lille katt Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har for tiden to ting jeg ikke klarer å finne en praktisk løsning på - og tar gjerne imot tips! Hva gjør man med de klærne man har tatt av seg om kvelden, og som ikke skal i skittentøyet? Det blir alltid en svært haug på vaskerommet eller soverommet, som ikke har noe sted å være.... Hvordan oppbevarer man ferdig oppskåret brød i fryseboksen, hvis man skal ta opp de skivene man trenger hver dag? Hos oss blir det smuler overalt fra brødposen - inni fryseboksen, på gulvet utenfor.... . Kan ellers bidra med et tips selv som jeg er veldig fornøyd med, til dere som IKKE vil ha bakhøyttalerne til surroundanlegget hengende på veggen : Vi har to kurver/esker stående i TV-benken som akkurat rommer bakhøyttalerne og kablene. Når vi skal se film "ruller vi ut" høyttalerne, og rydder dem kjapt bort igjen etterpå. Høy WAF (Wife Acceptance Factor) !
Gjest Yoghurt Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Klærne jeg tar av meg som ikke er skittne legger jeg tilbake i klesskapet mitt.. Om du syns det er tungvint kunne du jo evt hatt en kurv til dette, men det tar ikke lange tiden å brette de sammen og legge klærne i klesskapet, de må jo dit en gang uansett. men brødproblemet har jeg ikke noen løsning på.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Klær som ikke skal vaskes kan man ha i en puff ved sengeenden. En med lokk, og som er dekorativ og kan sittes på når man kler seg. Selv syns jeg vel det beste er å brette dem og legge dem tilbake i sakpet, evt ha en egen hylle for slike klær.... For brødet kunne det kanskje vært lettere med en boks enn med en pose? På den måten tar man boksen ut av fryseren, tar ut skiven, setter på lokket og tilbake i fryseren med det... Ang høytalere bak har vi gjort klart for skjulte høytalere i vegg bak sofa. Veggen er helt hvit og "stoffet" på høytaleren er hvit, slik at det ikke syns så godt. Veggen blir plan, og i samme farge...
Gjest Pupsilure Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Har lurt endel på begge spørsmålene dine selv! Brødskivene har jeg godtatt. Det blir ikke såå mye smuler hos meg. Men klærne er det verre med. Får meg liksom ikke til å legge brukte klær inn i skapet igjen, men kanskje jeg bare burde prøvd å venne meg til det.... Mine blir liggende på badet eller soveromsgulvet. En puff har jeg tenkt på selv, og har veldig lyst på
Hetja Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Har kjøpt meg ett par slike "kroker" som jeg har satt på toppen av bad døra. Tror kanskje det heter dørhengere....... ?? Der har jeg ett par kleshengere. Midt i blinken for de klærne du snakket om.
lille katt Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2008 Har kjøpt meg ett par slike "kroker" som jeg har satt på toppen av bad døra. Tror kanskje det heter dørhengere....... ?? Der henger allerede morgenkåpene våre (også noen plagg som bare er i veien!) Og det har jo en tendens til å bli to-tre dongeribukser på hver, et skjørt og en kosebukse etc etc., så det blir så MYE! Enig i at det lureste er å legge det inn i skapet igjen.... men av en eller annen grunn blir det ikke gjort. Det med boks til oppskårne brødskiver er ikke så dumt. Ulempen er at vi har en ræva frysedel med altfor små skuffer...
Suzy Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har en stol på soverommet og tar med meg klærne og legger dem over den. Det fungerer greit hos meg.
lulle Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har en knaggrekke bak døra på soverommet. Der henger jeg klær som er brukt, men som ikke trenger vask. Fungerer fint:-)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Bruker å legge brødskiver i ziplock poser jeg, ta matpapir i mellom hver skive så de ikke setter seg fast i hverandre
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har en egen avdeling i klesskapet for klær som er brukt, men som ikke er skitne nok til at de trenger vask. Jeg synes det er greit å holde dem avskilt fra de helt rene klærne, så er det litt lettere å holde kontroll på hva som nesten må vaskes og hva som nettopp er vasket. Jeg henger bluser og slikt opp på hengere igjen, i en egen del av skapet, og alt annet knotes ned i kurver. Jeg har skivene i brødpose, som jeg lukker med poseklemme. Har ikke problemer med smuler. Jeg holder posen over vasken når jeg tar ut skivene, da, det reduserer kanskje smulene på benken?
happyhappy Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Hva gjør man med de klærne man har tatt av seg om kvelden, og som ikke skal i skittentøyet? Det blir alltid en svært haug på vaskerommet eller soverommet, som ikke har noe sted å være.... Åhh..dette tror jeg er et standard problem i mange hjem! Dette fører også til smådiskusjoner med samboer om hvem som er verst.. haha.. Ganske latterlig, men sånt er jo irriterende. Begge har for vane å lage den haugen på badet.. LIte moro og det skaper lite trivsel og stress (hvertfall for meg). Jeg vil ha det ryddig og pent rundt meg. Forslaget med kurv syntes jeg hørtes smart ut, så jeg vurderer å dra på leiting etter to kurver som kan passe inn på vårt bad uten at det "ødelegger". Ellers må vi, som vi alltid sier, bli flinkere til å brette og legge det på plass inn i klesskapet.. (men det er rett og slett litt for vanskelig...)
Catzy Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Har pleid å ha hver vår stol hvor halvrene klær blir lagt. Og så har jeg brettet dem sammen inn i skapet hvis jeg har trengt å rydde de vekk fra stolen. Evt bare rulle de sammen (mest topper), slik at jeg ser at de ikke er helt rene. For tiden har min kjære de fleste av sine klær oppå airconditioneren, siden den ikke er i bruk. Mine ligger på en skammel. Vi har nettopp flyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå