angara Skrevet 4. august 2008 #41 Skrevet 4. august 2008 Fin tråd! Vi inviterer ca 120, og skal ha bryllaup til under 40 000. Dette er summen vi har til rådighet. Vi skal gifte oss i Trondheim rundt jul, det ser ut som det kanskje kan bli nyttårsaftan - kyrkja vår var ledig denne dagen (må berre få lokale i boks først, og det er kanskje ikkje så lett denne dagen)! Vi skal leige noko der vi kan ha med mat sjølv. Håpar vi finn noko sentralt, slik at vi slipp utgiftar med bussing av gjester til og frå, spesielt på nyttårsaftan kan dette kanskje bli litt trøblete/dyrt. Vi inviterer mange, og gjer det litt uformelt. Eg får venninner til å ta med kaker, andre kan få i oppgåve å ta med ein salat el.l., så kan vi kjøpe inn småretter og ha buffet. Slik treng vi ikkje leige inn så mange serveringspersonale. Mamma er god til å lage bacalao, så eg håpar ho kan trø til med det - dersom vi finn eit kjøkken med mange store kjelar... Vi handlar inn alkohol på tax free kvar gong vi er i utlandet. Tenkjer å ha raud vin til maten, som vi set på borda i karaflar, og konjakk til kaffen. Sjampanje til velkomstdrink, og til klokka tolv, dersom det blir på nyttårsaftan, sjølvsagt. Ringar kjøpte vi billig på ferietur i Mongolia (750 kr per ring ca), men så må sambo ha dress og eg kjole, gruar meg litt til dei utgiftene, og heile styret med prøving og slikt, føler meg ikkje heilt vel med tanken på det. Fotograf droppar vi, samboeren min har ein kompis med bra kamera som sikkert kan knipse nokre bilete av oss. Bil som køyrer oss frå kyrkja er heller ikkje viktig. Invitasjonar, bordkort og slikt er eg ikkje så nøye med. Kan godt velje enkle løysingar der. Det viktige er at det blir ein bra og koseleg fest, der det ikkje manglar noko vått eller tørt. Vi har mange venner som er flinke musikarar, og har tenkt å la dei få slippe til under festen, slik at det blir fleire små innslag utover kvelden. Berre vi finn selskapslokale no, så.... Håpar det kjem fleire tips eller idear i denne tråden!
leandra Skrevet 22. mai 2009 #42 Skrevet 22. mai 2009 Genial tråd, henger meg på her! Vi hadde egentlig tenkt et budsjett på ca 100 000,-, men nå ser det ut til at vi klarer å gjøre det mye billigere. Kjole, underskjørt, undertøy, slør, sko og tiara har jeg kjøpt på Ebay til ca 2000,- tilsammen. Kjempefornøyd med alt sammen. Min tilkommende mann trenger dress, så der går det nok litt penger, men den kan han jo bruke senere også. Tenker å kjøpe vest og kravat på Ebay. Regner med det går ca 5000,- her. Blomster: Budsjettert med ca 5000,- for bukett og pynt. Frisør: Vet ikke helt hva det koster, det må jeg finne ut av. Tenker å kjøpe duker, servietter og annen pynt på Ikea, regner med ca 1000,-. Lokale: 10 000,- for 3 dager. Da kan vi ha med egen mat og drikke. Mat: ca 25 000 inkl kokk. Kake: Får ei venninne som er konditor til å lage kake, regner med 1500-2000. Ber familie og venner om å lage andre kaker. Foto: Har en god venn som er freelancefotograf, han har tatt på seg jobben for en symbolsk sum. Trykksaker vurderer vi å lage selv, evt bestille billige invitasjoner fra Ebay. Drikke: Kjøper selv vin, øl, velkomstdrink og konjakk. Vet ikke hvor mye som er vanlig å kjøpe inn, synes det er vanskelig å beregne. Tror vi kommer ut med 60-70 000 ca, synes ikke det er så galt for 85 gjester. Men nå er det sikkert noe jeg har glemt...
aaselo Skrevet 31. mai 2009 #43 Skrevet 31. mai 2009 Så bra med masse gode tips! Jeg slenger meg på her.. Vi skal ha et relativt lite bryllup, med ca 55 personer tilsammen. Det vi grubler på er drikke til baren som ikke sprenger budsjettet helt. Det blir fort mye penger.. Vi har tenkt å ha 2 drinker + vin (rød og hvit) i baren. Til middagen blir det servert vin og til avec baileys og konjakk. Er det da nødvendig med øl i baren etterpå??
Gjest Sarasahara Skrevet 31. mai 2009 #44 Skrevet 31. mai 2009 Hei, henger meg på! Vi gifter oss om en drøy måned, og har stramt budsjett. Ca 90 gjester, har leid et folkets hus som det er god plass i. Ellers har vi valgt det billigste av alt egentlig, bortsett fra kjolen min Men har et godt tips for innkjøp av klær, sko og ringer! Vi dro til Glasgow og gjorde det der. Fant flybilletter på Ryanair til 600 kr til sammen tur/retur, og hotell til en drøy tusenlapp for to netter. Så hadde vi én dag å kjøpe det vi skulle på, og sånn endte den dagen: Dress, skjorte, vest og slips til kjære: 4700 kr (og innsydd på dagen!), sko til meg: 700 kr, gifteringer til begge to: 2100 kr, fullt antrekk til meg til et bryllup vi skal i snart: 600 kr. Det vil altså si at vi sparte inn den turen ganske fort Så hvis du er en erfaren shopper, så vil du kunne få til mye på en dag der. Glasgow er ikke en veldig stor by, alt ligger på samme område, så er gåavstand til alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå