Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 jeg skal gifte meg, og har fullstendig noia for at folk skal vise bilder/video fra meg som liten... Jeg var en av de minst populære på ungdomsskolen, jeg var en nerd og lite pen kan man si. Men da jeg ble eldre så ble det faktisk ikke så galt allikevel. det + at jeg ble flink med sminke, hår og klær. Min forlovede har ikke sett noen bilder fra meg som liten, annet enn babybilder - frem til 6-7 år kanskje, og jeg vil ALDRI at han ser de heller. Jeg ser helt forferdelig ut. Og jeg har absolutt ikke noe selvironi på det punktet. Hvis noen begynner å snakke om ungdomsskolen får jeg helt vondt inni meg. hvis noen kommer med bilder fra den tiden i bryllupet mitt så dør jeg. Fler som har det sånn? nesten lyst til å avlyse bryllupet pga det. kan jo ikke kontrollere alt som skal vises heller....
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Barnebilder og videoer hører hjemme i konfirmasjoner ikke bryllup. Jeg har aldri opplevd slikt i et bryllup.
Possibly Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Du kan jo bare gi beskjed om at du ikke ønsker slike bilder?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har opplevd dette i bryllup. Særlig i bryllup der det ikke blir drukket alkohol (der er det gjerne flere leker og innslag til underholdning, virker det som), men også i et bryllup til en god venninne, med alkoholservering. Har du ingen å betro deg til? Vet forloveren din hvordan du føler? Fortell henne at du ikke ønsker noe slikt, det er vel en forlovers oppgave å legge ting til rette for bruden/brudgommen
poff Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 kjedelig å grue seg for det Men Toastmaster skal ha jo ha full kontroll på hva som skjer. Det er han som skal ha styring på hvem som skal holde taler og når osv. Si ifra til toastmasteren deres at slike ting ønsker du ikke å ha med siden det er såpass sårt for deg. Håper det ordner seg
Black Eyed Susan Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Kanskje på tide å ta frem fortiden, vise ham bildene og kanskje finne ut at det ikke er så ille som du frykter. Sånn sett vil vel brudgommen før eller senere få snusen i gamle bilder. I tillegg til at du da kan gå den store dagen i møte uten å sjule noe, vil du automatisk være mye tryggere på at mannen din elsker deg, stygg som ung eller ei
Gjest Ingrid BN Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Dette problemet har jeg faktisk tenkt på jeg også.. Jeg var akkurat slik som TS .. Har veldig få hyggelige minner fra ungdomstiden. Greit nok: alle utvikler seg jo i denne tiden, og kviser o.l. blir en del av hverdagen til de fleste. Men som tidligere mobbeoffer pga blant annet utseende og klesstil, er dette en sort flekk i oppveksten. Jeg har også, som TS, utviklet meg til noe bedre! Hehe.. Men sambo har det også på samme måte - han var en helt annen når han var yngre. Dette har jo resultert i at vi har sett 2 bilder av hverandre fra denne tiden. Men har aldri vært i noe bryllup hittil som det har blitt vist slike gamle bilder, men man vet jo aldri. Råder deg til å snakke med dem som skal ha mye av ansvaret denne dagen, slik som foreslått tidligere. Og eventuelt snakk med dem som kan være "potensielle bilde-visere". Lykke til! Og
Embla s Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vært i bryllup der de viste barndomsbilder, og det var barndomsbilder ved siden av sanger i sangheftene, men som regel har det ikke vært bilder. Det er sikkert ingen trøst for deg å tenke på at det er mange av oss som krymper oss litt når vi konfronteres med bilder fra barne- og ungdomsskoletiden, men sårheten din er nok ekstra stor virker det som. Vet foreldrene dine hva du føler rundt dette? Eller bestevenninnen/forloveren din? De kan kanskje hjelpe deg så du er bombesikker på at det ikke dukker opp noen bilder? Håper du ikke lar dett ødelegge dagen deres!
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Barnebilder og videoer hører hjemme i konfirmasjoner ikke bryllup. Jeg har aldri opplevd slikt i et bryllup. Jeg er enig med deg, og ble derfor ganske overrasket over at dette var veldig vanlig på bryllup i min samboers vennegjeng. Det føltes som om vi var der for å hylle individet, ikke paret. Verst var det om den ene/begge i brudeparet hadde skilte foreldre, da fikk man begge sin historie og bilder x2. I det ene bryllupet måtte vi sitte og høre på moren fortelle historier og vise bilder fra brudgommens liv i 1 time........
Serenity88 Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Hmm... Gjør vi en feil som (bror og samboer) til brud/brudgom når vi søsknene (jeg er bare samboer til broren da, men dere vet menn ) har funnet mange fine bilder fra barndommen, ungdomstiden og tiden brudeparet har vært sammen. Vi skal vise dette på storskjerm, med musikken de likte da de var yngre. Like mange bilder av begge, noen søte og noen morsomme (som utkledningsbilder osv), viser at de begge var aktive innen forskjellige idretter også noen fine ungdomsbilder (ikke fyll og rølpebilder selvfølgelig) og noen romantiske bilder av de to sammen på ferier osv. Noen av søsknene skal også si noen ord innimellom, så da skrus musikken ned og bildet henger litt lenger. Alle har jo gått gjennom den tiden, med reguleringer og bollesveis! Synes det bare er søtt og morsomt jeg! 80-talls stilen er jo hysterisk morsom også er det gøy å se hvordan brudeparet har vokst opp også... Men det er nå min mening, jeg hadde blitt kjemperørt hvis noen gadd lage noe liknende når (hvis) jeg skal gifte meg
Solfridbruda Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Jeg kan forstå noe av det du føler. Selv var jeg overvektig fra 1. til 6 klasse, hadde briller, flisete hår og en helt grusom klesstil. Da jeg begynte på ungdomsskolen ble jeg helt forvandlet. Folk som ikke hadde sett meg på noen år, kjendte meg faktisk ikke igjen. Jeg slanket meg, begynte med linser, fikk bedre hud, stripet håret fint og fikk en fin klesstil. Faktisk ble jeg da regnet som en helt normal, pen jente Jeg ble mobbet hele barneskolen, og når jeg ser bilder fra den tiden vekkes vonde minner. Jeg har sagt i fra til mine foreldre (som jeg tror er de eneste som kunne funnet på å vise slike bilder, siden det stort sett er kun de som har slike bilder liggende), og de har full forståelse for det. Når det gjelder min tilkommende mann, så har han fått sett mange bilder fra den tiden. Jeg har vist dem til han, fordi det gir han en økt forståelse av hvorfor jeg kanskje fremdeles har lav selvtilitt, og fordi han da blir bedre kjendt med min fortid. Men tro det eller ei- når han ser disse bildene- så sier han at jeg var et vakkert barn. Han ser MEG bak den mindre pene fasaden fra den tiden, og han elsker meg allikevel like mye. Og uansett er det jo NÅ han er sammen med meg, og nå ser jeg helt fin og normal ut (selvsagt føler jeg ikke alltid det selv). Jeg er sikker på at DIN KJÆRE mener det samme om deg!!!! Han elsker deg jo! Og du er jo helt sikkert nydelig nå, og fordi han elsker deg og sikkert er en bra mann - så vil han heller ikke reagere med avsky hvis han ser bildene fra barndommen din. Det kan faktisk føre dere nærmere. Da kan han forstå hvorfor du har vonde følelser fra barndommen, og han kan gi deg bedre selvtilitt med å forklare at han faktisk elsker deg allikevel. Siden han faktisk ønsker å gifte seg med deg, så vil jeg tro at det faktisk er slik han reagerer. Jeg sier ikke at du skal vise han bildene nå, men vil bare råde deg til å en gang gjøre det - når du føler deg klar for det. Selvsagt vet du dette best selv, men er i allefall noen tanker fra ei som kanskje har opplevd litt av det samme.... Synes også at du kan snakke med din forlover om dette, og kanskje dine foreldre og søsken vis det er de som kan komme til å vise slike bilder. Jeg forstår at det kan være vanskelig, men det gjør jo at du slipper å grue deg for noe som kanskje ikke kommer til å skje allikevel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå