Gå til innhold

One Call Faktura, for godt til å være sant?

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Jeg vet han gale astronomen på tv sier at det er sant, men likevel..

Hvorda kan man bare få 90 stk sms og 120 minutter gratis?

Vil jo så klart bytte til dette, og bruker ikke så mye.. I dag har jeg frifamilie med kjæresten min, studentfordel 60 min gratis ringeminutter og djuice Zero.

Noen som har erfaringer med One call, er det noe piss eller er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt OneCall i snart et år. Har vel fått en eller to fakturaer på den tiden, selv om man går over de gratis ringeminuttene/sms'ene så er prisene helt vanlige. Er veldig fornøyd med dem.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Er det sånn minstepris på regningen? At jeg ikke får regning før jeg har brukt for 90 kr eks?

Er dekningen bra og det går fint ann å ringe til utlandet? :sjenert:

Skrevet

Jeg er ikke sikker når det gjelder regningene, tror muligens jeg fikk en regning på ca 30 kroner en gang, men det er en stund siden. Dekningen er bra (men jeg bor i hovedstadsområdet da, så her er det vel alltid bra) og ikke noe problem å ringe til utlandet (men det inngår ikke i de gratis ringeminuttene).

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet

Jeg har hatt onecall i et drøyt år, og er kjempefornøyd! Har ingenting negativt å si om de! Ville ikke nølt et sekund med å skaffe meg det! Mine regninger ligger på rundt 50 kroner, kjæresten min får omtrent aldri regning... Kjempebra abonnement! :Nikke:

Gjest _Hufsa_
Skrevet (endret)

Jeg har hatt one call tidligere. Regningene var jo veldig lave, men jeg skiftet etterhvert fordi man skulle få fakturaene på email, og det hendte flere ganger at jeg rett og slett ikke fikk dem. Noe som resulterte i purregebyr på hver eneste regning, som til slutt ble sendt i posten.

Jeg prøvde å nå dem på kundeservice telefon, men da det var så lang ventetid valgte jeg heller å sende en mail hvor jeg forklarte ting, og denne mailen fikk jeg aldri svar på.

Det ble jo temmelig kjedelig å til slutt måtte betale purregebyr på hver eneste regning når det ikke egentlig var min feil heller.

Men kanskje det er forandret nå? Slik at man kan få faktura i posten?

Endret av _Hufsa_
Skrevet
Jeg har hatt one call tidligere. Regningene var jo veldig lave, men jeg skiftet etterhvert fordi man skulle få fakturaene på email, og det hendte flere ganger at jeg rett og slett ikke fikk dem. Noe som resulterte i purregebyr på hver eneste regning, som til slutt ble sendt i posten.

Jeg prøvde å nå dem på kundeservice telefon, men da det var så lang ventetid valgte jeg heller å sende en mail hvor jeg forklarte ting, og denne mailen fikk jeg aldri svar på.

Det ble jo temmelig kjedelig å til slutt måtte betale purregebyr på hver eneste regning når det ikke egentlig var min feil heller.

Men kanskje det er forandret nå? Slik at man kan få faktura i posten?

Man har alltid kunnet få faktura i posten, men det koster 20 kr (tror jeg det er) i mnd, så det er jo opp til deg. Jeg har i allefall aldri opplevd å ikke få faktura på mail. Heller ikke noe problem å få svar fra kundeservice, men jeg har aldri ringt dem, kun sendt mail og har da fått svar senest dagen etter.

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Nå er det en stund siden jeg hadde one call, på den tiden hvor det var helt nytt og den første reklamen rullet på tv-skjermen.

Jeg er rimelig sikker på at da var forutsetningen for det abonnementet jeg valgte at man MÅTTE få fakturaen på mail, og ikke hadde noe valg.

Vet her har vært flere tråder her inne tidligere hvor folk har hatt samme problemet som meg.

Men hvis de har forandret på det nå slik at man kan velge så er jo det mye bedre.

Gjest Gjest_Kitsune_*
Skrevet

Hadde et billig telenorabb. og bytta til OneCall. Regningene mine gikk fra 650-750 kr til ca 150-200 kr. Er superfornøyd

Skrevet

har hatt One Call en god stund nå.

Absolutt å anbefale, siste regningen var på 49 kroner, da hadde jeg ringt mye.

Ellers så er det en del måneder siden den regningen nå, er en fantastisk deilig følelse å føle at man ikke bruker alle pengene sine på telefon.

Hadde Tele 2 før og regningene derfra var altfor høye selv om jeg ikke ringer noe mindre nå.

Jeg får regningene på mail, men mailen sjekker jeg hele tiden uansett så det gjør ikke noe. Om man ikke betaler regningen fra One Call innen fristen så vil de sende purregebyr raskt, men synes det er verdt det med tanke på hvor mange tusen jeg sparer.

Skrevet

Jeg anbefaler også Onecall faktura. Ingen minstebeløp pr måned, du betaler kun for det du bruker utover de gratis ringeminuttene og meldingene. Som regel sender de ikke regning før den minst er på ca. 30 kr. Jeg får faktura på e-post, men man kan få det i posten mot et gebyr. Hittil har jeg ikke hatt noe tull med regninger som ikke har kommet.

Jeg anbefaler deg å bytte!

Skrevet

mine regninger ligger på 200kr i mnd, som tidligere lå på 6-700kr i mnd. utrolig fornøyd, så jeg syns ikke du skal nøle!!

Skrevet

One call er kjempe billige :) Jeg fikk mine regninger rett på nettbanken (netgiro tror jeg, alt gikk av seg selv iallefall), og en påminnelse på mail..

Herligt.. regningene lå på 40-80,- pr mnd..

Men når de skiftet til norway net tror jeg det heter og netcom net, så mistet jeg dekningen igjen og måtte skifte :(

Enda jeg bor i en "stor" by..

Skiftet til Mtu og de er enda billigere ;) og har telenor dekning :)

Kan vel anbefale begge :)

Gjest nalle-maja
Skrevet

Kjempebra, får regning ned i 28 kroner. Men du må belage deg på å muligens miste dekning nå og da.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Da bytter jeg da :-D Ser de også er billigere når det gjelder å ringe til utenlandsk nummer.. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor dem bare "gir" alt dette til kundene.. Hvor skal de tjene penger? Ikke at jeg bryr meg :fnise:

Skrevet

De tjener nok penger på de som ringer mye. Jeg tror neppe verken Mtu eller OneCall driver veldedighet, så akkurat den biten bekymrer meg lite. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste negative jeg har å si er at dekningen noen ganger faller ut, og at om man mister telefonen utenfor stengetid MÅ man gå inn på Internett og logge seg inn for å få registrert telefonen som stjålet/mistet etc. Om folk misbruker den i mellomtiden går tapet utover deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg planlegger også å gå over til OneCall. Men som TS så undrer jeg meg litt over hvor de får inntekter fra... Er litt redd de kjører latterlig billige priser som de går med underskudd på i starten, for å lokke til seg flest mulig brukere, for så å skyte prisene i været når de har fått mange nok kunder. Men da kan man jo selvsagt bytte til et annet selskap igjen hvis man vil.

Gjest Pysepus
Skrevet

Jeg har også One Call og har hatt det i nesten to år tror jeg... (har det vært her så lenge? :klø: ) Regningene mine er mye mindre enn hva de var før :) Har vi hatt noen problemer har vi fått fikset dem med en gang. Var f.eks. en gang vi ikke fikk regningen, sendte mail til dem og regningen kom og vi fikk ikke purregebyr :)

Har egentlig ikke noe negativt å si om dem!

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde IPEA før, men de ble kjøpt opp av OneCall. Da ble det litt dyrere og problemer med dekning og samtaler som faller ut. Andre klager også over det samme etter at de gikk over til det nye nettet (NWN?). Men vil likevel varmt anbefale OneCall pga. prisen.

For øvrig så er ikke spørsmålet hvordan OneCall tjener penger. Spørsmålet er hvordan Telenor og gjengen kan ta så uhorvelige priser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...