Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har tiden kommet for at antikrist er her? Hvem tror dere er antikrist, hvis dere tror han er kommet? Nå henvender jeg meg til kristne.

Jeg tror at antikrist har kommet i skikkelsen av Paven.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at det er en politker av noe slag!

Skrevet

Luther trodde også at det var Paven.

Det som sier noe om hvordan antikrist oppfører seg i bibelen, synes jeg høres ut som USA.

Gjest trinet
Skrevet

Jeg tror ikke antikrist har kommet ennå!

Skrevet
Jeg tror ikke antikrist har kommet ennå!

Egentlig ikke jeg heller.. og kommer han så kommer han, ikke er jeg spesielt kristen og ikke har jeg tendenser til å følge andre flokker heller.. så enten så kommer han og jeg overlever det/ overlever det ikke, eller så kommer han ikke og jeg overlever eller overlever ikke det heller.. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror også det er paven, og at anti-krist er og har vært paven hele tiden (jf. antikrist nevnes også i flertall). Jeg tror verden går under under pave nr. 666 (i dag nr. 265)

Skrevet

1 Joh.2,22: Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.

Synes dere at dette passer på paven?

Skrevet
1 Joh.2,22: Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.

Folk flest vet ikke så mye om religionen de tror på, Kr-Øst ;)

Jeg for min del tror ikke det er noen anti-krist. Skal man forøvrig følge skriftstedet du henviser til over her, så bør vel anti-krist kanskje være jøde eller muslim da?

Skrevet

Jeg har lest (husker ikke hvilket vers) at antikrist skal utgi seg for å være kristen, og det passer jo fint på beskrivelsen av mannen i Vatikantet da. Personlig er jeg også overbevist at paven er antikrist, da jeg er SDA.

Jeg tror forresten TS helst ville at kristne som trodde på antikrist skulle svare Mysan.

Gjest Gjest
Skrevet
Det som sier noe om hvordan antikrist oppfører seg i bibelen, synes jeg høres ut som USA.

Barack Obama!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror at det er en politker av noe slag!

Skal man forøvrig følge skriftstedet du henviser til over her, så bør vel anti-krist kanskje være jøde eller muslim da?

Jeg har lest (husker ikke hvilket vers) at antikrist skal utgi seg for å være kristen

Barack Obama!
Gjest Raptuza
Skrevet

Er det ikke den såkalte sterke mann, som skal ta på seg å ordne verdens problemer og blir kjempepopulær og vil tilbes som en gud?

Skrevet

Ja, det er det. Vi spekulerer bare i hvem det er, eller om han i det hele har komt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har lest (husker ikke hvilket vers) at antikrist skal utgi seg for å være kristen, og det passer jo fint på beskrivelsen av mannen i Vatikantet da. Personlig er jeg også overbevist at paven er antikrist, da jeg er SDA.

Jeg tror forresten TS helst ville at kristne som trodde på antikrist skulle svare Mysan.

SDA?

Gjest Gjest
Skrevet
Syvendedags adventist

Aha, takk for oppklaringen :)

Gjest Agnostiker
Skrevet

Alt dette er tolkning. Vi tolker alle vers om de kommer fra bibelen eller Olav H Hauge.

Min tolkning av dette verset, litt påvirket av alle innlegg.

Paven er en slags jordisk lekegud, en substitutt for den ekte faderen, (Gud) Faderen og sønnen har jo allerede sagt iflg bibelen) hva som skal skje på jorden. Ergo Paven tar på seg oppgaver som allerede er satt, derfor fornekter han faderen og sønnen.

Skrevet

Antikrist er her idag i form av hans demoner og muligens ogsaa allerede som en vanlig mann, men jeg tror ikke han har noe saerlig makt enda.

Guds makt og Hans Aand er fortsatt her paa jorda og jeg tror ikke antikrist kommer til aa tre frem foer den forsvinner (en litt forenklet forklaring av "the rapture" her)

Foroevrig spiller det egentlig ingen rolle hvem han er, vi burde heller konsentrere oss om aa passe paa at vi IKKE er her naar han trer frem.

Gjest Raptuza
Skrevet

Det er en tolkning å tro at vi ikke vil være her når Antikrist trår frem i offentligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...