Gå til innhold

Tips til smoothie

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet

Har noen tips til gode smoothier?

Jeg pleier ofte å lage en med frosne blåbær, banan, vaniljekesam og blåbær/bringebærjuice :) Supergodt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her drikker vi smoothie så og si hver dag... Bruker imidlertid aldri frossen frukt eller bær, da det er for mye pes. Jeg prøvde en gang, og skar opp masse frukt for å legge i fryseren. Da jeg skulle bruke det hadde alt "frosset sammen" og det var umulig å brekke løs i små biter. Hvordan gjør dere dette?

Her er min måte å lage smoothie på:

Alltid: 1 eller 2 banan og 1/2 l. youghurt (bruker vanilje eller melon).

Så putter jeg oppi det vi måtte ha av frukt der og da. F.eks en mango, en halv honningmelon, et par pærer o.l. (altså, ikke alt dette på en gang, men f.eks banan + youghurt + mango eller banan + youghurt + melon osv.).

Av og til bruker jeg cultura, men den er mer rennende enn youghurt, så da blander jeg f.eks 2,5 dl youghurt og 2,5 dl cultura.

Av og til har jeg også oppi en dæsj med juice. Kommer an på om jeg har en juice som jeg synes passer til smaken på de øvrige ingrendiensene.

Hvis jeg lager smoothie på pærer eller epler, så har jeg gjerne litt kanel oppi.

Blir alltid godt! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ananas,jordbær og banan. Melon,kiwi og yoghurt. Vannmelon og isbiter...slush til varme dager:) Vaniljeyoghurt, bjørnebær og honningmelon... Jordbær,lime,ananas og litt kokosmelk..

Skrevet

Blåbær,jordbær,banan,vaniljekesam og druejuice. Kjøper store sekker med frossen bær som er helt perfekt til dette. Ikke så dyrt heller!

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet

Takk for gode tips! Smoothie er så utrolig genialt asså! :)

Nelle: Ang spm ditt om frosne bær; jeg gjør som Nelle skriver her og kjøper ferdig poser i butikken. De fleste matbutikker har poser med frosne bjørnebær, blåbær, bringebær, jordbær, skogsbær. Ikke så dyrt, og smoothien blir deilig og kald! Ellers så kan du jo fryse ned egne, ferdig porsjonerte poser med frukt da. Så slipper du å brekke opp som du skrev ;)

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet
Takk for gode tips! Smoothie er så utrolig genialt asså! :)

Nelle: Ang spm ditt om frosne bær; jeg gjør som Nelle skriver her og kjøper ferdig poser i butikken. De fleste matbutikker har poser med frosne bjørnebær, blåbær, bringebær, jordbær, skogsbær. Ikke så dyrt, og smoothien blir deilig og kald! Ellers så kan du jo fryse ned egne, ferdig porsjonerte poser med frukt da. Så slipper du å brekke opp som du skrev ;)

Rettelse: Jeg gjør som FRECKLES skriver, ikke Nelle, hehe

Gjest Gjest
Skrevet
Har noen tips til gode smoothier?

Jeg pleier ofte å lage en med frosne blåbær, banan, vaniljekesam og blåbær/bringebærjuice :) Supergodt!

Ta en desj kanel i også. Fruktbar i bergen har en smoothie med banan, vaniljeyughurt, blåbær (og kanskje noe mer) og kanel. Kanel høres kanskje rart ut, men det blir overraskende godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...