Gå til innhold

Toastmaster


@lfa

Ville du vært Gjest eller Toastmaster i en venninnes bryllup?  

1 stemme

  1. 1. Ville du vært Gjest eller Toastmaster i en venninnes bryllup?

    • Gjest
      24
    • Toastmaster
      6


Anbefalte innlegg

Hvor mye arbeid er det egentlig å være toastmaster?

Et alternativ er selvfølgelig å leie inn en profesjonell.

Et annet er å bruke en venninne av meg som jeg tror ville gjort en god jobb.

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg vil at hun skal være gjest og ikke føle at hun må arbeide den dagen (om dere skjønner).

Er det mye arbeid, mye forberedelser?

Hvis man må være med på det meste av forberedelsene går det ikke med venninnealternativet siden hun bor så langt unna, og sansynligvis ikke kommer ned før dagen i forkant eller noe sånt.

Er det kjipt å bli spurt om å være toastmaster? :oops:

Ville dere foretrukket å være vanlig gjest eller toastmaster i en venninnes bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo endel arbeid og en del forberedelser. Men jeg ville ikke egnet meg som toastmaster ( og dessuten synes jeg at det skal være en mann)

så derfor stemte jeg "gjest."

Men du må jo velge den du synes passer best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spurte en onkel av meg. han svarte at fikk vi ingen andre kunne han godt, men han hadde mest lyst til å bare være gjest.

Så spurte vi et vennepar av oss, som i alle fall hjalp til med en del ting. Og da hadde vi fått noe å tenke på, så vi spurte direkte om de ville være gjester eller toastmastere. De ville være toastmastere, og endelig fikk de lov - vi er nemlig ganske like alle samme - uten å få styre og ordne og ha en finger med i hva som skal skje, vite noe ikke alle andre vet, være i kulissene og sånn - det er det bste vi vet.

Så - spør kandidaten hva hun selv ønsker.

Jeg ville ha sett på det som en ære å få lov å hjelpe til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri noen ville spurt meg om å være toastmaster, da jeg ikke liker å snakke i større forsamlinger. Søsteren til kjæresten min var toastmaster en gang, noe hun egnet seg godt til, men hun syntes det ble litt vel mye arbeid og kommer nok til å takke nei hvis hun blir spurt igjen. For meg så virket det som hun hadde oppgaver gjennom hele kvelden, så det kommer jo helt an på hvordan dere har tenkt til å legge det opp. Er det kun under middagen at dere trenger en som introduserer taler, har kontakt med kjøkkenet osv, eller skal denne stå for evt presentasjoner i løpet av kvelden også? Hvor mye forarbeide regner dere med at dere gjør selv, eller regner dere med at toastmaster skal gjøre dette? Tror dere kommer langt med å definere hva dere ønsker av toastmasteren.

Selv synes vi at vi at det er hyggeligst med en vi kjenner som toastmaster fremfor en som er innleid, men hvem vi kommer til å spørre er ikke avklart.

Lykke til!

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehemm?? Litt rar avstemning... Det er jo ikke alle her i verden som passer til toastmaster-rollen da! Ikke jeg, foreksempel...

Men venninna mi, som skal 'toaste' oss - er skapt til rollen! Og gleder seg kjempemye! Og ja, hun legger ned MYE arbeid på forhånd. Det varierer vel hvor mye man må gjøre, alt etter hvilken type bryllup det er, hva brudeparet ønsker, hvilken type toastmasteren er... Men altså - da jeg spurte venninna min, merka jeg med den gang at dette hadde hun lyst til. Så hvis du kjenner henner godt, ser/hører du nok på henne om hun har lyst eller ikke, hvis du snakker med henne om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt spurt ville jeg sagt: :P JA! :P Ville faktisk sett på det som en liten ære. :blunke: Tenk at noen tror jeg ville egnet meg til det ! :hoppe: Ja, det er litt jobb å være Toastmaster, men jeg synes nå det er en morsom jobb, jeg da. Så på selve dagen ville jeg faktisk ikke følt det som jobb, bare en morsom oppgave som gjest. :wink: Ser egentlig på det som at jobben er forberedelsene før bryllupet, under er man en gjest, som liker å prate mye, til mange på en gang.. :ler2:

Lykke til med hva du enn bestemmer deg for !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er blitt spurt om å være toastmaster en gang, om enn ikke i ett bryllup... måtte si nei. Folk har en tendens til å tenke på meg som "sprudlende og livat" osv og tror derfor at jeg ville bli en bra toastmaster... dette er ikke tilfelle. det er stor forskjell på det å ha det hyggelig i små forsamlinger og å tale for store!!! Så jeg ville nok foretrukket å være gjest!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke typen til å kunne være noen toastmaster, så jeg er glad jeg aldri har blitt spurt!

I vårt bryllup var en av gjestene våre toastmaster, og dette er da helt vanlig? Har iallfall aldri opplevd noe annet jeg.

Det å være toastmaster trenger nødvendigvis ikke å være så store jobben, det kommer helt an på hva slags rolle brudeparet ønsker at han/hun skal ha.

I vårt bryllup hadde vi laget en del planer og punktlister på hva vi ønsket av vår toastmaster skulle gjøre, og dette gjorde at han slapp å forberede seg så mye. Tror han synes det var veldig kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket pent nei om noen hadde spurt meg om å være toastmaster. Det fordi jeg hater å stå forran mange mennesker, i alle fall å "styre" hele løpet!!!

Vi spurte en god kamerat av pappa, han og familien er gjester og han svarte ja med en gang. Han er absolutt en toastmaster type!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hvis dere har noen på gjestelista som kan egne seg, synes jeg du skal spørre vedkommende! Selv synes jeg det ville vært litt upersonlig med en profesjonell toastmaster. Jeg trodde litt av poenget var at toastmasteren skulle kjenne brudeparet og i alle fall en del av gjestene!

Hadde jeg blitt spurt om å være toastmaster, ville jeg sett på det som en ære! Men så elsker jeg å snakke i forsamlinger og holde taler, da, bare jeg får forberedt meg godt nok. Så viktig, viktig: En toastmaster må informeres, informeres og informeres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør en du kjenner da! Jeg hadde sagt ja på flekken, og det gjorde venninnen min også da jeg spurte henne. Det er jo en ære! Men kameraten til typen min sa nei (vi skal ha to), og det er fordi dama hans har vært toastmaster i et bryllup fra HELVETE :sinna: Der måtte hun ordne opp i alt mulig kaos, det hørtes helt utrolig ut. Vår toastmaster (evnt. to!) skal lede middagen og presentere talene, utover det krever vi ingen ting. Tror den største feilen folk gjør når de velger en de kjenner til å være toastmaster er at personen skal være arrangør og drive hele festen fremover. Deleger ansvar til andre også (noen har ansvar for kake, bar, dans osv) og la toastmaster være toastmaster - en som administerer skålene (toast!)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket nei..men det er fordi jeg ikke liker å snakke foran så mange og ha ansvaret for at alt går bra :wink: Dette har nok mye med personlighet å gjøre ja..Egentlig er det jo en ære å bli spurt..men også jobb og ansvar.

Skjønner heller ikke hvorfor det skal være en mann ? Selv har vi spurt min forlovedes tante som er en ledertype, åpen,blid og veldig flink til å ordlegge

seg. Hun ble glad for å bli spurt og ville gjerne være toastmaster for oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten

Jeg har blitt spurt om å være toastmaster i bryllupet til en kamerat av meg nå til sommeren. Har aldri gjort det før, men hadde store problemer med å si nei etter følgende mail fra brudgommen

  • Kjære Liten! Når jeg tenker på deg, tenker jeg at du er en som:

1) lett tar kommandoen

2) frivillig (og ufrivillig) får folk til å le

3) kjenner mange jeg kjenner

4) klarer å stå noenlunde støtt oppå en stol

5) ikke har merkbare talefeil, sleving, sikling, spasmer o.l.

Min kjære og jeg synes dette er et knippe egenskaper som gjør deg til Guds gave til de som skal gifte seg (9. august, remember) og trenger en toastmaster.

Har du lyst? Da hadde vi blitt veldig glade!!!!

Ikke lett å si nei, og på sett og vis litt hyggelig å bli spurt også (mottagelig for smiger? neeei... :rodme: ), så jeg har sagt ja. Ville nok aller helst bare ha vært vanlig gjest, men det går sikkert sånn noenlunde. Dessuten så har de lovet å spore opp et passende mannebein som bordknask! eeh.... bordkavaler, heter det visst! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar. :)

Men hvor viktig synes dere det er at toastmasteren er morsom?

Hun jeg har tenkt på, er ikke så fryktelig morsom sånn sett (ikke vondt ment). Men ellers har hun alt som trengs (er ikke så opptatt av kjønn på toastmasteren, jeg da...).

Noen som vet pris på å leie toastmaster?

Og, ja avstemmingen var kanskje litt rar, men det jeg mente var noe slikt som hva du ville foretrukket hvis du hadde vært aktuell/passet til en toastmaster-rolle... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om toastmasteren er morsom er ikke så farlig. Men han eller hun skal kunne holde orden på kjøkkenet - sånn at det ikke kommer mat mens noen taler. Han eller hun skal holde styr på talene - og fylle i noen pausemomenter dersom det ikke er noen taler. Et vell av vitser er ikke nødvendig - i hvert fall ikke hvis det ikke faller naturlig for perosnen.

Hadde jeg blitt spurt hadde jeg synes det var stas - selv om jeg hadde vært selvsagt gjest i et bryllup.

Jeg synes du skal velge den du helst vil ha - og så spør du rett og slett hva hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde litt av poenget var at toastmasteren skulle kjenne brudeparet og i alle fall en del av gjestene!

Dette er jo litt grunnen til hvorfor det er litt tidkrevende og være toastmaster. Forarbeidet med å kjenne til folk som kommer.

Takk for mange svar. :)

Men hvor viktig synes dere det er at toastmasteren er morsom?

Hun jeg har tenkt på, er ikke så fryktelig morsom sånn sett (ikke vondt ment). Men ellers har hun alt som trengs (er ikke så opptatt av kjønn på toastmasteren, jeg da...).

Noen som vet pris på å leie toastmaster?

Jeg synes toastmasteren skal være morsom, ikke krampeaktig og prate heletiden men nok morsom til og fiffe det opp sånn passelig.

Pris på toastmaster varierer veldig, mellom 2000 og 6000.

2 gode i Rogaland er: Geir Rune Berntsen og Olav Løining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke en toastmaster skal være så morsom.

Humor er en personlig sak som er varierende fra person til person,

noen liker at Harald Eia putter fingeren i rompa :roll: , andre liker det ikke.

Synes det er viktigere at han har klart for seg hva som skal skje, at han vet hvem som skal holde tale (slik at han snur seg mot onkel Børge når det er hans tur og ikke mot onkel Petter)

og sist men ikke minst, at han klarer å holde tidsskjemaet, slik at programmet som er bestemt blir greit gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skl være toasmaster i min venninnes bryllup 9. august. Må innrømme at jeg gruer litt... Jeg vet at jeg ikke kommer til å slappe av den dagen, men hele tiden stresse og styre for å får alt til å henge i sammen. Men på den annen side tar jeg det som et kompliment å bli spurt, og jeg vil jo gjerne gjøre noe for venninna mi. Hun ble iallefall overlykkelig, så noe bra må jeg jo ha gjort tidligere...

I mitt bryllup er det min kule tante som skal "toaste". Tror hun greier det kjempeflott. Hun elsker planleggingen, og har vært med å kikka på lokale, planlagt meny og greier. Det som er aller viktigst er at hun er opptatt av å høre hva VI vil. Ikke bare min mor...

Dette blir bra! For min del ville jeg aldri valgt en toastmaster som ikke kjente oss. Det ville blitt litt rart. Vet de er proffe, men jeg vil heller ha en amatør som er glad i oss og kjenner oss, så får det heller bli som det blir...

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...