Gå til innhold

Lære pus å gå ut på do?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Er det mulig å lære en katt til å gå på do ute når den er voksen, i såfall hvordan går man fram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt vår voksne omplasseringskatt inne i 4 uker etter at vi fikk henne, da brukte hun dokassen sin. Men etter at hun fikk lov til å være ute så mye hun vil, har hun ikke brukt den i det hele tatt. Det gikk helt av seg selv, ikke noe vi behøvde å lære henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener nå at katter skal ha mulighet til å gå på do inne.

Da er det også lettere for dere å holde øye med eventuelle sykdommer som avsløres i avføring, ev. at katten får problemer med å tisse etc (noe som ikke er unormalt for kastrerte hankatter.)

Skrevet

Jeg har heller aldri hatt noe problem med det. Når katten fikk gå ut selv, så gjorde den fra seg ute automatisk. Evt. kan du jo også flytte sandkassen mot døren og sette kassen ut i en overgangsfase hvis katten ikke går ut av seg selv.

Gjest Evine
Skrevet

De kattene jeg har hatt har kun hatt kasse inne mens de var små .. Etterhvert så går de ut og gjør fra seg ..

Katter er noen veldige renslige dyr - og jeg synes det grenser mot dyremishandling å la voksne katter gjøre fra seg i en kasse innendørs.

Skrevet

Jeg holder på å lære mine det nå, men det er ikke lett. De vil være ute om natta, men etter noen timer kommer de inn, går på do, og begynner å mase om å få gå ut igjen. Det er rimelig håpløst og går utover søvnen vår.

Når man har to, som jeg, er det ekstra vrient. Den ene vil ut og den andre inn, og vi løper til døra stadig vekk. Her tror jeg kattedør og fjerning av kassen en periode blir løsninga. Jeg har lite lyst til å ta hull i ei ny ytterdør, men...

Gjest Driver
Skrevet
De kattene jeg har hatt har kun hatt kasse inne mens de var små .. Etterhvert så går de ut og gjør fra seg ..

Katter er noen veldige renslige dyr - og jeg synes det grenser mot dyremishandling å la voksne katter gjøre fra seg i en kasse innendørs.

Ja ikke sant, mye bedre å la dem drite i sandkassen til naboen. Eller blomsterbedet.

Men siden alle katte-eiere her i forumet er så ansvarsfull så gjør vel ikke deres katter det?

Gjest Evine
Skrevet
Ja ikke sant, mye bedre å la dem drite i sandkassen til naboen. Eller blomsterbedet.

Men siden alle katte-eiere her i forumet er så ansvarsfull så gjør vel ikke deres katter det?

Hvis man ikke kan ha katter ute så bør man rett og seltt ikke ha katter - det er nå min mening.

Naboenes katter går i hagen vår daglig - men jeg har aldri opplevd kattedritt rundt omkring i bedene mine. Og folk som har sandkasser til barna sine bør jo dekke dem til når de ikke er i bruk .. det gjør ihvertfall alle naboene rundt her.

Hvis du skal ha kasse inne til katten så må man skifte sand eller fjerne avføring og urin så snart katten har gjort fra seg. Katter er så renslige dyr at de faktisk har store problemer med å gjøre fra seg i gammen urin og avføring .. jeg vil nesten kalle det dyremishandling å la katter gjøre noe som strider så til de grader mot deres egen natur.

Skrevet
Jeg har heller aldri hatt noe problem med det. Når katten fikk gå ut selv, så gjorde den fra seg ute automatisk. Evt. kan du jo også flytte sandkassen mot døren og sette kassen ut i en overgangsfase hvis katten ikke går ut av seg selv.

Signerer denne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...