Suzy Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Er det mulig å male sidepanelene på en kombiovn (kan fyres med enten parafin eller ved)? Sidene er av metall. Ovnen er svart på toppen og foran, men altså gyselig gulbrungrønn på sidene...
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Det finnes spesiell maling for ovner, jeg ville tatt sjansen på å bruke noe annet.
Suzy Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2008 Det finnes spesiell maling for ovner, jeg ville tatt sjansen på å bruke noe annet. Du ville brukt noe annet enn speisialmaling for ovn, eller ikke???
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Du ville brukt noe annet enn speisialmaling for ovn, eller ikke??? Jeg ville kun brukt spesialmaling for ovn. Just in case.
Suzy Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2008 Ja om det finnes noe slikt, så høres det lurt ut.
ashera Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Hvis panelene er avtagbare, kan du sikkert få dem spraylakkert industrielt. Det finnes endel mindre bedrifter som driver med slikt.
Suzy Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2008 Det vet jeg ikke om de er. Fant en svart maling på Torshov som tåler opp til 600 grader, så den kan sikkert brukes.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 ta bilde av ovnen, noter ned eventuelle navn og nummer, stikk på en maleforretning eller ovn-forretning, spør noen som har peiling! Ville ikke satset på å bruke hva som helst, ved varme kan endel ting gi farlige avgasser, og det er vel mer alvorlig enn om malingen holder eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå