Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg som spør er en gift tobarnsmor, med barn på 3 og 7 år. Vi har vel kanskje litt over gjennomsnittet hektiske liv med jobber som krever noe mer enn 100 %, men alt går jo på sett og vis. Situasjonen nå er at vi her en dag hadde den store samtalen der vi igrunnen oppdaget at ingen av oss har det bra i ekteskapet. Vi skal nå til rådgivning.

Jeg håper jo at det kan være til nytte, men jeg er virkelig i tvil om det lar seg løse. Min sexlyst har gradvis blitt mer og mer redusert, til nå å være fullstendig borte. Jeg ønsker faktisk ikke at han skal ta initiativ eller ta på meg seksuelt. Jeg aner ikke helt hvorfor det har blitt sånn heller. Jeg har nok over tid savnet nærhet og fellesskap og vært lei meg for alle bortprioriteringer av "oss". Jeg har også vært sliten av hans umettelige sexbehov og også tildels dominering av hvordan sexlivet vårt skal være. Til slutt har jeg nærmest "meldt meg ut", men det er jo så trist for han er jo en veldig fin person på mange måter. Det er bare det at jeg nå føler han mest som en venn.

Er det noen som har opplevd å klare å snu en liknende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.......

Endret av Emmaliten
Gjest Gjest_Frustrert_*
Skrevet

Hei,

Jeg leter også etter en løsning på dette problemet (og har gjort det i flere år).

Jeg har funnet den jeg vil leve med, men har blitt superfrustrert fordi vi ikke lenger har et sexuelt forhold.

Jeg fnøys før av alle som krevde regelmessig sex fra sin partner, og syntes det var noe man ikke kunne kreve men måtte være der naturlig.

Det var før jeg fikk kjenne det på kroppen selv. Det er virkelig viktig å opprettholde et seksliv av mange grunner. mange var jeg ikke klar over selv engang før jeg leste "The Sex-Starved Marriage" som tok meg på kornet.

Jeg ble regelrett tatt på sengen over at noen kunne beskrive så nøyaktig hva jeg gikk gjennom. Hvor brutalt avvisning over tid bryter ned ett selvbilde eller rettere sagt mitt bilde av hva jeg betyr for henne. (For jeg har egentlig ikke problemer med å synes at jeg er en ok mann).

Jeg så meg selv på en helt annen måte etter å ha lest den, og skjønnte plutselig hvorfor jeg noen ganger oppfører meg som jeg gjør ovenfor henne.

Noen ganger blir man såret uten å helt ha oversikten av hvorfor. Denne boken forklarte mine egne irasjonelle utbrudd på en måte som virkelig fikk meg til å se hvor langt inn i meg brodden av et ikke eksisterende seksliv stakk.

Jeg tror du ville ha godt av å lese denne boken for å få oversikten av hva du faktisk gjør med han. Du trenger ikke nødvendigvis hoppe til sengs med ham for å gjøre noe med problemet, men hvis du leser boken kan du lettere navigere når du avviser ham, og styre unna de aller mest følsomme utsagnene. Jeg vet selfølgelig ikke om din mann vil kjenne seg igjen i boken men jeg mistenker det sterkt.

Jeg har en kone som ikke er spesielt interesert i å jobbe med saken. og skulle ønske hun i var mer interesert. Det at hun ikke er interesert spiser mye mer på meg enn det at vi ikke har et sexliv. Mest av allt skulle jeg ønske, og bruker mye tid til å prøve å tenne lysten i henne igjen. (Noe som til tider er frustrerende med hensyn til at det netopp er denne aktiviteten i meg som kan virke som problemet for henne)

Jeg elsker henne dypt og indelig, det er nok mitt største problem.

http://forum.kvinneguiden.no/style_images/...icons/icon5.gif

Mvh

Desperat mann

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du hormonprevensjon? Det kan være bivikrkninger av den som har kommet snikende.

Skrevet

Har samme problemet akkurat nå. Får meg er det mangel på komplisitet mellom oss som gjør at jeg nekter ham den luksus. Jeg vil ikke føle meg som et objekt for ham. Hadde vi vært mer venner i hverdagen, og kunne snakke sammen med den følelse å være forstått hadde jeg sikkert hatt en bedre sexlyst. Men som ting går mellom oss er det umulig.

Det vil kanskje hjelpe dere å gå på en parterapi. Det er verdt å prøve og de er veldig greie. Men for at det skal virke må dere begge være aktive og positiv angasjert for å redde deres forhold.

Lykke til

Skrevet

Sexlyst sitter først og fremst i hodet, og for å gjøre noe med det må man ville. Det finnes dessverre ingen piller eller lure triks man kan gjøre for å plutselig og uten innsats få sexlysten tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...