Gå til innhold

Ferie med lite penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Økonomien kunne absolutt vært bedre, og jeg må si jeg gruer meg litt til ferien.

Vi har ikke råd til å reise bort; så mye er ihvertfall klart. Heldigvis bor vi i en "sommerby" sentralt østpå, så vi har strand og badeliv på trappa (praktisk talt)

Men jeg har jo lyst til å gjøre noe spesielt for ungene; ta de med et sted for å se noe nytt og sove litt borte.

Har dere noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta toget et stykke bort, ta med telt og ta inn på en koselig campingplass, eller kjør hvis dere har mulighet til bil.

Skrevet

Telttur i skogen, ved et vann. Fiske og se på dyrene

Gjest Gjest
Skrevet

Har du familie eller gode venner som bor noen timer fra deg? Da kan jo et alternativ være å dra på besøk til dem for noen dager. Da får dere gratis overnatting og ungene får sove borte noen dager. Samtidig kommer dere til et nytt sted, med nye opplevelser.

Selv bor jeg i en bygd på vestlandet, og her er det noen fra oslo som har et gammelt hus de kommer til hver sommer. De er så misunnelige på oss her, fordi vi har et så avslappet forhold til sommerferie. Ingen krav og forventninger om at man må reise bort hvert år, og for de yngste er en telttur i hagen like stas som å reise en uke til sydligere strøk. De derimot føler de minst må reise til utlandet for at barna ikke skal bli mobbet når ferien er over. (Akkurat dette avsnittet var ikke rettet mot deg, trådstarter. Mer generell frustrasjon over hvor stressende feriene er begynt å bli)

Gjest Gjest
Skrevet

Statskog og Turistforeningen leier ut flotte hytter til hyggelige priser. I alle fall her i Nordland. Det finnes sikkert lignende tilbud nede hos dere. Ofte følger det robåter med til disse hyttene. Fagforeninger har også ofte hytter til utleie.

Ellers kan dere dra på telttur. Det gjør vi. Enten rundt om i distriktet vårt eller til Sverige (dersom været er dårlig her hjemme). Ungene syns det er knall. Eldste er 11 og yngste er 5.

Vi har god økonomi, men antallet i familien og reiseutgangspunktet vårt gjør at en 14 dagers ferietur til syden fort blir til 35 000,- bare for selve reisen og oppholdet. Jeg syns det er i drøyeste laget.

Gjest samme situasjon
Skrevet

jeg er i samme situasjon som deg med svært lite penger og med barn. Vi tar likegreit en fjelltur med telt noen dager, kanskje vandrehytter om vi finner. Barnet mitt har ihvertfall ingen ide om at fjellet koster mindre enn syden og er bare storfornøyd med å få oppleve noe sammen med meg.

Om du ikke er fjellvant, hva med telttur ut på en øy, du som bor ved sjøen.

God sommer!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med leilighetsbytte i to uker?

Bor i en stor by, bare 15 min til sentrum m mange gode tilbud til våre små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...