Gå til innhold

Antrekk til brudgommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å lurer litt på hva som ser best ut. Ikke sånn "pingvindrakt" tror ikke han ville kledd det :)

Dress vil jo alle de andre gå i, og det er vel best om han skiller seg ut fra de andre gjestene?

Lurte litt på Smoking da? Om han, faren hans og min far har smoking alle tre, hadde det vært fint??

Har ikke vært i så man bryllup, så vet ikke hva som er finest.

Håper på råd fra dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo smak og behag pluss må tenke på hva personen vil kle. Smoking er jo fint det og , men vet ikke hvis de skal ha magebelte og sånn får jeg sånn 80-talls følelse.

Min kjære skal ha sort dress, som er litt blank og som har "striper". Stoffet er på en måte blank, matt om hverandre. Hvit smokingskjorte/skjorte med sånn liten krage og vest og sånn tørkleslips (vet desverre ikke hva alt sånn heter hehe) i grå/sølv farger. Blanke sorte sko.

Skrevet

kan jo ha vest og kalvekryss og vanlig dress. er jo litt mer pynta da liksom, enn med vanlig slips..

Gjest Gjest
Skrevet

hva skal du ha på deg da? lettere å tenke ut noe som matcher litt da... Og hvor høy og kreftig er han? Høye menn kan gjerne kle de lengre jakkene.. Mens er man litt kort, ser det ofte litt pussig ut.. for eksempel..

jeg er personlig ikke så glad i smoking, tenker 80-tallet veldig fort.. men

syns en "vanlig" dress kan funke, om man kanskje klemmer til med tilbehøret, og blomsten og slikt så ser han nok ut som en brudgom ;)

Skrevet

Min mann nekta å leige smoking/sjakett (?)... han synst de e mykje bedre å kjøpe sej en ny dress... So han endte faktisk me en svart og kvit stripa dress frå dressmann, vest og kvitt slips :)

Trur nok de han vil skille sej ut frå dei andre gjestane uansett :D

Gjest Gjest
Skrevet

Sjakett er for formiddags bryllup.

Vest er stilig og gjør litt mer ut av dressen.

Min skal ha bunad, jeg kan ikke tenke meg noe finere. Må bare overbevise ham om at han skal ha langbukse...

Skrevet
Driver å lurer litt på hva som ser best ut. Ikke sånn "pingvindrakt" tror ikke han ville kledd det :)

Dress vil jo alle de andre gå i, og det er vel best om han skiller seg ut fra de andre gjestene?

Lurte litt på Smoking da? Om han, faren hans og min far har smoking alle tre, hadde det vært fint??

Har ikke vært i så man bryllup, så vet ikke hva som er finest.

Håper på råd fra dere :)

Vi har valgt sjakett.... da slipper du unna pingvin looken, men skiller deg fortsatt ut fra de vanlige dressene.... den er stort sett fin på de fleste kroppstyper også tror jeg, fordi jakkene er litt kortere foran enn bak, men ikke nok til at det blir sånn "piano" jakke...

Gjest Gjest
Skrevet

Brudgommens klær venter vi med til det nærmer seg litt mer, men da jeg var og hentet kjolen min, fikk jeg tid til å se litt på utvalget av herreklær. Og du verden hvor mye fint der var!! Jeg synest faktisk mange av dressene var utrolig fine! Det var dresser med vest, og gjerne en litt videre og lenger jakke. Ikke det vanlige snittet som gjestene kommer med. Så om mannen vil gå med dress, må han gjerne gjøre det for min del ihvertfall! :) Fallt skikkelig for en mørk mørk brun dress, med cremefarget vest! Da kjolen min er creme, ville det sett utrolig pent ut sammen! Så vi får se om det blir noe slikt kanskje...litt gøy å ha noe ikke alle andre brudgommer har også da...;p

Skrevet

Min kjære skal benytte anledningen til å kjøpe seg en skikkelig dress, så syr mamma brokadevest og kravat til han slik at den blir litt mer pyntet....Tror han bli veeeldig fin! :hjerte:

Skrevet

Tusen takk for alle svar :D

Jeg har blitt litt klokere hehehe Dropper smoking :D Var usikker på det fra begynnelsen av, var mamma som mente det, og jeg har det med å høre på henne :)

Jeg har jo ikke peiling :gjeiper:

Gjest Gjest_snuppelure_*
Skrevet
Tusen takk for alle svar :D

Jeg har blitt litt klokere hehehe Dropper smoking :D Var usikker på det fra begynnelsen av, var mamma som mente det, og jeg har det med å høre på henne :)

Jeg har jo ikke peiling :gjeiper:

Skjønner ikke at alle er så kritisk til smoking? Man trenger ikke ha magebeltet hvis man ikke liker, kan jo f.eks. har bukseseler i stedet. Synes alle som forbinder smoking med 80-tallet skulle ta en liten kikk på den siste James Bond filmen, smoking er supersexy. Det går også an å ha andre slips enn den tradisjonelle sløyfen dessuten.

Smoking er forøvrig et aftenantrekk, men sjakett er til formiddags. Skal man være streng skal sjaketten ikke brukes samtidig med smoking- de faller på en måte på hver side av kl 18:00. Det kan være litt vanskelig å gjennomføre med dagens bryllup som gjerne har vielse på ettermiddagen og selskapet på kvelden- så da synes jeg man får velge slik det passer en selv. Det eneste plagget som kan brukes tradisjonelt sett både før og etter kl 18 er den vanlige dressen, lys eller mørk. Pingvin eller kjole og hvitt er et gallantrekk som også forbeholdes kvelden.

Personlig synes jeg at brudeparet skal skille seg ut, men de skal heller ikke følge en helt annen kleskode enn gjestene. Inviterer man til smoking/mørk dress bør brudgommen ikke stille i galla, synes nå jeg. Men brudgommen kan gjerne pynte seg "finest" mulig innenfor det kleskoden man inviterer til.

Gjest milkyway
Skrevet

Min insisterer på å kle seg opp i boxer med bøtte på hodet. Han liker ikke å pynte seg! :ler:

Mamma kommer til å bli så stolt! :klappe:

Skrevet
Min insisterer på å kle seg opp i boxer med bøtte på hodet. Han liker ikke å pynte seg! :ler:

Mamma kommer til å bli så stolt! :klappe:

:fnise: tenker bruden også ville blitt stolt :ler:

Gjest bibben
Skrevet

Hva koster det å leie sjakett eller annet til herre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...