Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 I natt har en ung gutt sovet her. Han sover fortsatt. Datteren min og venninnene mine traff han i går kveld, og da jeg hentet dem rundt midnatt fikk jeg vite at han ikke hadde noe sted å være i natt. Han var fra en annen by og det gikk ikke flere tog eller busser. Han sier at han kan få sitte på med noen i morgen. Samboeren min liker ikke at fremmede sover her. Han sier at det ikke er mtt ansvar og at jeg ikke kan redde verden. Han vil ikke at gutten skal sove her en natt til. Det er ikke første gang det skjer. En gang bodde det en her i 3 dager. Han er død nå - overdose. Dette er ungdom i alderen 16-17 år. Hva ville dere gjort hvis dere var i min situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Datteren min og venninnene mine traff han i går kveld, Mente venninnene hennes
Brunhilde Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg vet at om det hadde vært min ungdom (det være seg gutt eller jente) noen hadde tatt seg av slik du gjør, så hadde jeg vært evig takknemlig. Jeg syns altså at du gjør det rette i en slik situasjon.
Gjest Labellamia Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hvis han fremdeles er hos deg ville jeg fått navnet til hans foreldre og ringt dem, sagt hvor han var og bedt dem komme å hente han.
absinthia Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville nok tatt han inn i huset, ja. Dersom en av mine barn en gang skulle havne i en slik situasjon, hadde jeg virkelig håpet at noen gjorde det samme... og derfor ville jeg også tatt vare på andres barn.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Hvis han fremdeles er hos deg ville jeg fått navnet til hans foreldre og ringt dem, sagt hvor han var og bedt dem komme å hente han. Joda han er her fremdeles.Men han sover og jeg vil ikke vekke han. Jeg har også tenkt på at foreldrene burde fått beskjed, men av erfaring, når det gjelder ungdom som han, vet jeg at mange foreldre ikke bryr seg...eller de har gitt opp. Ellers takk for at dere støtter meg på dette.
Mixelite Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ville nok tatt han inn i huset, ja. Dersom en av mine barn en gang skulle havne i en slik situasjon, hadde jeg virkelig håpet at noen gjorde det samme... og derfor ville jeg også tatt vare på andres barn. Amen!
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Joda han er her fremdeles.Men han sover og jeg vil ikke vekke han. Jeg har også tenkt på at foreldrene burde fått beskjed, men av erfaring, når det gjelder ungdom som han, vet jeg at mange foreldre ikke bryr seg...eller de har gitt opp. Ellers takk for at dere støtter meg på dette. Da ville jeg kansje ringt barnevernsvakta i kommunen du bor i. Hvis han sov fremdeles så sent på dagen tyder det på at noe er veldig galt, kansje har han et rusproblem
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Jepp, det er helt klart. Ungdom som sover lenge har et rusproblem og den eneste løsningen er å ringe barnevernet. TS: Mannen din har et poeng, du kan ikke redde verden. Men du ga en gutt en plass å sove trygt i natt. Som mange andre har sagt, så hadde også jeg satt pris på om noen gjorde det for mitt barn. Det er ikke noe galt i å vise omsorg for fremmede. Så lenge det ikke går på bekostning av din egen familie.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Han har reist nå. Han ble med datteren min og noen av hennes venner på kafe. Jeg spanderte på han. Mens de satt der sa han at han skulle en tur ut. Så forsvant han bare. Han virket ikke dopet eller beruset da han var her. Kanskje han sov så lenge fordi det var en stund siden han hadde sovet i en seng? Ikke vet jeg. Joda det er viktig at det ikke går på bekostning av familien. Jeg forstår jo samboeren min også. Tenåringene her synes bare det er positivt. Det er jo oftest dem som spør om det er greit. Samboeren min synes det er helt greit at jenter kommer hit for å overnatte, men han liker ikke å ha gutter her.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Pratet litt mer med datteren min i dag. Han hadde fortalt at han pleide å sove i et parkeringshus hvis han ikke hadde noe annet sted å sove. Vet ikke om vi noen gang ser han igjen. Han vet ihvertfall hvor vi bor og han har tlf.nr til datteren min.
Mixelite Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Pratet litt mer med datteren min i dag. Han hadde fortalt at han pleide å sove i et parkeringshus hvis han ikke hadde noe annet sted å sove. Vet ikke om vi noen gang ser han igjen. Han vet ihvertfall hvor vi bor og han har tlf.nr til datteren min. Hoff, jeg får helt vondt! :gråte: Så godt at det finnes sånne som deg som tilbyr en seng og en åpen dør!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Funnet en dyne, god mat, og oppfordret de til å ringe/maile/sende brev til familen og sagt de var i live. Er faktisk litt usikker på om det er lovlig, men midt oppi noe slikt har det liten betydning. Samboeren hadde ikke likt det (han liker ikke har overnattende her, uansett. Har en viss dose sosial angst) og jeg forstår det. Men som en nødløsning hadde jeg nok satt hardt mot hardt. Å sende noen på dør uten å ha gjort det jeg kan gjør jeg bare ikke. Til det har jeg alt for stor skrekk for å lese noe i avisen dagen etterpå. Det er viktigere å kunne leve med seg selv enn en partner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå