Gjest Gjest_tina_* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Føler ikke at forloveren min bryr seg i det hele tatt om bryllupet og planleggningen. Hun er gravid så det er forstålig at hun ikke kan være med på alt. Men hun hverken ringer eller tar kontakt med meg, spør heller ikke hvordan ting går. Utdrikkningslaget har hun vist ordnet med, men det gjorde hun først for to uker siden, og skal være i midten av juni. Dermed har hun ekskludert mange som trenger å ta fri fra jobben. Det sa jeg til henne også, tror det er mest ork for henne, selvom hun viste glede da jeg spurte henne om å være forlover. Og hun sa det var en ære og bli spurt. Er egentlig litt lei meg, for hadde gledet meg til å planlegge litt sammen med henne også. Jeg sa til henne at jeg hadde bestilt frisør time til henne sammen med meg, og at hun skulle få håroppsett av meg i gave. Hun takket ja, noen uker etterpå så sa hun at det ikke var sikkert at hun orket, pga graviditeten. Og det forstår jeg selvfølgelig, og tror kanskje det kan bli for slitsomt for henne også. Det som jeg ble litt overrasket over, var at hun spurte om hun kunne få frisør time etter fødselen. Jeg sa nei jeg da, sa at jeg heller ville gi henne en gave som jeg hadde glede av å gi. Er litt redd for at jeg skal være storforlangende, men er deres forlovere slik da? Er egentlig kjempe lei meg, og har lyst til å bytte henne ut som forlover, evt ha en til som forlover. Er det dumt å gjøre??
Gjest TS Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Ingen svar? Er jeg kanskje rar som reagerer på dette
MrsG Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 det finnes vel ikke en fasit på hva en forlover SKAL bidra med. (eneste må være å skrive under på papirene..) min forlover tilbydde seg å hjelpe til med div. praktiske ting, som å hjelpe til med bordkort, invitasjoner o.l. hun arrangerte utdrikningslag for meg. var med til frisøren, som jeg sponsa, på selve dagen. det samme regner jeg med at jeg vil gjøre for henne, når hun gifter seg seinere i år. og ellers være tilgjengelig når hun ønsker det. men jeg kan ikke si at jeg FORVENTET at hun skulle stille opp på både det ene og det andre, siden hun var forlovern min liksom. hvertfall ikke hvis hun hadde vært gravid.. visste du at din forlover var gravid da du spurte henne? og hvor langt på vei vil hun være i bryllupet ditt?
LilleEkorn Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Kan bare svare for meg selv, og jeg har en super forlover! Så ja, jeg ville reagert på din forlover og hennes valg og reaksjoner. Greit at hun ikke kan være med på endel pga av graviditet, men å forlange ny frisørtime etter bryllupet synes jeg blir drøyt. Dette er jo noe man gjør sammen på den store dagen, og dette er noe jeg gleder meg veldig til å dele med min forlover. Så; jeg tror jeg ville valgt en forlover til, som kunne vært med til frisøren og hjulpet til med mye praktisk på dagen også. Er jo ikke noe galt i å ha to?? Det er jo mange som har det nå. Lykke til!
poff Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Forloveren din skal hjelpe deg med kjole og blomster, ordne utdrikningslag, være med på bilder hos fotografen, og hun skal passe på at avtalene du har for dagen blir holdt (som å komme seg til frisør,fotograf osv.) og holde brudebuketten og ordne kjolen din i kirken og sånne ting:) Syntes jo det var en merkelig ting av forloveren din å spørre om hun kunne få frisørtimen etter at barnet er født da.
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Ja jeg reagerte selfølgelig jeg også, ble egentlig skikkelig skuffet og lei meg. Hun var ikke gravid da jeg spurte henne, det ble bestemt for lenge siden. Og at hun er gravid gjør henne jo ikke invalid, hun kunne tatt en tlf bare for å vise at hun brydde seg. Hun går hjemme hele dagen, og er i god form. Jeg forventer ikke at hun skal gjøre så mye, bare litt oppmerksomhet. Forloveren til samboer er skikkelig flink, han styrer og ordner, enda han bor mange mil unna. Samboeren min har også reagert, og syns jeg skal bytte henne ut, evt ha to forlovere. Har heller ikke lyst til å såre henne, men er så skuffa nå at jeg er redd jeg kommer til å gjøre det. Vi har vært venninner i mange år, og hun har støttet meg mye oppigjennom årene, hun er ingen dårlig venninne. Kanskje litt tankeløs innimellom, som å skulle spare frisør timen med meg, for så å bruke de kr til frisør etter fødselen. Isj, ikke godt å føle seg brukt, eller forsøkt brukt.
Saeria Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Det eneste en forlover SKAL bidra med, er å signere papirene. Bortsett fra det så varierer forventningene veldig fra brud til brud, og fra forlover til forlover. Men når papirene er signert har forlover gjort sin egentlige plikt.
effy Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Man bør kanskje avtale det på forhånd hva som er forloverens oppgaver (kanskje litt sent nå da i ditt tilfelle..). Jeg skjønner at du er skuffet da. Håper for din del at hun stiller opp HELE dagen for deg. Hvis ikke kan du kanskje gardere deg med en annen venninne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå