Gå til innhold

Hvor ofte vasker du dyret?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vasker sjeldent min hund, da jeg tror at hun klarer dette selv. Jeg er derimot flink til å tørke av om hun er synlig skitten osv. I ny og ne får hun seg likevel en dusj med shampoo. Hvor ofte gjør du dette med ditt dyr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cascabel
Skrevet

Jeg har bare katt, den vasker jeg aldri.

Svigers har hund, den vaskes/bades en gang i uken. Den har masse lang pels og trenger uhyre mye pelsstell for å ikke bli en ball.

Skrevet

Jeg bader hunder ca. to ganger i året, hvis hun ikke av en eller annen grunn skulle bli så skitten at hun trenger et ekstrabad.

Skrevet

Har en hunn som jeg dusjer Ca to ganger i året. Han hater det!!

Skrevet
Har en hunn som jeg dusjer Ca to ganger i året. Han hater det!!

Hund heter det :sjenert:

Gjest Lacuna
Skrevet

Nå er det full vårløsning her, og hunden er temmelig langhåret. :roll: Jeg forsøker å dusje av ham det verste nesten hver dag, men da bare "understellet", og selv om han ikke er helt fornøyd, går det helt greit. Vask med shampo gjøres kanskje annenhver måned, når han føles fettete i pelsen. Det er et sirkus uten like med påfølgende dansing og skyving av møbler, og deretter ligger han med ryggen mot meg resten av kvelden. :ler:

Skrevet

Dusjer min hund om sommeren og før jul (og hvis han bader i saltvann mye, må vi vaske av han saltet).

Hunder skal ikke dusjes for mye, så 1 gang i uken som er nevnt her, tror ikke jeg er bra for hunden, for det ødelegger pelsens evne til å vaske seg selv.

To ganger i året er bra :-)

Skrevet

Katten vasker jeg aldri, det tror jeg hadde vært å regne for risikosport....

Papegøyen får en tur i dusjen omtrent en gang i uka. Sitter der å vipper med vingene, gurgler og styrer og elsker tørken med hårføneren etterpå.

Gjest Lacuna
Skrevet
Dusjer min hund om sommeren og før jul (og hvis han bader i saltvann mye, må vi vaske av han saltet).

Hunder skal ikke dusjes for mye, så 1 gang i uken som er nevnt her, tror ikke jeg er bra for hunden, for det ødelegger pelsens evne til å vaske seg selv.

To ganger i året er bra :-)

Er ikke det i overkant kategorisk? Det er forskjell på en korthåret hund som knapt trenger pelsstell, og en langhåret som må børstes hver dag, og som kanskje også er hvit...Noen typer pels blir fort fettet (som hos setteren min), mens andre pelstyper bortimot er selvrensende.

Skrevet

Jeg bader min ca hver 14 dag, skulle egentlig gjort det hver uke men jeg er litt lat. Nå er han snart i flokealderen så da må han bades hver 3-4 dag, det er ikke akkurat noe jeg gleder meg til, men må man så må man :)

Skrevet

Har en bichon frisee.. den bader jeg normalt 1 gang pr måned. Men da det er mer møkkete ute blir det oftere.... Hvor ofte en trenger å bade en hund avhenger veldig mye av rase.... Men det som er viktig er å bruke shampo som er beregnet på hunder, ellers så kan underhudsfettlaget bli skadet... Noe som også er fint å bruke er uttynnet ren grønnsåpe.....

Skrevet

Har en katt som tar seg av vasken selv... Men tørker av henne hvis hun er kjempeskitten eller veldig våt etter å ha vært ute.

Gjest Gjest
Skrevet

Berner - vasket henne med sjampo max 10 ganger på 10 år. Tørker av henne på føttene etter tur, og "bader" henne i hageslangen om sommeren når det er varmt.

Gjest Gjest
Skrevet

Katten har aldri blitt vasket. Han er en vanlig huskatt på 6 år. Hunden bader minst et par ganger i uken i elven eller i et skogsvann, men har aldri brukt shampo. Hunden er golden retriever. Begge har veldig fin pels, som ser ren ut og lukter godt.

Skrevet

Kommer an på vær og føreforhold, alt fra annenhver uke til annenhver måned.

Skrevet

Kaninene bader jeg aldri- selvfølgelig :)

Hunden bader jeg etter behov. Dvs før en utstilling, på høsten når det alltid er drittvær og ellers når jeg føler det trengs. Det er lenge siden nå, sikkert nesten et halvt år. Så det varierer egentlig veldig!

Skrevet

Har to katter som jeg "spyler" lett 2-3 ganger i året...

Har en hvit langhåret som oftere blir tørket med en våt klut på magen og føttene når det er møkka vær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...