Gå til innhold

Gardnerella

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ina_*
Skrevet

Jeg har hatt gardnerella i flere år. Antibiotika kur etter antibiotika kur har blitt startet, men jeg blir ikke kvitt den faensskapen. Jeg har lest mye om den så jeg vet det meste, at kroppen er i ubalanse, og at bakterien er i underlivets normalflora. Jeg har brukt vaginal kapsler, laksa, melkesyre skyllinger. Partneren min har også blitt behandlet på samme måte som meg, ingenting hjelper. Jeg har til tider kuttet ut sukker, merker ofte sterkere lukt når jeg spiser sukker. Uff jeg blir så fortvilet!!!! Noen som har hatt samme problem?

Jeg er normalt renslig, prøver å ikke være hysterisk renslig når det lukter så ille, men er selvfølgelig ille. Dette er kjipt, og jeg er så lei. Kjenner at jeg blir irritabel og utolmodig, humøret daler):

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ina_*
Skrevet

Ingen som har opplevd dette?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, jeg har ikke opplevd noe liknende. Men jeg har sliti med soppinfeksjoner, ,og det kan vel også oppleves ganske så ille.

Ser du har prøvd kapsler og diverse, men har du prøvd BioClin Acti Gel? Den er helt anderledes enn alt annet jeg har prøvd av type lokalvirkende midler. Man kjenner på en måte at den virker. Den hevder faktisk å kunne hjelpe mot bakteriell vaginose (som er det samme som gardnerelle, ut fra hva jeg har forstått?), og jeg tror nesten den kan klare det, hvis man er litt intens i behandlingen en periode. Blir vel ikke så mye intimt samliv i behandlingsperioden, men du er vel kanskje klar for å gjøre hva du kan for å få has på dette.

Lykke til!

Skrevet

Jo, jeg har det akkurat som deg!

det går aldri vekk, og jeg har prøvd omtrent alt som går an å prøve!:|

Skjønner ikke hva som er galt med meg..hvor lang tid tar det før det kommer tilbake etter du har brukt antibiotika?

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du har utviklet antibiotikaresistens, ettersom du har hatt mange antibiotikakurer som ikke virker? Ikke vet jeg, annet enn at mange leger er altfor kjappe med å skrive ut antibiotika. Ok, man blir kanskje bra en stund, men problemene kommer tilbake. Det hjelper ikke å fjerne symptomene, årsaken må også fjernes. Dette får du hjelp til hos en flink homeopat.

Skrevet
Jo, jeg har det akkurat som deg!

det går aldri vekk, og jeg har prøvd omtrent alt som går an å prøve!:|

Skjønner ikke hva som er galt med meg..hvor lang tid tar det før det kommer tilbake etter du har brukt antibiotika?

Nå er det en stund siden jeg har brukt antibiotika, men erfaringsmessig så kommer det tilbake etter ca 1 uke, med en sopp infeksjon på toppen.

Jeg har også prøvd homepati, men funket heller ikke. Jeg kuttet ut sukker, gjør, hvetemel og melk i over et halvt år også, men jeg var plaget også da av det samme.

Jeg har brukt den activ gelèn, men syns kapselene fungerte bedre for meg.

Er kjempe lei av dette jeg :tristbla:

Skrevet (endret)

Du er ikke aleine om å være lei!

Jeg har lest en hel masse om det her, og folk som sliter med at det kommer tilbake, men for dem tar det visst noen mnder,også kommer det tilbake, men for meg også, så tar det ca en uke! Det er jo helt merkelig:S Har tenkt tanken at det kanskje kan være noe annet..men hva det skulle være er jo ikke greit å vite..

Har også lagt merke til at det egentlig ikke er utfloden som lukter så vondt, men mer mellom kjønnsleppene, danner seg på en måte et hvitt lag der....ikke sikkert det er sånn med deg da..

Men om det da er sånn at jeg egentlig ikke har bakteriell vaginose, så kan det jo heller ikke være meningen at det skal lukte så vondt av meg!:| Isåfall er det jo ikke noe håp for meg..

Jeg har også prøvd den gelen, er en stund siden jeg dreiv med det, men syns ikke verken den eller de kapslene var noe særlig effektive..

Hva sier legen du har vært hos da?

Endret av Silhouette
Skrevet
Du er ikke aleine om å være lei!

Jeg har lest en hel masse om det her, og folk som sliter med at det kommer tilbake, men for dem tar det visst noen mnder,også kommer det tilbake, men for meg også, så tar det ca en uke! Det er jo helt merkelig:S Har tenkt tanken at det kanskje kan være noe annet..men hva det skulle være er jo ikke greit å vite..

Har også lagt merke til at det egentlig ikke er utfloden som lukter så vondt, men mer mellom kjønnsleppene, danner seg på en måte et hvitt lag der....ikke sikkert det er sånn med deg da..

Men om det da er sånn at jeg egentlig ikke har bakteriell vaginose, så kan det jo heller ikke være meningen at det skal lukte så vondt av meg!:| Isåfall er det jo ikke noe håp for meg..

Jeg har også prøvd den gelen, er en stund siden jeg dreiv med det, men syns ikke verken den eller de kapslene var noe særlig effektive..

Hva sier legen du har vært hos da?

Typisk er at det lukter fisk, lett å kjenne igjen den lukten. Og spesielt etter sex så er lukten skikkelig ille.

Og jo, det kommer også et hvit belegg på meg og, føler meg til tider ganske ufyselig, men vet jo at det ikke har noe med min hygiene å gjøre.

Legen sier ikke stort, han mener at jeg har mye stress i livet, og at det er det som utløser dette. Har min egen formening om hva som kan være grunnen, men har ikke sjekket dette ut enda. Jeg har alltid vært endel allergisk, både for mat, dyr og pollen. Spes har dette forverret seg de siste årene. Nå er jeg så ille at om jeg spiser en pære så hovner jeg opp i munnen, og får sår på leppene. Jeg har ikke tidligere tatt hensyn til min allergi. Og når jeg elsker frukt, nøtter og div matvarer som jeg vet fremklaller min allergi, så reagerer sef forsvaret mitt med angrep. Og jeg tenker som så at kroppen kanskje ikke er like motstandsdyktig, når den stadig vekk er i forsvar? Er bare mine tanker for at det kan være grunnen, vet ikke jeg da.

Har du noen andre ting du tror kan være årsaken?

Har du prøvd å kutte ut sukker, gjær og melk? Kan være verdt et forsøk?

Bioafidofulus kan være med på å stabilisere kroppens bakterieflora, også i tarmene. Har hatt god effekt på mange. Verdt et forsøk?

Tror jeg skal starte på ny kur uten sukker, melk og gjær. Og så vil jeg forsøke å kutte ut de tingene jeg er allergisk mot. Er bare så sabla godt

Skrevet

Har ikke peiling på hva annet som kan være grunnen..Jeg er ikke allergisk mot noe, og ikke har jeg dårlig immunforsvar heller..

Virker som om kroppen min tror jeg skal lukte så vondt da..har vært sånn så lenge jeg kan huske..Og det ser på noen måter ut som det ikke er bakteriell vaginose. Alle andre som sliter med det får det ikke tilbake såå fort som jeg, og noen ganger når jeg har vært hos legen og sjekka meg, så har de sagt at det faktisk ikke var noe tegn til at det var det jeg hadde..men noen ganger var det det..og de flagyltablettene som jeg har tatt har jo virka hele supert med en gang, holdt liksom med første dose, men en uke eller to, så er det like ille. Om jeg hadde sex, så var det ille igjen dagen etter. Så det hele er ganske merkelig:s Typen min lukter også like vondt, men han har jo verdens dårligste luktesans tydeligvis, for han lukter jo ingenting. Så, jeg veit ikke hva jeg skal gjøre jeg..ganske umotivert for å kutte ut sukker og sånn, for det er jo liksom i alt mulig av mat, og viljestyrken min er ikke akkurat på topp...klart jeg kunne prøvd det Bioafidofulusgreiene, det meste er jo verdt et forsøk..

men skulle så gjerne ønske at noen kunne ha en forklaring på det her!:|

Legen min skjønte ikkenoe av det, og sa bare at han hadde aldri vært borti noen som hadde sliti så fælt med det..

Detta blei langt og sikkert uinteressant..men greit å få det ut innimellom:p

Skrevet

Hm, syns det høres ut som gardnerella jeg da, du sier jo at antibiotika virker..

Har du prøvd naturlege etc?

Min type sier også at han ikke kjenner noe lukt, mens jeg syns jeg stinker skikkelig.

Vi hadde sex for ca 1 uke siden, hvor han kom inne i meg. Etter dette stinket det skikkelig. De to neste gangene kom han ikke inni meg, og i går kom han i meg igjen. Iallefall så har jeg ikke gått på noen kur, men nå lukter det ikke. Har ikke gjort noe spesielt i det hele tatt igrunn. Kanskje spist litt sunnere, men ikke noe annet.

Bioafidofulus får du kjøpt på helsekost butikk, det er tarmbakterier, og er uansett bra for deg å bruke ettersom at du har tatt så mye antibiotika. Fins også i Biola, men ikke så mye. Om du klarer å drikke Biola, den som ikke er tilsatt sukker hver dag, evt youghurten, så kan kanskje dette ha effekt for deg?? Syns jo så synd på deg, selv om jeg sliter med det samme :klemmer:

Skrevet

ja det er sant det, ville jo vært rart om det ikke var det når antibiotikaen virker..Har ikke prøvd noen naturlege nei..har du?

Men, det lukter ikke vondt av typen din, bare av deg selv? Fordi typen min lukter, selvom det står overalt at den bakterien ikke trives noe særlig hos gutta..og at de ikke trenger behandling og blablabla..Virker som om jeg har overført problemet mitt til han også, selvom det i utgangspunktet ikke skal være mulig:S

tenker jeg kanskje får prøve den Bioafidofulus og se om det hjelper noe..og kanskje prøve litt med de kapslene og sånn igjen..er en stund siden har gjort noe som helst for å bedre situasjonen..ga liksom litt opp..men jeg vil jo ikke være sånn, så:P

Er glad for at jeg endelig har finni noen som er som meg, jeg, trodde jeg var den eneste i verden! Selvom jeg selvfølgelig ikke er glad for at du sliter med det:| Håper vi begge finner en løsning på det=)

Skrevet

Jeg har prøvd naturlege, men det er noen år siden. Og ved nærmere ettertanke så tror jeg at dette var en fin periode for meg. Så egentlig så tror jeg at jeg skal prøve å ta meg en tur ditt igjen.

Om det lukter hos meg, så lukter det ofte av ham også, men ikke like sterkt som hos meg. Nå har jeg faktisk hatt en fin periode, og det er litt deilig. Man mister litt selvfølelse ved å gå og lukte. Redd for at andre skal kjenne det etc.

Jeg tar iallefall nå kun antibiotika når jeg også får magesmerter, og ikke bare når det lukter. Det er det som er værst, magesmertene. Og jeg blir oppblåst, og får mye luft i magen. Og jeg blir hard i magen og kommer meg ikke på do. Lukten demper jeg med vaginal kapsler.

Håper du finner en løsning på dette. Jeg tror vel egentlig som ei tidligere skrev at vi burde finne den egentlige årsaken. For dette tyder på at kroppen er i ulage.

Skrevet

Bruker dere hormonprevensjon, p-piller etc? Disse virker jo på slimhinnene og kan gjøre de tynnere og lettere å skade og dermed også mer mottakelige for infeksjoner og sopp.

Skrevet
Bruker dere hormonprevensjon, p-piller etc? Disse virker jo på slimhinnene og kan gjøre de tynnere og lettere å skade og dermed også mer mottakelige for infeksjoner og sopp.

Jeg sluttet med pp for ca en mnd siden, har brukt pp i tre år. Før dette brukte jeg kobberspiral

Skrevet
Jeg sluttet med pp for ca en mnd siden, har brukt pp i tre år. Før dette brukte jeg kobberspiral

Det kan være at plagene blir mindre etterhvert som slimhinnene får restituert seg, men det kan ta tid før de blir gode igjen. Jeg har ikke samme problemer som deg, men hadde andre plager med slimhinnene og da sa både lege og gynekolog at p-piller er en stor synder ved underlivsplager.

Gjest Gjest_Silhouette_*
Skrevet
Jeg har prøvd naturlege, men det er noen år siden. Og ved nærmere ettertanke så tror jeg at dette var en fin periode for meg. Så egentlig så tror jeg at jeg skal prøve å ta meg en tur ditt igjen.

Om det lukter hos meg, så lukter det ofte av ham også, men ikke like sterkt som hos meg. Nå har jeg faktisk hatt en fin periode, og det er litt deilig. Man mister litt selvfølelse ved å gå og lukte. Redd for at andre skal kjenne det etc.

Jeg tar iallefall nå kun antibiotika når jeg også får magesmerter, og ikke bare når det lukter. Det er det som er værst, magesmertene. Og jeg blir oppblåst, og får mye luft i magen. Og jeg blir hard i magen og kommer meg ikke på do. Lukten demper jeg med vaginal kapsler.

Håper du finner en løsning på dette. Jeg tror vel egentlig som ei tidligere skrev at vi burde finne den egentlige årsaken. For dette tyder på at kroppen er i ulage.

Huff, stakkars deg:| Jeg har i det minste ikke mageproblemer:s

Hvordan gikk du fram med å gå til naturlege? Hvor var du?Er liksom ikke noe jeg har så mye peiling på..

Men ja, enig med at vi burde finne ut av hva det her egentlig er, men det er jammen ikke lett når ikke legene veit noen ting!

Gjest Gjest_Silhouette_*
Skrevet

Og forresten, jeg lukta like vondt før jeg begynte på p-piller..Så tror ikke det er grunnen..

Skrevet
Huff, stakkars deg:| Jeg har i det minste ikke mageproblemer:s

Hvordan gikk du fram med å gå til naturlege? Hvor var du?Er liksom ikke noe jeg har så mye peiling på..

Men ja, enig med at vi burde finne ut av hva det her egentlig er, men det er jammen ikke lett når ikke legene veit noen ting!

Det er en stund siden jeg var til naturlege, husker ikke navn. Se på gule sider, eller forhør deg med bekjente, sikkert noen som har en å anbefale. Jeg kommer til å gjøre det slik.

Syns du skal prøve naturlege, kan være en mulighet for at det kan hjelp for deg.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Silhouette_*
Skrevet

Hei igjen=)

Har ikke fått meg til å gjøre noe med den saken enda jeg da..Har du?

Men lurer liksom litt på hva som er "behandlinga"? En naturlege har vel litt andre metoder, mener jeg..så er litt nysjerrig på det=)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei, var inne å søkte litt på gardnerella og da fant jeg vedleggene deres. Jeg har også slitt i mange, mange år med dette. Er fin i noen perioden også kommer det en økt med mange antibiotica kurer som også fører til vanlig sopp infeksjoner.... Er regelmessig (unormalt mye) til gynekologen min og får da alt som finnes av medikamenter, men som dere også skriver. Det er da fint kanskje en ukes tid også er vi tilbake til det gamle igjen... Er dritt lei å gå rundt å føle at det lukter vondt. Mannen min har ikke plager, og sier at det ikke gjør noe, men det hemmer jo sex livet totalt. Jeg syntes ikke det er veldig hyggelig å ha sex når du føler at det lukter "råtten" fisk :gråte:

Hvis dere har funnet noen løsninger siden sist, gi tilbakemelding for jeg er klar for å prøve det meste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...