Gjest Golden Girl Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hadde en diskusjon med noen utenlandske venner, og jeg fikk litt sjokk av hva de fortalte meg om utroskap i deres land. Han ene mente at kanskje 40-50% av alle gifte er utro i hans land, både kvinner og menn, og det er ikke snakk om "åpne" forhold. De holder det skjult for hverandre, men ønsker ikke nødvendigvis skilsmisse. Men skilsmisse er jo også ganske sjeldent der. Jeg mente at kanskje 10% er utro her i Norge, og at kanskje grunnen til at det er så lavt her er på grunn av at det er mer vanlig å få skilsmisse, cirka 50%. Ei venninne mente at i New York der hun har bodd, er både utroskap og skilsmisse innmari høyt. Men nå er jeg litt usikker. Er det vanlig med utroskap i Norge her også? Etter å ha lest endel her på KG begynner jeg å bli litt desillusjonert. Hva mener dere, ut i fra egne erfaringer og det venner har fortalt dere? Hvor mange prosent av de som er i forhold tror dere er utro i Norge? Og hvorfor?
Gjest Gutt92 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hver tredje nordmann er utro. Høres helt sykt ut synes jeg. Men slettes ikke umulig. Leste for ikke så lenge siden at hver tredje kvinne i Usa hadde vært utro, og 50% (!!!) kunne tenke seg å være utro. Skjønner ikke hva som går av folk for tiden jeg
Nigo-san Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hver tredje nordmann er utro. Noe sånt ja, jeg mener jeg leste det i Frode Thuens bok. Men som han presiserte, da tar man med alle som noen sinne har vært utro. Om du var småkjip mot kjæresten din som 17-åring, havner du fremdeles i statistikken om du er 40, lykkelig gift på 15.året, og aldri har vært utro mot din ektefelle. Såvidt jeg husker rett, da.
absinthia Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Ja jeg tror ihvertfall at det er minst en tredjedel, siden det stadig er menn i forhold som prøver å sjekke meg opp. Jeg går ut fra at de prøver å sjekke opp andre siden de ikke lykkes med meg og at det før eller siden blir noe på dem. (jeg tror altså at mange jakter på si og at det ikke bare er meg som er så uimotståelig at de rett og slett ikke klarer å la vær...)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Ja jeg tror ihvertfall at det er minst en tredjedel, siden det stadig er menn i forhold som prøver å sjekke meg opp. Jeg går ut fra at de prøver å sjekke opp andre siden de ikke lykkes med meg og at det før eller siden blir noe på dem. (jeg tror altså at mange jakter på si og at det ikke bare er meg som er så uimotståelig at de rett og slett ikke klarer å la vær...) Det er jo de som er utro som sjekker deg opp. De andre trofaste ser du ikke noe til :gjeiper: Jeg tror ikke at 1/3 er utro mot sin NÅVÆRENDE partner, men som en annen sier her,-HAR vært utro en eller annen gang i livet.
absinthia Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jo.. men jeg bor altså på et lite sted der man vet hvem mins 80% av hverandre er og om de er i forhold, og jeg kan med hånden på hjertet si at minst 10 -20 % av alle småbarnsfedre på rundt 30, har forsøkt å sjekke meg opp.. jeg trodde ikke det var så ille.. og nå som jeg er single og har sett elendigheten, har jeg altså mistet en del illusjoner på den fronten. Jeg går ut fra at ikke alle som er ute etter noe på si forsøker seg på meg nemlig, det finnes jo rikelig med andre damer her på stedet og det må bety at det er verre enn jeg trodde. ( En kompis av meg sier forøvrig at damene er like ille, vi er ofte sjokkerte sammen på mandags morgen og lurer på om vi bare skal forbli single. Det hører med til historien at vi begge har blitt utsatt for utroskap selv.)
Gjest Gutt92 Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Det er jo de som er utro som sjekker deg opp. De andre trofaste ser du ikke noe til :gjeiper: Jeg tror ikke at 1/3 er utro mot sin NÅVÆRENDE partner, men som en annen sier her,-HAR vært utro en eller annen gang i livet. Allikevel, synes jeg det er skummelt å høre sånt. Er det virkelig blitt så akseptert og normalt å være utro ? Virker som om det liksom bare er sånt som skjer..no big deal..
absinthia Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Allikevel, synes jeg det er skummelt å høre sånt. Er det virkelig blitt så akseptert og normalt å være utro ? Virker som om det liksom bare er sånt som skjer..no big deal.. Det er ikke akseptert, jeg vet at enkelte av disse "slaskene" lager baluba når damene deres snakker for mye med andre menn. Men.. kanskje det likevel er en slags moral at "siden så mange andre gjør det, så kan jeg også gjøre det", ...men at partneren ikke må finne på slike ting?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Allikevel, synes jeg det er skummelt å høre sånt. Er det virkelig blitt så akseptert og normalt å være utro ? Virker som om det liksom bare er sånt som skjer..no big deal.. Jeg tror at i visse perioder i livet så er sjansen for utroskap større enn i andre perioder. Ungdomstiden og småbarnsperioden, ja så er det jo også 40 års krisen Det er de som er notorisk utro og feier over alt og alle og så har du de som har vært utro En eneste gang, en eller annen gang for ørten år siden. Vet du, jeg har vært utro mot min mann og han mot meg, tidlig i forholdet. Det var krise da, men ikke nå. Vi føyer oss dermed inn i statistikken av utro mennesker, men vi giftet oss faktisk etterpå og har fått oss familie og er lykkelige. At vi var utro da påvirker ikke oss nå.
Gjest samson Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 2 av mine 3 lengre og seriøse forhold slutta med utroskap fra hennes side, såeh har inntrykk av det på en måte er ganske vanlig.
Gjest Golden Girl Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Fy faen, jeg blir deppa. Hvordan skal man noengang klare å stole på partneren hvis man vet at det er EN AV TRE???
Gjest Thalee Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Fy faen, jeg blir deppa. Hvordan skal man noengang klare å stole på partneren hvis man vet at det er EN AV TRE??? Signerer denne
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Fy faen, jeg blir deppa. Hvordan skal man noengang klare å stole på partneren hvis man vet at det er EN AV TRE??? Ved å tenke på at 2/3 ikke er utro :love:
Gjest Bond Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Hva skulle statistikken ha å si med å stole sin partner? Det er jo ikke statistikken en er sammen med, men et menneske. Om man kan stole ham/henne har mer med forholdet å gjøre enn med statistikk Men jeg er ganske sikker på at mange er utro, ja. Har sett en del utroskap også, og kjenner til noen notorisk utro menn (en som er sammen med en god venninne nå, men hun velger å tro at denne gangen skulle han være annerledes) og også noen kvinner. Så det skjer, ganske ofte også.
Buster Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 Utroskap er noe som kommer av at enkelte ønsker det som er bedre, mer spennende, utfordringer med mer sett i forhold til hva de har. Problemet er ofte at de som bedriver utroskap faktisk ikke skjønner hvor skummelt det de driver med er. Hva om noen som er utro faktisk pådrar seg gonore eller hiv og tar dette med seg hjem til sin uskyldige partner? Personlig er jeg kommet dit hen at jeg ikke ser på utroskap som noen som helst løsning for økende behov osv. Skal man kunne plaie forholdet må man gjøre nettopp det, nemlig å pleie hverandre og vise at man er glade i hverandre. Syns faktisk synd på dem som velger å ødelegge hele livet sitt med at de på død og liv skal være utro, sånn at de mister både samboer, venner, barna mister sine foreldre som par og en masse annet negativt.
Transmogrifier Skrevet 19. mai 2008 #17 Skrevet 19. mai 2008 Fy faen, jeg blir deppa. Hvordan skal man noengang klare å stole på partneren hvis man vet at det er EN AV TRE??? Enten så får du innse at kjærligheten du har til partneren din ikke er betingelsesløs, og finne på andre argumenter i hodet ditt for å ha det godt sammen. Eller så får du henge deg.
Buster Skrevet 19. mai 2008 #18 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Til Golden Synes kanskje du skal tenke positivt og da at din mann hører innunder 2/3 som ikke er utro. Samtidig kan du sørge for å gi han nok hjemme så han slipper å jakte etter noe ute hos andre. Fryktelig trist om du ikke kan stole på partneren din fordi at det finnes mange utro partnere, skal man leve slik at man frykter ting på den måten kan man jo droppe å gifte seg, flytte sammen med noen, få barn og en masse annet da teorien tilsier at det vil bli problemer før eller siden. Endret 19. mai 2008 av Buster
Transmogrifier Skrevet 19. mai 2008 #19 Skrevet 19. mai 2008 Fryktelig trist om du ikke kan stole på partneren din fordi at det finnes mange utro partnere, skal man leve slik at man frykter ting på den måten kan man jo droppe å gifte seg, flytte sammen med noen, få barn og en masse annet da teorien tilsier at det vil bli problemer før eller siden. Dude? Hvordan tenker du? Hvorfor skal en la være å få barn fordi du ikke er garantert at dama lar være å pule rundt? Kan en ikke heller ta konsekvensene av at folk ikke er så veldig trofaste, og så jobbe for å minimere risikoen, eventuelt slutte å lage så jævlig baluba? Så lenge jeg ikke får kjønnssykdommer, hvilken rolle spiller det for meg om dama har knulla et par andre før hun forlater meg?
Gjest Lilleakamian Skrevet 19. mai 2008 #20 Skrevet 19. mai 2008 Dude? Hvordan tenker du? Hvorfor skal en la være å få barn fordi du ikke er garantert at dama lar være å pule rundt? Kan en ikke heller ta konsekvensene av at folk ikke er så veldig trofaste, og så jobbe for å minimere risikoen, eventuelt slutte å lage så jævlig baluba? Så lenge jeg ikke får kjønnssykdommer, hvilken rolle spiller det for meg om dama har knulla et par andre før hun forlater meg? Jeg vet om et par som har vært sammen en stund, han var utro og ble hiv-smittet og smittet kjæresten sin..... Egoistisk dødsgave hva? Jeg hater utroskap! Være så snill ikke ødelegge for sin nære uskyldig kjære med dødsgave!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå