Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bare skjønner ikke helt jeg kjenner ingen som liker tokio hotel. Allikevel virker det som de er veldig populære.

Jeg er 20 år forresten og det er kanskje kun fjortiser(12 -16 år) det gjelder?

En annen ting de ser jo seriøst ut som jenter ,er alle disse fjortisjententene lesbiske eller noe sånn?

Når det gjelder musikken så har jeg ikke hørt den men går ut i fra den er på nivå backstreet boys!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tokio hotel er isåfall en temmelig hardcore utgave av Backstreetboys.

Dattra mi på 13,5 er blodfan. Det høres ut som om noen har mixet Backstreetboys med Nena og Metallica.

Her er en link:

og en litt bedre link.. de har blitt litt større siden den første ;)

Litt Nirvana inspirert også kanskje.....

Endret av absinthia
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns denne er fin, men det er vel det eneste jeg har hørt av dem og da.

Jeg tror vi er litt utenfor deres kundegruppe, du har nok rett i det.

Og jeg trodde vokalisten var jente helt til jeg leste noe om han i avisen... Hehe, gjett om jeg måtte se videoen en gang til da! Og ja, jeg ser han er en gutt nå, men det er jammen bare så vidt ;)

Hører dem aldri på radio.... Så ja, hvem hører på dem egentlig?

Syns riktignok ikke de høres noe som helst ut som backstreet boys da men... Litt mer rocka kanskje?

Skrevet
Jeg bare skjønner ikke helt jeg kjenner ingen som liker tokio hotel. Allikevel virker det som de er veldig populære.

Jeg er 20 år forresten og det er kanskje kun fjortiser(12 -16 år) det gjelder?

En annen ting de ser jo seriøst ut som jenter ,er alle disse fjortisjententene lesbiske eller noe sånn?

Når det gjelder musikken så har jeg ikke hørt den men går ut i fra den er på nivå backstreet boys!

Du kan da ikke "gå ut i fra" at Tokio Hotel er på nivå med Backstreet Boys uten å ha hørt musikken deres? Du bør i hvert fall høre på musikken før du kritiserer. Du kjenner vel ikke alle mennesker, da er det ikke så rart at ingen du kjenner liker dette bandet. Kanskje kjenner du mest dem som har omtrent samme musikksmak som deg selv?

Jeg synes bandet er ok, de har et par bra sanger som jeg liker, og så liker jeg at de synger på tysk. Jeg er mye eldre enn målgruppen, dersom den er beregner på fjortiser. Men så er jeg litt barnslig av meg av og til :fnise:

Skrevet

Men.. spøk til side..det må jo være greit at ikke fjortisene bare hører på det samme som oss, ellers hadde det jo aldri blitt noen musikalsk utvikling. Det må vel være greit å høre på et band, selv om vokalisten ser ut som en jente.. såvidt jeg husker fra den verste puddelrockbølgen, så så de også i stor grad ut som jenter.

Jeg hørte på Motley crue på 80-tallet og er ikke lesbisk.. ;)

Skrevet

Har to jenter her på 11 og 13 som er blodfan. Og jeg kjøpte gladelig cd`n til de, heller et band som lager låter selv og som faktisk høres rimelig bra ut framfor mere Hits for Kids med foreldretortur ala Rosa Helikopter.........

Skrevet
Har to jenter her på 11 og 13 som er blodfan. Og jeg kjøpte gladelig cd`n til de, heller et band som lager låter selv og som faktisk høres rimelig bra ut framfor mere Hits for Kids med foreldretortur ala Rosa Helikopter.........

Ja det som er greia med disse er at de faktisk har laget bandet selv og er ikke sammensatt for å bli det optimale fjortisbandet, som så mange andre band. De lager faktisk musikken selv og kommer til å utvikle seg til å bli noen særdeles gode musikere.

Jeg er egentlig litt mettet av Tokio Hotel.. men det er nok fordi jeg hører dem og om dem flere ganger om dagen.. (og jeg tenker tilbake til min stakkars mor som måtte gjennomdet samme med Kiss, Dio og Iron Maiden. ;) )

Skrevet

Har tre nieser på 11-12 år som er blodfan!!

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men er ikke dette bare en gruppe som er satt sammen av et musikkselskap kun for å selge, mer som et slags skuespill og som heller ikke lager sangene eller musikken selv?

Var en del som sa det på et annet forum, men vet ikke hvor sant det er.

Skrevet (endret)
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men er ikke dette bare en gruppe som er satt sammen av et musikkselskap kun for å selge, mer som et slags skuespill og som heller ikke lager sangene eller musikken selv?

Nei, det begynte med brødrene Kaulitz (eller hvordan det nå staves) som lærte å spille av stefaren sin, som har fulgt med utviklingen deres hele veien. De er ikke bare satt sammen, men man må regne med at når et plateselskap først får tak på så unge musikere, så kan de nok bearbeide dem ganske mye.

Her er nok en link:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tokio_Hotel

Endret av absinthia
Skrevet

Er det ikke slik med de nye "boybandene" at de knapt selger en plate, men likevel er utrolig populære fordi alt går på internett og mp3 nå til dags? Slik at det bare er vi fossiler som ikke får det med oss? :fnise:

Tokio Hotel er dødsbra , altså. Det har jeg fra sikre kilder midt i målgruppa. :ler:

Men de begynner visst å bli litt yesterday's news, nå er det denne gruppen som er det hotteste av det hotte:

Det er vel for så vidt ikke noe nytt i det. Enhver epoke har vel sine boyband (i utvidet betydning), og noen av dem er mer plastic-fantastic enn andre. Spice Girls var jo vanvittig populære, til tross for at de var et plateselskap-produkt uten like. Det var vel heller ikke få av åttitallets store helter som var nødt til å kreditere Stock/Aitken/Waterman for sangene, fremfor egen kreativitet.

Selv hører jeg fremdeles på bobyand-musikk jeg, dog av litt eldre dato.

Monkees fikk jo mye kjeft for ikke å være et "ekte" band i sin tid, men det svinger da for det! :danse:

Skrevet

Tokio hotel er vel en grei kopi av asias j-rock band. Det selger hvertfall, men noe særlig bra syntes jeg nå ikke at de er nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært lærer for 6. og 7. klassinger. Der var Tokio Hotel det helt store blandt jentene. Jeg hadde aldri hørt om dem før (dette var i fjor høst), og måtte spørre disse jentene hvem Bill og Tom var. Disse navnene prydet nemlig både forsider og innsider av skrivebøker, på pultene (med blyant, kan viskes vekk!), på pennaler, på hender osv. Med drøssevis av hjerter og greier rundt. :)

Jeg kjenner til og med ei jente på 12 som på egenhånd har begynt å lære seg tysk, sånn at hun skal kunne kommunisere med gutta NÅR hun treffer dem. (ikke noe HVIS hun treffer dem nei...) Så de er jo bra for språkinteressen da!

Dette minner meg om da jeg var på den alderen og var dødsforelsket i en av guttene i New Kids on the Block. *mimre*

Det at gutta i Tokio Hotel ser ut som jenter betyr ikke at jentene som liker dem er lesbiske! :)

Men tenk deg jenter på 12-13 år. De er fortsatt barn. De vil - heldigivis - ikke tiltrekkes av barske menn med skjeggstubber og værbitt hud. De ser etter noen de kan identifisere seg med. Og da blir det gjerne litt småfeminine gutter som blir valgt.

Gjest Gjest
Skrevet

Har et søskenbarn på 13 som er sååååå forelska i Bill :fnise: "Jeg mener det altså, det er ikke bare sånn som alle andre elsker ham, for jeg ELSKER ham" Med stjerner i øynene. Hun også har begynt å lære seg tysk på grunn av Tokio hotel.

Skrevet

Har tre søskenbarn som virkelig elsker det bandet.

Hun ene går rundt å sier og skriver dette:

Tokio Hotel für ewig und immer<3

Ellers går det hovedsaklig i Bill og masse hjerter.

De blir utrolig sinte når jeg sier hvor tåpelige de er og får en eller annen kommentar tilbake om mine band :ler: Det er egentlig mest tull da..

Men sånn til slutt, så har ikke jeg noe til overs for dette bandet. Synst det blir litt for wannabe-greier..og så er jeg så innmari barnslig at jeg ikke liker bandet pga hvem som er med i bandet :sjenert:

Gjest Gjest_Sin_*
Skrevet

Synes denne sangen er litt fin jeg faktisk, men resten jeg har hørt er bare dritt.

Skrevet
Det høres ut som om noen har mixet Backstreetboys med Nena og Metallica.

Litt Nirvana inspirert også kanskje.....

Hey hey, setter ikke pris på at du sammenligner Tokio hotel med Metallica og Nirvana. Der er det en STOR forskjell (men skjønner tankegangen din). Måtte bare presisere at de IKKE kan sammenlignes.

Ellers vil jeg si Tokio hotel er dagens backstreet boys. "rocke"band har tatt over for boyband gruppa. Det skal være tøffere og hardere, men med samme tema i tekstene som boybanda hadde da de herja. :)

Skrevet

Jeg synes monsoon-sangen er veldig fin :)

Skrevet (endret)
Hey hey, setter ikke pris på at du sammenligner Tokio hotel med Metallica og Nirvana. Der er det en STOR forskjell (men skjønner tankegangen din). Måtte bare presisere at de IKKE kan sammenlignes.

Ellers vil jeg si Tokio hotel er dagens backstreet boys. "rocke"band har tatt over for boyband gruppa. Det skal være tøffere og hardere, men med samme tema i tekstene som boybanda hadde da de herja. :)

Hallo selv, jeg har hørt på Metallica siden 80-tallet og hører helt tydelig at bandet er Metallica-fan fordi de har lånt litt hos dem, de kan derfor sammenlignes. Akkurat som man kan høre at Yngwie Malmsteen og Richie Blackmore er inspirert av barokk og klassisk musikk. Hadde noen sagt noe slikt for 15 år siden hadde jeg vridd meg av ubekvemhet, men nå har jeg vokst fra slikt. Uansett hva noen mener, så er det faktisk en gjeng med musikalsk flinke tenåringer det er snakk om.. og talent skal man ikke kimse av, selv om man ikke liker musikken så godt ( jeg er som sagt blitt litt allergisk mot Tokio Hotel fordi jeg har blitt overeksponert, men jeg skjønner da at de har et visst talent, selv om noen hevder det motsatte og henger seg opp i hvordan vokalisten ser ut).

Endret av absinthia
Skrevet
Hallo selv, jeg har hørt på Metallica siden 80-tallet og hører helt tydelig at bandet er Metallica-fan fordi de har lånt litt hos dem, de kan derfor sammenlignes. Akkurat som man kan høre at Yngwie Malmsteen og Richie Blackmore er inspirert av barokk og klassisk musikk. Hadde noen sagt noe slikt for 15 år siden hadde jeg vridd meg av ubekvemhet, men nå har jeg vokst fra slikt. Uansett hva noen mener, så er det faktisk en gjeng med musikalsk flinke tenåringer det er snakk om.. og talent skal man ikke kimse av, selv om man ikke liker musikken så godt ( jeg er som sagt blitt litt allergisk mot Tokio Hotel fordi jeg har blitt overeksponert, men jeg skjønner da at de har et visst talent, selv om noen hevder det motsatte og henger seg opp i hvordan vokalisten ser ut).

Jeg ser også at noe av musikken deres er metallica inspirert (hvilke band er ikke det)... :)

Mener bare at de ikke bør settes i samme bås om du skjønner hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...