Gå til innhold

Plassering ved bord

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor er det vanlig å sette sine aller nærmeste venner hvis man skal ha et bord som er E formet. Er det da vanlig å ha de øverst på en av utstikkerene når brudeparet sitter på den "lange ryggen til E"? Hehe, skjønner dere hva jeg mener? :sjenert:

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tenker så det knaker skjønner dere hvordan vi skal få bordoppsetingen i hop..

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ingen....?

Skrevet

vi skal ha E - bord med 4 utstikkere, og plasserer da nærmeste familie på "langenden" sammen med oss. Deretter kommer tanter og onkler m.m på de to ytterste "utstikkerne" og venner i de to midterste. Forlovere blir da plassert øverst nærmest oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk, da har vi hvertfall en ide til hva de kan gjøre :) Er det vanlig slik som du sier, eller er det samme om vennen hadde sittet på de ytterste og tanter og onkler på de i mitden?

Skrevet

vi hadde venner og "ung" familie (søskenbarn) på utstikker'n i midten. hadde e-bord..

Skrevet (endret)
Hvor er det vanlig å sette sine aller nærmeste venner hvis man skal ha et bord som er E formet. Er det da vanlig å ha de øverst på en av utstikkerene når brudeparet sitter på den "lange ryggen til E"? Hehe, skjønner dere hva jeg mener? :sjenert:

Vi skal også ha E form, og vi blir sittende i midten på "ryggen" av bordet, så nærmeste familie ut på hver sin side. Hans sine tante,onkler og kusiner på øverste utstikker. Mine tanter, onkler, kusiner på nederste utstikker, og venner på de to i midten.

Da sitter i alle fall alle i familien på lik avstand fra oss....

Endret av thumbalina
Gjest Wildcat
Skrevet

Jeg tror egentlig at det viktigste er å ta hensyn til hvem som passer sammen når man planlegger bordplasseringen fremfor en "rangering" av gjestene. (ser da bort i fra "hovedbordet" der brudepar, besteforeldre, foreldre, forlovere og kanskje søsken sitter). Om du tror at fetter Per går veldig bra overens med venninna di Maren så sett dem sammen, om du skjønner. ;)

Når det er sagt så synes jeg personlig at det er fint å havne sammen med en miks av kjente og ukjente i bryllup. Artig å bli kjent med nye mennesker, samtidig som festen stort sett blir bedre om man havner sammen med noen man kjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...