Gå til innhold

bunadshelvetet/eller dårlige assosiasjoner

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest besøkende

hei,

et kansje dumt spørsmål; min "kjære" vil ha bunaden sin på seg 17. mai. jeg har av mange årsaker dårlige assosiasjoner til denne, og spurte pent om han ikke ville ta dress, da han er så flott i den. men nei. jeg og han vet at det skjedde ting ifjor ifb med dette, og samtidig har jeg spurt om han ikke snart kan ta å klippe navlestrengen til mor. men det er jo (hellige) mor som har sydd den så d går ikke!. jeg tuller ikke, kjenner meg allerede kvalm. har selv et skjørt jeg en gagng kjøpte da jeg syntes d var råfint, enden på den kvelden jeg brukte d ble tragisk uforglemmelig, og klarer ikke å ha d på meg igjen. hvis jeg visst at han hadde et tilsvarende forhold til et plagg eller liknende tror jeg at jeg ville ta d på alvor. man kan få assosiasjoner til steder, mat osv, og hvis d er sterke nok er d ikke noe å spøke med. jeg er ikke en detaljrytter av legning, er ikke opptatt av uvesentlige ting, men dette kjenner jeg i mellomgulvet, og GRUER meg! det har med følelser å gjøre ikke klær. er d for mye forventet at d taes hensyn til slikt???

takk for svar - på forhånd, og ha ellers en strålende nasjonaldag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det egentlig klæsplagget som er problemet her? :-?

Uten at jeg kjenner hele sammenhengen mener jeg at det er en ganske "big deal" å legge vekk en bunad. Det er trossalt et veldig kostbart og spesielt plagg. Litt annerledes med et skjørt da liksom...

Hva er det som er konflikten? Svigermor?

Kanskje du kunne få til et kompromiss? Be ham om å la være å bruke bunaden i år, så skal han "få" bruke den neste år. Innen neste bunads-anledning bør dere ha ordnet opp i konfliktene - enten de er mellom dere, eller mellom deg og sviger's.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Er det egentlig klæsplagget som er problemet her? :-?

Det høres ut som at bunaden blir en dårlig unnskyldning for at dere har en dårlig kommunikasjon. La gutten ha på seg bunaden. Når man først har anskaffet seg bunad så vil man også bruke den. Synes det er egoistisk av deg å fokusere på dette. Håper du kan ta tak i det som virkelig er problemet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad legger man ikke vekk sånn uten videre.

Og et mannfolk i bunad er jo bare lekkert... :hjerter:

Men det er tydeligvis andre ting som biter her, og hvis du planlegger et liv med denne mannen må du bare lære deg å leve med bunad og svigerheks også.

Dessverre, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke å forvente at han kan virkelig pynte seg EN gang i året med et skikkelig stasplagg? Har du en bunad, så er jo 17. mai dagen å bruke den på! Så kan dere heller diskutere saken om morsbinding og svigermor en annen dag. Det er jo noe du må takle hvis du skal holde ut men ham og familien hans. Hvis de er tett knyttet, så blir det bare feil hvis du skal komme og bryte av i forholdet mellom dem, selv om du ikke liker dama.

Svelg motviljen og la ham pynte seg, jente.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke folk få bruke bunad på 17.mai heller nå??

Nå synes jeg at du skaper deg jente, og kanskje prøver å finne på ting for å manipulere ham like mye som kanskje moren gjør. Du risikerer å ende med en tøffel hvis du svinger pisken slik... La mannen få ha på seg bunad, og løs problemene deres istedet for å henge dem på ulogiske knagger for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest besøkende

takk for alle svar!!

vet at det ble en dårlig forklaring fra min side, og at dette med bunad blir noe symbolsk. men han får vel gå med bunad da.............det hadde vel kunne gått an å gå uten een 17. mai også? har litt med gjensidig respekt å gjøre, hensyn whatever. men det er vel bare å gi seg.

have a nice day

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...