Gjest ts Skrevet 18. mai 2008 #1 Del Skrevet 18. mai 2008 Nå har det seg slik at en jeg er betatt i har bedt meg med på kajak-tur. Jeg veier derimot 92 kilo, og er redd for å synke hele greia, i alle fall med ekstra utstyr og sånt oppi. Er det reell grunn til bekymring, eller vil det gå bra tror dere? Vet det er merkelig spørsmål, men... Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 18. mai 2008 #2 Del Skrevet 18. mai 2008 Kajaker er bygget forskjellig, og tåler ulike vekt alt ettersom hvordan de er bygget. Du får små lette kajaker som tåler mindre vekt, og store som tåler mer. Og sikkert små som tåler mye også, og store som tåler lite. Derfor er det helt umulig å svare på, men om du er invitert på date vil man jo anta at vedkommende har en kajak for to som er bygget for å tåle minst to menn på hundre kg hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #3 Del Skrevet 18. mai 2008 Er du invitert med har vel mannen tatt dette med i betraktning slik at kajakken ikke velter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #4 Del Skrevet 20. mai 2008 Alle kajakker tåler personer langt over 92 kg. Ikke noe å frykte med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjersti w Skrevet 16. juni 2008 #5 Del Skrevet 16. juni 2008 Nå har det seg slik at en jeg er betatt i har bedt meg med på kajak-tur. Jeg veier derimot 92 kilo, og er redd for å synke hele greia, i alle fall med ekstra utstyr og sånt oppi. Er det reell grunn til bekymring, eller vil det gå bra tror dere? Vet det er merkelig spørsmål, men... Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 16. juni 2008 #6 Del Skrevet 16. juni 2008 Så fint at du har en ORDENTLIG date!! Jeg er 40 og veier 90. Jeg har padla min kajakk i stilla og sjø, i vind og i strøm, OG aldri tenkt på hva jeg veier.Padling er for damer med hofter og uten vannskrekk, dess bredere hofter ,dess fortere går det(pass bare på at kokkpitt ikke er FOR trang, slik at du kommer deg ut hvis du går rundt...)Lykke til på tur! Kjersti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blemme Skrevet 21. juni 2008 #7 Del Skrevet 21. juni 2008 Alle kajakker tåler personer langt over 92 kg. Ikke noe å frykte med andre ord. Dette stemmer vel ikke helt.. Min kajakk har en vektgrense på 85 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 8. juli 2008 #8 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg er aktiv kajakkpadler og instruktør, jeg har ennå til gode å se noen senke en kajakk med kroppsvekt. Det nærmeste har vært enkelte bittesmå raftingkajakker med ekstra flat akterende, hvor vannet av og til slår over akterdekket når en diger bolemann godt over 100 kg leker seg. Turkajakker har mer oppdrift og er høyere, jeg anser det som praktisk talt umulig å senke en med kroppsvekt. Det som derimot kan være kjedelig er hvis man veier for mye i forhold til kajakkens størrelse, slik at den flyter så dypt at den blir skikkelig tung å padle. Ikke et sikkerhetsproblem, men frustrerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå