Gjest onyx, i.i. Skrevet 15. mai 2003 #1 Skrevet 15. mai 2003 er i innspurten på hovedfag og sitter MYE foran dataskjermen. Nå har jeg fått skikkelig datahud. Den føles grå og skitten selv om den ikke er det + at jeg får urenheter!! hater dette..... Noen som har noen gode tips til førstehjelp?? Har ikke tid til å gå til hudpleier nå, men blir det første jeg skal gjøre når jeg har levert om noen uker....
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2003 #2 Skrevet 20. mai 2003 Virkelig ingen med tips?? begynner å bli desperat nå....
Lykkeliten Skrevet 20. mai 2003 #3 Skrevet 20. mai 2003 Datahud?? :o For å motvirke "grå" hud er det vel i hvertfall viktig å drikke mye vann, være ute i frisk luft, spise nok frukt og grønnsaker etc. Tror kanskje dette er et problem du må kvitte deg med "innenfra", ellers aner jeg virkelig ikke... Du er sikkert flink til å rense huden og tilføre fuktighet. Kanskje et par soltimer vil hjelpe deg til å føle deg litt bedre? Eller en dagkrem med "glød"? Lykke til med både eksamen og datahud :D
Pulsatilla Skrevet 20. mai 2003 #4 Skrevet 20. mai 2003 Kanskje ikke et så praktisk tips sånn i farten, men jeg har hatt mye mindre problem med tørr og gusten "datahud" etter jeg fikk flatskjerm på jobben! Den stråler ikke like på samme måte som en "vanlig" skjerm gjør. Kanskje du kan bytte skjerm? Eller få et sklags filter foran skjermen? Ellers så er jo det å drikke mye vann og bruke en god fuktighetskrem sikre tips, såklart... Pulsatilla
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2003 #5 Skrevet 20. mai 2003 Frisk luft blir det vel ikke store mengder av, men drikker litervis av vann hver dag :D Dette er et typisk skjermstrålingsproblem...sukk... Renser og bruker en kjempegod fuktighetskrem, men får likevel denne gustne følelsen. Akkurat som om huden er dekket av et mikroskopisk lag med støv? Har du kanskje noen tips om en god maske?? kan jo spørre i parfymeri,men vil helst ha et tips fra noen som har prøvd masken selv:)
glaciera Skrevet 20. mai 2003 #6 Skrevet 20. mai 2003 Hei Onyx, Først, skrubb og fuktighetsmaske. Jeg bruker Cliniderms fuktmaske nå, og den er kjempebra (apoteket). Så, selvbruningskrem! Veldig bra, mye bedre enn å ta sol. Lancome, Clarins, Dior, Dermalogica er alle bra. Har du lite spenn (har du vel i din situasjon - har nettopp levert hovedoppgaven selv så jeg vet....) så er Loreal faktisk en veldig god serie på selvbruning. Det er jo hverdagsutgaven av Lancome. Effekten er helt på høyden, men Loreal dufter sterkere. Body Shop sin skal være bra, men den har jeg ikke prøvd. Hele tiden, drikke masse vann, hele tiden. Ikke brus, og skjær ned på kaffe og sort te. Å bytte hudpleie er godt for huden med jevne mellomrom, fordi huden venner seg til virkestoffer i produktene og greier med tiden ikke å nyttiggjøre seg disse fullt ut.
Miew Skrevet 20. mai 2003 #7 Skrevet 20. mai 2003 Det hjelper om du tar deg en tur bort fra skjermen og vasker ansiktet med mild såpe. Jeg hadde tidligere problemer med datahud, men mitt problem var at huden ble feit. Det hjelper å vaske seg i ansiktet, helst flere ganger. Mener det har vært noe her inne om datahud tidligere, eneste var da at det ble masse ståhei og diskusjon om hvor tullete det var å kalle det datahud, og at man heller burde bekymre seg over datarumpe/lår, osv. Fint å se noen som har samme problem Noen som kan bekrefte at huden ikke har så veldig godt av å sitte i altfor lange sammenhengende strekk foran pc'n!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Dytter denne langt fram. Jeg har også fått datahud! What to do?
Gjest gjesta Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 (endret) Finnes det ikke en slags skjerm man kan ha utenpå skjermen som beskytter i mot strålene pcn gir? *spør dumt* Jeg merker også at huden blir grå og 'trøtt' hvis jeg sitter for mye foran pc'n. Endret 24. august 2006 av Bianca
Fashion.Faux.Pas Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Heldigvis ikke bare jeg som har dette problemet!! PÅ vinteren ser jeg virkelig ikke ut!! Grå og gusten, røde øyne... Hendene mine blir veldig tørre, jeg har laptop, så hendene er jo veldig nært skjerne i ett sett.
Gjest Ninakanin Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 okay dagens sykeste tråd og nye kunnskap i mitt liv iallefall. Datahud??!!? Det forklarer en HEL del om mine problemer! KG-tid skal kuttes NED!!
Gjest Tanita Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 http://www.bt.no/forbruker/helse/article5780.ece
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 http://www.bt.no/forbruker/helse/article5780.ece ← Interessant!
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #15 Skrevet 26. august 2006 http://www.bt.no/forbruker/helse/article5780.ece ← Sukk, det er huden min det. KJEMPEfet, men allikevel litt tørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå