Gjest bekymret Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Katten min har plutselig fått to uforklarlige sår på hver side over øynene der de har lite pels! det er ikke kuttsår eller åpne sår, det er akkurat som om huden har blitt kjempeirritert der. Hun blør ikke, og det er som om det øverste hudlaget er borte, for det er skikkelig ferskt og lyserødt, og det som bekymrer meg mest er at det har spredt seg i løpet av dagen og blitt større! Og det rareste er at hun har det på akkurat samme plass på stedene.. har sjekket i pelsen hennes om det er flere sår i dag, og det såg faktisk ut som at det var et til på veg i nakkegropen. Hva i all verden er dette?? jeg er livredd for at det kan være infeksjon av noe slag for hun er drektig. Men det er heller ikke normalt at hun har blitt veldig tynn på veldig kort tid? Når det første såret kom, ble det litt bedre, så ble d groskorpe, så jeg tenkte det kun var et kuttsår eller noe. men i dag når jeg såg nærmere på det, var det blusset opp igjen. Og det lignet slettes ikke på noe sår jeg har sett tidligere. Så nå er jeg veldig redd. Tror ikke det kan være parasitter heller, for vi har en katt til, og jeg har sjekket han i dag og han har ingen sår noen steder, og han er ikke tynn. Så da hadde det vel spredd seg på han sikkert? Skriver litt i skjelvende tilstand, men håper dere forstår noe av hva jeg skriver. Jeg skal ringe dyrlege, men vet noen av dere hva dette kan være? er jeg for bekymret eller? Håper på svar :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Katten min har plutselig fått to uforklarlige sår på hver side over øynene der de har lite pels! det er ikke kuttsår eller åpne sår, det er akkurat som om huden har blitt kjempeirritert der. Hun blør ikke, og det er som om det øverste hudlaget er borte, for det er skikkelig ferskt og lyserødt, og det som bekymrer meg mest er at det har spredt seg i løpet av dagen og blitt større! Og det rareste er at hun har det på akkurat samme plass på stedene.. har sjekket i pelsen hennes om det er flere sår i dag, og det såg faktisk ut som at det var et til på veg i nakkegropen. Hva i all verden er dette?? jeg er livredd for at det kan være infeksjon av noe slag for hun er drektig. Men det er heller ikke normalt at hun har blitt veldig tynn på veldig kort tid? Når det første såret kom, ble det litt bedre, så ble d groskorpe, så jeg tenkte det kun var et kuttsår eller noe. men i dag når jeg såg nærmere på det, var det blusset opp igjen. Og det lignet slettes ikke på noe sår jeg har sett tidligere. Så nå er jeg veldig redd. Tror ikke det kan være parasitter heller, for vi har en katt til, og jeg har sjekket han i dag og han har ingen sår noen steder, og han er ikke tynn. Så da hadde det vel spredd seg på han sikkert? Skriver litt i skjelvende tilstand, men håper dere forstår noe av hva jeg skriver. Jeg skal ringe dyrlege, men vet noen av dere hva dette kan være? er jeg for bekymret eller? Håper på svar :gråte: Håper virkelig du ikke har avventet å ringe dyrlege før noen har svart deg her?I Nei,du er ikke for bekymret,helt normalt det å bli redd når det skjer noe med dyeret sitt.Ring dyrlegen du-så pus får hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Be dyrlegen om å teste katten for ringorm. Slik du forklarer de hårløse flekkene, høres det ut som dette, men en kan ikke være sikker før en har fått sjekket dette ut hos veterinær. Har du selv noen uforklarlige røde ringlignende røde merker på kroppen? Disse kan bli store som 5-kroninger, eller være bittesmå. Er det ringorm katten har, må du, kattene og de nærmeste rundt deg gjennom en omfattende behandling med soppdrepende middel. Huset må vaskes fra topp til tå, og tekstiler som katten har vært i kontakt med må fryses. Dette er en type sopp som sprer seg fort, og sporene etter soppen kan henge igjen og smitte på ny om ikke ting blir ordentlig rengjort. Ikke klapp andre katter eller besøk andre folk med dyr før du har vært hos veterinæren. Håper virkelig ikke at det er ringorm katten din har fått!!!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 har nå fått time med dyrlegen nei vi har ikke noen symptomer på ringorm verken meg, samboer eller den andre katten. Men leita i en annen tråd på nettet, og fant noen som beskrev samme problem som meg, og de fikk svar av dyrlegen at det var sår som kan komme å gå av seg selv uten at det er farlig. For de fant ikke noe galt med katten. Men skal definitivt teste for ringorm! Det går sikkert bra, hun spiser og viser ikke noe tegn til å ha vondt noen steder og løper og leker som en frisk katt. Hadde hun vært veldig dårlig av dette hadde hun vertfall ikke hatt matlyst vil jeg tro. Så vi drar til dyrlegen i morgen og satser på at det ikke er så ille som jeg har en tendens til å tro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå