Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 For kort siden kjøpte jeg en Samsung 40" flatskjerm på Expert, modellen LE40R8 til ca. 13000 kr, tror jeg det var. I dag fikk så jeg en annonse fra Elkjøp der de selger en 40" Samsung, modell LE40S86BDK til 7995 kr. Er det noen som vet hva en evt. forskjell på disse to modellene er? Lurer litt på om jeg skal dra tilbake til Expert med den jeg har kjøpt (har 30 dagers åpent kjøp) og kjøpe den på Elkjøp i stedet. Men hvis den på Elkjøp er en betydelig dårligere modell enn den jeg har kjøpt på Expert er ikke dette aktuellt. Noen som har peiling på dette? Synes det er vanskelig å finne ut av alle modellene.
Gjest samson Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 For å gi deg ett kort svar; Panelet i tven du allerede har er hakket bedre enn tv'en du har sett reklame for. Når det er sagt så lurer jeg på eksakt hvilken tv du har, siden det ikke er noe som heter LE40R8. Kan gi en kort innføring i Samsung sin oppbygning av modellnummer. Feks; LE40S86BDK "LE40" forteller oss at det er snakk om en 40" tv. "S8" forteller oss at panelet i tv'en er av typen S8 "6" forteller oss at tv-modellen er av nettopp typen 6. "BDK" er noe som butikken slenger på, slik at du ikke kan si du har funnet tilsvarende tv noe annet sted.. På Siba kunne denne tven feks vært LE40S86BDX, og vært akkurat den samme tven. Så det vesentlig i hele denne tallremsa blir egentlig da S68, som sier oss at tv'en hører hjemme i S8-serien og er modell 6. Det er det som avgjør spesifikasjonene. Samtidig så synes jeg 13 lapper for en R8 tv høres veldig mye ut, dette er jo en "forholdvis" gammel serie. I samme prisklasse som den tven du har sett reklame for ville jeg gått for tv'ene i M8-serien, LE40M86 eller LE40M87 som lenge var Samsung sitt flaggskip. Disse tv'ene er også i motstening til alle de forrige, "Full HD", eller 1080p om du vil. Hakket over i prisklasse har du F8-serien. Feks LE40F86. Denne er også Full HD og har ett enda litt bedre panel enn M8, men ikke så veldig stor forskjell. Dette har også vært det nye flaggskipet til Samsung en god stund, men blir i disse dager erstattet av ny serie som heter A5 (så vidt jeg veit). Har ikke lest så veldig mye om sistnevnte, men de er vel på vei inn i butikkene nå for tiden. SÅ kan jeg prøve å summere opp litt da.. R86,R87,R88 eller R89 som du har er hakket bedre enn S86 som du har sett reklame for. Bedre lysstyrke og bedre kontrast. Muligens litt andre tilkoblingsmuligheter også. M86 og M87 var de gamle og første flaggskipene som kom som Full HD. Dette er veldig gode paneler som etterhvert begynner å få en veldig hyggelig pris i butikken, hvis noen har de igjen da. Arvtageren heter F89, er en del dyrere men er ikke så veldig forskjellig. Og helt til slutt har vi da de nyeste A5 som jeg ærlig talt ikke vet så veldig mye om, hverken pris eller spesifikasjoner. Hvis jeg hadde vært deg, undersøkt litt priser på M86/M87 tv'er eller F89 og bytta inn i en av de. M86/M87 koster vel nå vesentlig mindre enn 13 lapper og er en bedre tv. Hadde jo uansett vært greit med en bekreftelse på hva den tven du har kjøpt, faktisk heter
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Takk for fyldig og godt svar. PÅ bruksanvisningen til TV'en står det LE40R8 mens det bak på TV'en står. LE40R89BD. Tror at det er denne TV'en er det jeg har kjøpt: http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=LE40R89BDX Ser at den er 2000 kr billigere på nettpris.
Gjest samson Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 LE40M86 LE40F86 Spørsmålet er vel om du finner M86 noe sted lengre, er vel bare å dra på en liten jakt : F86 blir jo brått litt dyrere, blir vel nesten en vurderingssak fra din sin side. Er som sagt ikke så enorme forskjeller på F86 og M86. Sony har også mye bra, men ser kanskje ikke like bra ut som Samsung. Samsung er jo overlegen på designfronten. Spesielt R8,M8 og F8 ser jo utrolig bra ut :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå