Gå til innhold

Naboen tror han er Supermann

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Får ei stund siden fikk jeg en ny nabo. Jeg skjønte fort at han mest sansynlig ikke var ved sine fulle fem. Han gikk stadig kledd i en Supermann-drakt og sa at han var Supermann. Inne i mellom gikk han med briller og sa at han het Clark Kent.

Jeg gadd ikke bry meg med dette. Han fikk tro det han vil. Han gjorde jo ikke noe skade heller.

Men for to dager siden så kom han på døra som "Clark Kent" og spurte om han kunne låne litt sukker av meg. Jeg spurte jo han siden han var "Supermann" om hvorfor ikke han bare fløy og kjøpte, som en spøk. Han ble noe hissig og sa at han kjenner Supermann, men ikke er. Ser ut som han ikke skjønner at folk ser at han kler seg ut som to personer og jeg lot han bare holde på så jeg fant frem en kopp med sukker og ga det til han.

Litt senere ut på kvelden så kommer han tilbake, da utkledd som Supermann og sier at han har vondt i hodet. Jeg lurer på om det er noe han vill. Han sier at han fikk en kake av Clark Kent (som er han selv selvsagt) og at det må ha verdt kryptonitt i den. Så da begynte han å anklage meg for å være Lex Luthor og sa jeg skulle få angre og gikk i gjen.

Jeg holdt omtrent på å død av latter for dette var så latterlig som det går an.

I går da jeg satt i stuen min og leste litt så kommer han plutselig inn i huset mitt og roper og skriker, påstår at jeg prøver å bli kvitt han. Han gikk nesten inn på soverommet mitt før jeg klarte å stoppe han. Ting ble ikke noe bedre av det og da påstod han at jeg har en ond plan og sikkert vil ta over verden. Han sa at han vil stoppe meg. Jeg ba han komme seg ut før jeg ringte politiet og da gikk han.

Hørte ikke noe mer av han etter det i går. I dag skulle jeg til noen slektninger å spise middag. Da ser jeg at han noen har laget en kraftig ripe i bilen min. Jeg vet så klart ikke hvem det er, men jeg mistenker det er han.

Begynner å bli litt småredd for hva det er for en type for han virker ikke særlig stabil.

Kom hjem for rundt en time siden og da står han utenfor huset mitt og sier at han vil stoppe meg. Men ikke noe mer enn det.

Jeg vet omtrent ikke hva jeg skal gjøre. Jeg oppfatter dette som trusler og vurderer og anmelde han. Men er dette noe politiet vil ta seriøst? Han har jo bare sagt at han vil stoppe meg og anklager meg for å ta over verden, men jeg vet jo ikke hva han er i stand til heller. Jeg mistenker også at det er han som har ripet opp lakken på bilen min, men har ingen bevis, det kan jo vært andre også, er dette noe jeg burde si fra om om jeg anmelder han?

Politiet kan vel finne ut om det er han?

Har aldri anmeldt noen før og leser jo stadig om saker som blir henlagt og er litt redd for at jeg anmelder han til ingen nytte. Har heller ikke hørt noe om andre naboer som klager på han heller.

Jeg vet heller ikke hva det er med han, men kan sånne personer være farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg ler, men jeg ser for meg situasjonen med Supermann på døre som har spist kryptonittkake...

Men.... det høres jo ut som en fyr som seriøst trenger hjelp! Jeg hadde tatt en telefon til politiet, du skal ikek føle deg utrygg i ditt eget hjem!

Gjest Gjest
Skrevet

Ring politiet og hør hva du bør foreta deg.

Eller.. Bytt navnskiltet ditt til "Louis Lane" ved døren. Kanskje han blir litt mer vennligstilt da.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Sørg for å gi ham kryptonitt neste gang han ber om sukker, så er du kvitt ham.

Skrevet

Slapp av , han skal jo redde hele verden, hadde vært temmelig fonøyd med en slik nabo. :cool:

Gjest Gjest
Skrevet

Dette hørtes da ikke noe morsomt ut. Anmeldte du han?

Skrevet
Ring politiet og hør hva du bør foreta deg.

Eller.. Bytt navnskiltet ditt til "Louis Lane" ved døren. Kanskje han blir litt mer vennligstilt da.

:skratte:

Men, ja. Ring politiet. Men det er jo ikke sikkert de kan hanskes med ham - siden han er Supermann. Du får be dem om å ta med litt kryptonitt.

Skrevet (endret)

Hvis dette er seriøst, så ville jeg absolutt kontaktet politiet med mine bekymringer. Ja, schizofrene folk er oftere voldelige enn vanlige folk, men samtidig så er det ikke slik at alle schizofrene utøver vold. Utrolig oppfinnsomme positivsymptomer da.

Endret av Nigo-san
Skrevet

Jeg var helt sikker på at dette var sant jeg... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har jo alle våre små eller store problemer i hverdagen. Og når man først skal ha et problem så er jo dette helt genialt! Herregud, det er jo underholdende til tusen!

Jeg synes ikke du burde anmelde. Gjør deg heller til venn med supermann/Clark. Tenk på alle fordelene det kan gi deg. Du kan få rask skyss til jobben en morgen du har forsovet deg. Og neste gang du holder på å bli kidnappet av mafiaen kan du bare rope på supermann, så kommer han deg til unnsetning.

Snu hele greia fra et problem til et positivt innslag i hverdagen. :)

Skrevet (endret)
Får ei stund siden fikk jeg en ny nabo. Jeg skjønte fort at han mest sansynlig ikke var ved sine fulle fem. Han gikk stadig kledd i en Supermann-drakt og sa at han var Supermann. Inne i mellom gikk han med briller og sa at han het Clark Kent.

Jeg gadd ikke bry meg med dette. Han fikk tro det han vil. Han gjorde jo ikke noe skade heller.

Men for to dager siden så kom han på døra som "Clark Kent" og spurte om han kunne låne litt sukker av meg. Jeg spurte jo han siden han var "Supermann" om hvorfor ikke han bare fløy og kjøpte, som en spøk. Han ble noe hissig og sa at han kjenner Supermann, men ikke er. Ser ut som han ikke skjønner at folk ser at han kler seg ut som to personer og jeg lot han bare holde på så jeg fant frem en kopp med sukker og ga det til han.

Litt senere ut på kvelden så kommer han tilbake, da utkledd som Supermann og sier at han har vondt i hodet. Jeg lurer på om det er noe han vill. Han sier at han fikk en kake av Clark Kent (som er han selv selvsagt) og at det må ha verdt kryptonitt i den. Så da begynte han å anklage meg for å være Lex Luthor og sa jeg skulle få angre og gikk i gjen.

Jeg holdt omtrent på å død av latter for dette var så latterlig som det går an.

I går da jeg satt i stuen min og leste litt så kommer han plutselig inn i huset mitt og roper og skriker, påstår at jeg prøver å bli kvitt han. Han gikk nesten inn på soverommet mitt før jeg klarte å stoppe han. Ting ble ikke noe bedre av det og da påstod han at jeg har en ond plan og sikkert vil ta over verden. Han sa at han vil stoppe meg. Jeg ba han komme seg ut før jeg ringte politiet og da gikk han.

Hørte ikke noe mer av han etter det i går. I dag skulle jeg til noen slektninger å spise middag. Da ser jeg at han noen har laget en kraftig ripe i bilen min. Jeg vet så klart ikke hvem det er, men jeg mistenker det er han.

Begynner å bli litt småredd for hva det er for en type for han virker ikke særlig stabil.

Kom hjem for rundt en time siden og da står han utenfor huset mitt og sier at han vil stoppe meg. Men ikke noe mer enn det.

Jeg vet omtrent ikke hva jeg skal gjøre. Jeg oppfatter dette som trusler og vurderer og anmelde han. Men er dette noe politiet vil ta seriøst? Han har jo bare sagt at han vil stoppe meg og anklager meg for å ta over verden, men jeg vet jo ikke hva han er i stand til heller. Jeg mistenker også at det er han som har ripet opp lakken på bilen min, men har ingen bevis, det kan jo vært andre også, er dette noe jeg burde si fra om om jeg anmelder han?

Politiet kan vel finne ut om det er han?

Har aldri anmeldt noen før og leser jo stadig om saker som blir henlagt og er litt redd for at jeg anmelder han til ingen nytte. Har heller ikke hørt noe om andre naboer som klager på han heller.

Jeg vet heller ikke hva det er med han, men kan sånne personer være farlig?

Jeg går ut i fra at dette er en oppdiktet historie fra en person som kjeder seg. :filer:

Hvis den er ekte derimot, hva med å anmelde ham som du selv er inne på?

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Endret av The Kitten
Skrevet (endret)

Tråden ryddet.

Reglene.

- Nigo (mod)

Endret av Nigo-san
Skrevet

Så herlig. Takk for dagens latter :skratte::skratte::skratte:

Støtter forslaget med å forandre navnet på dørskiltet til Louis Lane...

Gjest Gjest
Skrevet
Så herlig. Takk for dagens latter :skratte::skratte::skratte:

Støtter forslaget med å forandre navnet på dørskiltet til Louis Lane...

Hun burde vel heller skrive LOIS Lane på døra. Louis er et mannenavn, og uttales på en annen måte enn Lois.

Skrevet

Å verte skulda for å ta over verda er vel eigentleg litt av eit kompliment? :ler:

Dersom dette er sant så bør nok politiet få ta del i underhaldninga også...

Skrevet

Ja, glimrende! Nå kan jeg endelig få svar på noe jeg har fundert på lenge.

Kan du følge etter ham en dag? Sånn i smug?

Jeg lurer så innmari på hvor han skifter, skjønner du... Bak mobilen sin, liksom? Ikke rart verden går til helvete, når vi fjerner alle telefonkiosker, og dermed gir en superhelt masse problemer med å skifte på rekordtid... :herremann::kosteskaft:

(jada, ikke helt... Hvor er Supermann-smileyen når man trenger den?).

Skrevet

Nei, Milla, du er inne på noe her. Jeg tror også at det er sammenheng mellom et svinnende antall telefonkiosker og økende kriminalitet. Det har jeg trodd lenge, men det er liksom ingen som tar meg seriøst.

Skrevet
Nei, Milla, du er inne på noe her. Jeg tror også at det er sammenheng mellom et svinnende antall telefonkiosker og økende kriminalitet. Det har jeg trodd lenge, men det er liksom ingen som tar meg seriøst.

Absolutt!

Da går det raskere å lokalisere nærmeste burka, og slenge seg innunder for et lynrask superhelt-klesskift. Bare pass på at eieren av denne burkaen ikke blir holdt under oppsyn av femten fettere... Det tar seg visstnok ikke ut for en anstendig kvinne å oppbevare superhelter så tett innpå underbensklærne. Hjem for steining!

Var det forresten Carl I. Hagen som bestemte at telefonkioskene skulle fordufte? Jeg lukter skjulte baktanker... Kanskje han visste at superhelter indirekte kom til å få massevis av burka-babes steinet? Og at dette rett og slett er verdens mest sluskete plan? Hmm...

For sikkerhets skyld: Alle superhelter som ikke stemmer frp... IKKE skift inni en burka. Gjør det heller i grilldressen til han på hjørnet. (Alle hjørner har en fyr i grilldress med øl og bærepose med tomflasker).

Og til dere superhelter som stemmer frp... Dra hjem til stresslessen og sikl over nyeste Vi Menn. Ikke søren om jeg vil reddes av en fyr med "Female Body Inspector"-t-skjorte. Nemlig.

Skrevet

Jeg lukter konspirasjoner. Dette er helt klart et plott fra Carl I. for å ta over verdensherredømme. Hvis Carl I. barberer hodet, er det noen likhet mellom han og Lex Luthor?

Men du, den burka-teorien din har noen hull - for med mindre de fetterne stiller med kryptonitt, har de ikke mye å stille opp med mot Supermann. Men det kan vel hende at Supermann begynner å dra på årene, og fått ølvom og helsetrøye. Eller at han ga opp da det begynte å bli lengre og lenge mellom hver telefonkiosk.

Nei, det er vel bare å innse: Superhelter er ikke hva de engang var. Takke meg til Modesty Blaise og Willyen hennes. Eller Mandrake, eller Batman - skjønt, slik det står til med økonomien for tiden, er det slettes ikke sikkert at han har råd til alle de der gadgetene lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...