Gå til innhold

Når hører man fra barnehagen igjen etter barnet har fått plass?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestb
Skrevet

Hei!

Vi fikk vedtak om barnehageplass til jenta vår i begynnelsen av april. Vi krysset av for at vi tok imot plassen, og returnerte svarskjemaet samme dag. (ca 2 april).

Bare lurer på hvilken erfaringer dere har med hvor lang tid det tar etter opptaket før man hører fra barnehagen ang tilvenning, førsamtaler osv? Er det vanlig at de tar telefonkontakt eller sender ut brev med informasjon? Og hvor langt i forkant av oppstart? Hun har fått plass fra 1.aug.

Vi fikk plass i hovedopptaket. 2 opptak ble sendt ut 14 april. Avslagsbrev skal nå være sendt til de som ikke har fått plass.

Skjønner jo at det sikkert er mye arbeid osv, og barnehage holder forøvrig stengt hele juli. Men jeg er så utålmodig, ble så glad da jenta vår fikk plass at jeg begynner å bekymre meg for at svaret vårt har blitt borte i posten.. Men sikkert bare jeg som innbiller meg det:)

Håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

I barnehagen hvor jeg jobber, inviterer vi alle nye til en bli-kjent-dag i juni. Alle nye som har fått plass får da komme på besøk og hilse på de andre barna og voksne som går på den avdelingen de skal begynne på.

Da prater vi om alt det praktiske, avtaler tilvenning og foreldrene fyller ut en del skjema om deres barn.

Vet ikke om barnehagen dere har fått plass i gjør sånn, men ta en telefon til dem og spør om det du lurer på.

Svaret deres har nok helt sikkert kommet fram, det trenger du ikke bekymre deg for.

Skrevet

Jeg ville nå ringt enten kommunen eller barnehagen og sjekket at alt var ok uansett jeg, så mye rot med barnehageplasser som det er i kommunen her...

Skrevet

de kontakter deg vist når det nærmer seg høsten og de har oppstartlistene klare.

Jeg ringe kommunen å sa i fra at jeg ikke ville stå på venteliste likevel (krysset på det, da jeg trudde den jeg hadde fått plass i lå lenger unna enn den var), og da spurte jeg om det-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...