rugrat Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 I dag er første dag av 25 dagers dietten. Egentlig samme opplegg som jeg har prøvd på hele tiden, med 5 daglige måltider, rikelig med vann og trening. Det er bare ikke så lett når jeg ikke har noe spesifikt å forholde meg til, da er det så lett og spise litt ekstra til hvert måltid. Men nå har jeg diverse oppskrifter og antall enheter jeg skal ha til hvert måltid, så nå håper jeg det går bra. Jeg er iallefall skikkelig gira! Forøvrig kommer dietten i denne ukens Hjemmet.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 I dag er første dag av 25 dagers dietten. Egentlig samme opplegg som jeg har prøvd på hele tiden, med 5 daglige måltider, rikelig med vann og trening. Det er bare ikke så lett når jeg ikke har noe spesifikt å forholde meg til, da er det så lett og spise litt ekstra til hvert måltid. Men nå har jeg diverse oppskrifter og antall enheter jeg skal ha til hvert måltid, så nå håper jeg det går bra. Jeg er iallefall skikkelig gira! Forøvrig kommer dietten i denne ukens Hjemmet. Diett er ingen varig løsning.............hva ønsker du å oppnå egentlig med en 25 dagers diett?
Gjest Bolledeig Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Diett er ingen varig løsning.............hva ønsker du å oppnå egentlig med en 25 dagers diett? Sukk.... Jeg tror vi har etablert for rimelig lenge siden at en diett ikke er en varig løsning. Og at det eneste som faktisk hjelper på sikt er en livsstilsendring, og alt det der. Jeg ser stadig flere som kaller slankekurene sine for livsstilsendringer, i form av 4 ukers livsstilsendring etc etc. Men hjelpe og trøste, et sted må folk altså begynne. Hvis trådstarter ikke har helt "feelingen" på hvordan hun skal gå frem for å sette sammen et sunt kosthold, så er jo et rimelig moderat kostholdsopplegg gull verdt. Da lærer hun å komponere sunne retter, får øyemål på hvor store porsjoner hun kan bruke etc. etc. Dette kan hun bruke videre i å nå sine mål. Og med mindre det er en "diett" som går veldig lavt på kcal eller karb, så kan hun faktisk holde på med det en stund. Ukebladene kaller stort sett planene sine dietter, men det er fordi en kortsiktig løsning selger blader. Men det er stort sett aldri noe problem å bruke disse erfaringene videre i livet, eller oppskriftene for den saks skyld. Jeg har ikke lest om denne dietten, så jeg vil selvfølgelig komme med dementi hvis dette er en 25dagers "kræsjdiett" for å komme i bikiniform. Da er det kanskje ikke verdens beste utgangspunkt for å jobbe videre. My $0.02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå