Gjest Gjeste_gjest Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hei, hadde dere orket å dra til foreldre og barn festivalen på Exporama alene med barn? Jeg er alene med barn, men vil gjerne at datteren min skal få mulighet til å oppleve festivalen (på lørdag). Jeg bor i Oslo, uten bil så jeg må reise kollektivt, med vogn og barn (ca 2 1/2 år), er litt usikker på om jeg skal ta sjangsen å dra eller ikke, ville noen av dere gjordt det? Grunnen til at jeg er litt usikker er for at jeg er litt redd for å bli helt utslitt http://www.foreldreogbarnfestivalen.no/ Takk til alle svar.
Gjest Gjest-M- Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde garantert reist da jeg var alene med mine små. Ting blir sjelden så ille som man tror på forhånd. Har du ikke en venninne eller en bestemor som kan være med? Jeg bor et par timer fra Oslo, og da mine barn var små, reiste jeg ofte inn til Oslo med toget alene med barna. Ikke noe problem.
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har aldri hatt bil og må alltid ta offentlig transport. Mine små er det kun 15 måneder imellom (de er nå 5 og snart 4 år) og vi har alltid funnet på masse og reist masse. Du blir ikke utslitt av å ta tog/buss/bane med en 2 1/2 åring. La ungen bli vant med å reise og være med. Beregn alltid god tid og ikke stres. Husk å alltid ha med drikke og noe kjeks i bagen. En bok og en favorittleke må også være med. Det ordner seg!!
Gjest Gjeste_gjest Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde garantert reist da jeg var alene med mine små. Ting blir sjelden så ille som man tror på forhånd. Har du ikke en venninne eller en bestemor som kan være med? Jeg bor et par timer fra Oslo, og da mine barn var små, reiste jeg ofte inn til Oslo med toget alene med barna. Ikke noe problem. Takk, jeg har ikke god kontakt med min mor, og har venniner uten barn, så jeg tror ikke de ville være interresert (bla. fordi voksen billetten koster 150,-)
Gjest Gjeste_gjest Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har aldri hatt bil og må alltid ta offentlig transport. Mine små er det kun 15 måneder imellom (de er nå 5 og snart 4 år) og vi har alltid funnet på masse og reist masse. Du blir ikke utslitt av å ta tog/buss/bane med en 2 1/2 åring. La ungen bli vant med å reise og være med. Beregn alltid god tid og ikke stres. Husk å alltid ha med drikke og noe kjeks i bagen. En bok og en favorittleke må også være med. Det ordner seg!! Takk
Susan Sto Helit Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Skal alene på denne med en gutt på 17 mnd. (Skal møte andre med jevnaldringer når vi er der, men skal egentlig gå rundt alene.) Har ikke engang tenkt på at det skulle være noe problem. Det er jo masse for ungene å se på der også. Men jeg tror det er viktig å ha god tid, og ikke stresse.
nasse-nøff Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har aldri hatt bil og må alltid ta offentlig transport. Mine små er det kun 15 måneder imellom (de er nå 5 og snart 4 år) og vi har alltid funnet på masse og reist masse. Du blir ikke utslitt av å ta tog/buss/bane med en 2 1/2 åring. La ungen bli vant med å reise og være med. Beregn alltid god tid og ikke stres. Husk å alltid ha med drikke og noe kjeks i bagen. En bok og en favorittleke må også være med. Det ordner seg!! jeg har alltid reist alene med min 9åring. Det ordner seg alltid!!! vil anbefale alle Musikkens Dag i Oslo lørdag 7. juni. Ta på godt fottøy og nyt og dans deg igjennom dagen!! Jeg skal da ta toget i 2 timer for å komme meg til Oslo, ja, jeg blir sliten, men putter slike opplevelser opp i livets skattekiste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå