Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg trenger litt hjelp og tips fra dere! Jeg har aldri i mitt liv brukt sminke, før brydde jeg meg absolutt ikke om hvordan jeg så ut, og nå de siste årene når jeg endelig har begynt å bry meg om klær, hår og slikt har jeg som oftest følt meg mer enn pen nok som jeg er. Men av og til føler jeg for å pynte meg ordentlig, gjøre noe ekstra, jeg blir rett og slett litt misunnelig når jeg ser noen som har pyntet seg litt og latt sminke fullføre det hele. Jeg synes det er så mange pene ansikter rundt meg som er alt fra forsiktig og naturlig sminket til der hvor sminken er synlig mest som en effekt, et smykke. Hele konseptet å sminke seg har blitt veldig fremmed og faktisk ganske skummelt siden jeg rett og slett ikke aner noen ting som helst om det, jeg gjør mitt beste for å unngå sminkehyller og avdelinger rett og slett fordi jeg blir så usikker. Men nå synes jeg det er nok, hele denne sminke-greia har fått vokse seg til et problem for meg. Jeg misunner dere, jeg har så lyst, det fascinerer meg, men jeg er så usikker! Hvor begynner jeg? Hva er hva? Hvilke klassiske nybegynner-tabber burde jeg være obs på? Tips? Råd?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville anbefalt deg å gå til en hudpleiesalong jeg. De har lært naturlig sminke. Så får du dem til å legg epå deg, og forklare underveis. Mange har pakker der du får sminkingen gratis om du handler for over så så mye. Som hudterapeut selv ville jeg anbefalt deg en lett farget dagkrem. Den gir litt glød, men ikke et sminket uttrykk... Det er veldig greit når man skal venne seg til å se sminket ut syns jeg i alle fall... Ellers har du mineralmakeup som påføres som pudder. Det er veldig enkelt og gir også et naturlig utseende, men dekker mere. Et solpudder ville jeg også anbefale. Det kan du bruke som farge i kinnene i tillegg til at du kan gi deg selv litt ekstra farge om du føler deg blass.... Så kommer vi til det med øyensminke da.. Her er det veldig lurt å få hjelp altså. Av noen som kan farger, bla de i salongene. Kjøp de fargene du blir anbefalt og føler deg vel i. Og ikke knasje farger eller sesongfarger. Det kan man ta etterhvert.... Så kan du kjøpe et par glosser. Det er det som gir mest naturlig farge. De dekker ikke så mye, men gir et hint av farge. Selv liker jeg best de som bare forsterker min egen farge litt.... Lykke til! Så gøy at du har åpnet øynene for makeup og de mulighetene det gir
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Gjør det enkelt, begynn med mascara, diskrete øyenskygger og lipgloss. Sjekk rundt på nettet etter tips til farger som passer komplekset ditt (hårfarge, øyne, hud). Lek litt etterhvert med farger og mer sminke. Å gå hele veien fra start kan føre til at du ser ut som om du har kræsjet i sminkepungen.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Takk for tips! Er usikker på hva jeg har råd til, er hudpleiesalonger dyre? Og hvor finner jeg dem her i Trondheim? Jeg tenker jeg får begynne i en ende og se hvordan dette ender opp, tror jeg skal gå ned til sentrum nåh og se hva jeg finner *spent*
misiu Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 De er veldig behjelpelige på estetique (usikker på hvordan det skrives plutselig) eller body shop, der er de hyggelige og hyggelige priser også. Selv gikk jeg på body shop og fikk hjelp, og da fikk jeg allergi fri sminke også lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå