Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. juli 2008 #21 Skrevet 11. juli 2008 Heisann, jeg har det samme problkemet som dere, eller hadde. Jeg slet ganske lenge med gardnella, og sliter litt med det enda. Men det jeg lurer på, er det slik at etter dere har brukt flagyl, er det slik at den samme STERKE lukten kommer igjen? Eller har den blitt svakere? først når jeg brukte flagyl for noen år siden så fikk jeg tilbake den samme sterke lukten etter en uke eller to, men da gikk jeg til legen igjen og fikk noen som var svakere. Da forsvant faktisk lukten ganske mye, men jeg har litt igjen enda, så jeg har også prøvd meg på lactyl (som jeg synes funket en del, men ikke så mye som jeg hadde forventet). Men dette gjør jo selvfølgelig til at mye av sexlivet blir ødelagt, jeg har fått nedsatt selvtillit osv. Første gangen jeg hadde sex, så ville han gå ned på meg, og det fikk han jo gjøre.. så kom han opp like etterpå og sa "det lukter og smaker ekkelt", noe som gjorde at jeg aldri har latt en mann noengang gå ned på meg igjen. PLAGSOMT!
Gjest Gjest_Silhouette_* Skrevet 20. juli 2008 #22 Skrevet 20. juli 2008 Har desverre ikke kommet fram til noen løsning eller blitt noe bedre:| Vurderte naturlege littegrann, men siden jeg ikke veit noenting om hva det går ut på, så blei det aldri noe av..og det så jo ikke ut som trådstarter her hadde fått en varig løsning på problemet heller, så da veit jeg ikke om jeg vil bruke masse penger på det:s Jeg har prøvd ganske mye rart, f eks hvitløk, yoghurt, og saltvann oppi skjeden..også alt det man får kjøpt på apoteket som liksom skal gjøre ting bedre..Ingenting har funka..Eneste som virker for meg er reseptbelagt medisin..:| Men kan jo ikke drive med det i lengden!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #23 Skrevet 20. juli 2008 Mmm.. jeg har egentlig ikke så mye konstruktivt å si til dette, men jeg har en vits: Det var en gamling som var blind og gikk en tur om morran. Da spaserte han med blindestokken sin inn på fiskemarkedet. Han stoppet i midten, tok et skikkelig åndedrag, og sa: MMmmm..... Goood Mooorning Ladies!!!
Bjørnemor Skrevet 20. juli 2008 #24 Skrevet 20. juli 2008 Jeg kan til tider være plaget med dette... Hadde sex med en jente for litt siden, merket det på lukta at hun hadde gardenella.. og dermed fikk jeg det også. Det gjorde jeg sist gang før det og. Sa det da til hun at jeg hadde fått gardenella.. men som så mange andre så tror de at det skal være slik. Så hun gikk ikke på kur.. Så da fikk jeg det tilbake igjen. Nå har jeg fått Cidoval gel som skal sprøytes inn i skjeden i noen dager. Jeg har brukt dette en gang før og jeg synes det hjelper. Har ikke hørt noe om at gutten må også på kur? Gardenella kan man få av at endetarmsbak kommer inn i skjeden. Ved at man feks. har analsex og switcher over til vaginalt samleie. Eller at man ikke tørker seg med papir den riktige veien, men drar med seg bakt. Man kan også få gardenella av å skifte partner. Jeg er også plaget med sopp. Slutta og bruke tøymykner i tøyet og bruker kun blenda sensitiv på undertøyet. Jeg må også tørke meg godt med papir etter dusj. Slik at jeg vet at jeg blir ordentlig tørr, ellers er det gjort. En annen ting var at jeg lenge brukte Asan intimsåpe. Den er altfor sterk.. ph verdien skal ligge på 3,5 og ikke 5, 5... så jeg byttet til Dr. Greve. Det hjalp veldig.
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2008 #25 Skrevet 21. juli 2008 Jeg må først si at jeg bare har skumlest innleggene her. Jeg synes mange av beskrivelsene minner mer om trichomonas enn av gardnerella, men jeg er ingen ekspert, har vært plaget av begge deler. Lukten er forskjellig, i hvert fall var det det for meg. Da jeg hadde trichomonasinfeksjon, var fiskelukten påtrengende. Husker ikke nå hvilke preparater legen forskrev, jeg ble bra etter hvert.
Gjest Gjest_Kreps_* Skrevet 12. november 2008 #26 Skrevet 12. november 2008 Kreps Hei, ser det har pågått en informasjonsutveksling vedrørende gardnerella. Jeg har hatt det samme problemet i årevis, og har fått beskjed av min fastlege at det faktisk ikke er noe å gjøre hvis ikke disse kurene man får hjelper. Jeg synes dette er så plagsomt at det går på nervene løs. Jeg kan med skje skrape ut utflod fra skjeden, og det sier seg selv at det ikke er særlig sex fremkallende å ha skjeden full av "dritt". Det er aller værst i forkant av menstruasjon, men utfloden er der hele tiden, hver dag, året rundt! Hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #27 Skrevet 19. november 2008 Har først nå sett at tråden har blitt tatt opp igjen. I slutten av april sluttet jeg på pp, og har ikke vært plaget i så stor grad av gardnerella som tidligere, har fått påvist gardnerlla etter prøve hos gynekolog. Jeg har også forandret på kostholdet mitt, spiser ikke så mye sukkerholdige matvarer, og drikker mye vann. Nå gjennstår det å få mannen min til å roe ned sukkerinntakene også. Jeg merker at det begynner å lukte om han har hivd i seg sukker, og vi har oss i etterkant. Men stort sett så er jeg ganske så luktfri for tiden:)
Dyveka Skrevet 19. september 2009 #28 Skrevet 19. september 2009 (endret) hei ! ser at det er en gammel tråd ,men har noen av dere funnet noe som virker ? Har hatt samme problem i mange år og det er veldig frustrerende!! Har prøvd med sånne bio-dophilus piller i en lang periode men de virker ikke (kanskje man må ta en ganske stor dose ?) anyone ? Endret 8. oktober 2009 av Dyveka
Gjest IH Skrevet 10. januar 2010 #29 Skrevet 10. januar 2010 Hei jenter! Jeg har slitt med illeluktende (tynn,fiskelukt) utflod i to-tre år, og fått gjentatte antibiotikakurer av min lege for å behandle min bakterielle vaginose. Resultatet har da vært en soppinfeksjon i etterkant av kuren, for så å oppleve at jeg har vært kvitt problemet til neste gang jeg har hatt sex, eller for noen få uker. Helt forferdelig kjipt! Jeg skjønte etterhvert at antibiotika ikke var tingen, og brukte jevnlig lactal for å holde tilstanden noenlunde i sjakk, og som et forsøk på å hjelpe de naturlige bakteriene. De andre reseptfrie preparatene på apoteket hjalp ikke meg (melkesyrepiller, gel etc). Dette var likevel ikke noe endelig løsning, så jeg gjorde en grundig undersøkelse av hva som fantes av tips om alternative kurer på nettet. (jeg søkte på engelsk, siden det var lite å finne på norske sider) Og gjett hva: nå har jeg vært bra i snart to måneder:) Og faktisk har jeg tro på at det vil fortsette. Jeg har gjort flere ting samtidig, så det er selvfølgelig vanskelig å peke på den ene tingen som er svaret, antagelig er det flere i kombinasjon, men en stikkpillen jeg bestilte fra canada(!) tror jeg bestemt var det som til slutt gjorde susen. Jeg begynte å trene igjen (etter ti år...) for ett år siden, og det har gradvis gjort veldig bra for immunforsvaret. Jeg har hele tiden spist ganske sunt, lite sukker, tilsetningsstoffer, men jeg har likevel prøvd å bli endra bedre på sunt kosthold med mye frukt og grønt. For fire-fem mnd siden begynte jeg å ta Vita Biosa, som er melkesyrebakterier, og Olivenbladekstrakt (fås begge på helsekost) i et forsøk på å rense kroppen og tilføre gode bakterier til tarmen. For et par mnd siden fant jeg noen nye tips på nettet, om noen stikkpiller som het Femina Flora, produsert av New Roots Herbal i Canada. I tillegg til disse pillene var det visst viktig å ta b-vitamintilskudd for å få orden på hormonnivåene, og for å hjelpe slimhinnene. Jeg kjøpte meg et godt b-vitamintilskudd på helsekosten, som inneholdt folat, som visstnok skulle være viktig. Etter å ha fortsatt med de tingene jeg har beskrevet over, og tatt en kur med disse pillene, var lukten borte! Jeg lukter nå helt normalt nedentil, selv ikke etter samleie er det engang tendenser til vond lukt! Etter ti-dagers kuren, tar jeg nå en stikkpille ca en gang i uken for å hjelpe skjeden til å opprettholde sin gjennfunne balanse. Så jeg anbefaler sterkt å google denne pillen og bestille de! Som sagt var det ingen av de probiotikapillene jeg fant i norske apoteker som hjalp meg, men disse var helt fantastisk effektive:) Som min gynekolog sa til meg, så har ubalase i skjeden å gjøre med ubalanse i kroppen generelt, så det er ikke alltid så enkelt som bare å ta en medisin mot dette. Jeg føler at alle de grepene jeg har gjort, samlet har vært med å hjelpe meg til å bedre denne ubalansen for meg. Alle er vi ulike, men kanskje noe av dette kan hjelpe andre også - antagelig. Det finnes altså råd - ikke gi opp jenter!
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 12. mars 2010 #30 Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk bakteriell vaginose etter en sterk antibiotikakur i Tyrkia. Vet ikke om det kan ha vært bakterier i badevannet eller om det var denne kuren som utløste det. Det var helt grusomt, og jeg merket det speielst godt etter å ha lest enhel dag i lesesalen. Brukte også bukser som var av polyester, dette gjorde det ekstra ill. Kom meg til lege og fikk medisiner, men har hatt det igjen flere ganger. Skal prøve de tablettene du beskriver, for nå har jeg det litt igjen. Er så rart, virker som det er vanskelig å bli helt kvitt.
Gjest Vært plaget... Skrevet 17. mars 2010 #31 Skrevet 17. mars 2010 Vil anbefale Mette Isachsen på Aleris, gamle Røde Kors Klinikken i Oslo. Hun er privat og ganske dyr, men hun er veldig flink og rutinert, og gir gode råd mot slike ting. For min del viste det seg at jeg faktisk var allergisk mot den sexpartneren jeg hadde på den tiden. Noen kropper fungerer bare ikke sammen, og hun oppfordret da til kondombruk og eventuelt stikkpille-flagyl (mildere mot resten av kroppen, og da kun èn stikkpille umiddelbart etter samleie) dersom vi slumpet til å ha sex uten kondom. Imidlertid tok det slutt med denne typen jeg var sammen med. I årene etter han, har jeg hatt sekspartnere jeg har reagert på, og sexpartnere jeg ikke har reagert på. Uansett bruker jeg en stikkpille i skjeden etter sex i begynnelsen dersom jeg får ny partner som jeg har sex med uten kondom. Det som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg, så jeg vil absolutt anbefale en tur til Mette Isachsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå