Gjest snart gravid? Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Jeg sluttet på pilla, Cerazette for en uke siden. Kan jeg ha eggeløsning uten å ha fått mensen tilbake. Jeg har ikke hatt mensen på over et år. Med andre ord: kan jeg bli gravid nå? Før mens?
Skrika89 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Etter hva jeg har hørt kan det ta opp til 9 mnd etter pilleslutt før man kan bli gravid, men det er nok forskjellig fra person til person, min søster ble gravid etter 3 mnd.
Concertina Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Mensen følger eggløsning, slik at for å ha eggløsning så får du også mensen. Men, du får eggløsningen FØR mensen slik at der mulig å bli gravid uten at du har fått mensen enda (altså at du klaffer med eggløsningen slik at du ikke får mensen pga graviditet).
Rioja Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Med nr. 1 hadde jeg en mens før jeg ble gravid etter pilleslutt. Med nr. 2 rakk jeg aldri å få mensen tilbake etter pilleslutt før jeg ble gravid! Og jeg har brukt p-piller i over 15 år!!! Fruktbar ja... Endret 19. mai 2008 av Rioja
Lissi Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Med nr. 1 hadde jeg en mens før jeg ble gravid etter pilleslutt. Med nr. 2 rakk jeg aldri å få mensen tilbake etter pilleslutt før jeg ble gravid! Og jeg har brukt p-piller i over 15 år!!! Fruktbar ja... Kult!!! Alle sier at det kan ta opp til et år før man får mensen etter å ha slutta med pilla!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Mensen følger eggløsning, slik at for å ha eggløsning så får du også mensen. Men, du får eggløsningen FØR mensen slik at der mulig å bli gravid uten at du har fått mensen enda (altså at du klaffer med eggløsningen slik at du ikke får mensen pga graviditet). Bingo Hos meg tok det ca 2 år (trinordynol/trionetta). Glad jeg ikke sluttet for å bli gravid.
Gjest fr Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jeg sluttet med pp 23 april, har ikke fått mensen enda, har heller ikke hatt eggeløsning. Klarte ikke å dy meg, var derfor hos gynekolog for under en uke siden som sa at jeg tidligst får eggeløsning om to uker. Gleder meg litt til eggeløsnings sex jeg da.
Lissi Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Jeg sluttet med pp 23 april, har ikke fått mensen enda, har heller ikke hatt eggeløsning. Klarte ikke å dy meg, var derfor hos gynekolog for under en uke siden som sa at jeg tidligst får eggeløsning om to uker. Gleder meg litt til eggeløsnings sex jeg da. Lage baby??
Gjest fr Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Lage baby?? Jeg er ikke helt klar enda, men blir det snart tror jeg. Du da Lissi, tror du vil lage baby nå?? Spent på svar jeg nå
Lissi Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er ikke helt klar enda, men blir det snart tror jeg. Du da Lissi, tror du vil lage baby nå?? Spent på svar jeg nå Jeg har hatt lyst å lage baby siden jeg var 7 år. Jeg elsker barn. Jeg har sluttet på pillen!! Så da blir det vel kanskje baby av det?? Men det kan ta laaang tid!! Mensen forsvant like fort som den kom i dag!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Jeg sluttet med p-piller 12. april og fikk mensen 17. mai :gjeiper: Hadde også (tror jeg da) eggløsning i forkant. Ergo tror jeg at kroppen er i rute igjen, selv etter 10 år på p-piller Så det gikk overraskende fort!
Lissi Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Jeg sluttet med p-piller 12. april og fikk mensen 17. mai :gjeiper: Hadde også (tror jeg da) eggløsning i forkant. Ergo tror jeg at kroppen er i rute igjen, selv etter 10 år på p-piller Så det gikk overraskende fort! Ja har du hatt mensen så har du jo også hatt eggeløsning. Høres bra ut. Tror dette er veldig individuelt. De sier at de som ikke kommer rimelig kjapt i syklus igjen har andre "problemer" enn pillen. Det kan være hormonforstyrrelser. Blir spennende dette hvertfall:) For alle som prøver eller skal snart;)
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Ja har du hatt mensen så har du jo også hatt eggeløsning. Høres bra ut. Tror dette er veldig individuelt. De sier at de som ikke kommer rimelig kjapt i syklus igjen har andre "problemer" enn pillen. Det kan være hormonforstyrrelser. Blir spennende dette hvertfall:) For alle som prøver eller skal snart;) Ikke nødvendigvis. Enkelte har mensliknende blødninger, uten eggløsning. Og ang hormonforstyrrelser: Ja, det er det jo, men om det skyldes pillene er ikke alltid like lett å si. Men jeg var helt "normal" før piller, og det tok som sagt 2 år før ting sakte kom seg igjen.
Gjest M Skrevet 21. mai 2008 #14 Skrevet 21. mai 2008 Jeg slutta på pilla i juli 2007, og hadde da gått på den i nesten 10 år. Hadde en blødning/ mensen for ca 2 mnd siden. Er det normalt at det tar så lang tid? Har lyst å bli gravid om ikke så lenge.
Lissi Skrevet 21. mai 2008 #15 Skrevet 21. mai 2008 Det er skremmende at det sitter så lenge i kroppen og forstyrrer syklusen. Det får man ikke beskjed om når man starter på pillene. Jeg har vel gått på piller i 13 år eller noe. Å vente et år på mensen når man er 33 er kjipt!! Men vi får se:) Er jo veldig individuelt:)
Gjest M Skrevet 21. mai 2008 #16 Skrevet 21. mai 2008 Ja det er skremmende! Fikk heller ikke beskjed om dette da jeg begynte på pillen. Nå er jeg 26, og vi har ikke planer om å bli gravide før om et års tid. Men det er kjipt å måtte gå og vente på kroppen og ikke ha muligheten til å bli gravid når man ønsker det. Lykke til alle sammen!
Concertina Skrevet 21. mai 2008 #17 Skrevet 21. mai 2008 Det er skremmende at det sitter så lenge i kroppen og forstyrrer syklusen. Det får man ikke beskjed om når man starter på pillene. Jeg har vel gått på piller i 13 år eller noe. Å vente et år på mensen når man er 33 er kjipt!! Men vi får se:) Er jo veldig individuelt:) Det er det, jeg gikk på p-piller i 10 år, fikk igjen stabil syklus med en gang, antar at jeg har fikk eggløsningen tilbake med en gang også (pga eggløsningssmerter og lengde på mensen).
Gjest Gjest_Mines_* Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Jeg sluttet med pillen (etter 10 år) og ble gravid ved første eggeløsning. Var forberedt på at det kunne ta tid. Har senere blitt fortalt at man er veldig fruktbar de første eggeløsningene etter pilleslutt. Flere av mine venninner ble utrolig raskt gravide etter at de sluttet med p-pillen, så kanskje det er noe i det?
tingeling Skrevet 24. mai 2008 #19 Skrevet 24. mai 2008 Jeg sluttet med pillen (hadde gått på ulike p-piller i ca 12 år), fikk mensen to dager senere og ble gravid med en gang etter det. Han er nå 2.5 år Nå tok jeg ut spiralen i midten av april. Er 4+6 i dag Selvsagt veldig spent på om spiren blir der, men det er ganske uvirkelig enda. Hadde trodd det skulle ta mye lenger tid denne gangen. Alle jeg kjenner ble veldig fort gravide etter pilleslutt, men har hatt det vanskeligere med spiral. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå