Bomullstrusa Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Laderen (eller strømkabel eller hva vi nå kaller det ) til min Fujitsu Siemens pc har så dårlig kontakt nå at den knapt fungerer. Siden jeg også har tilgang til en lader tilhørende en Dell-pc som passer i min, har jeg brukt denne. Nå får jeg høre at det ikke er noe lurt. At pc'n kan bli ødelagt. Stemmer dette eller er det bare vissvass?? Har ikke lyst til å bruke penger på noen ny lader nå.. Den jeg bruker fra Dell er til overs uansett, så det hadde vært fint om jeg bare kunne bruke den. Hva sier dere kjennere der ute?
Temposonic Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Det trenger nødvendigvis ikke være noe problem det. I de fleste tilfeller skal dette gå helt fint, da de fleste ladere har standardverdier. Men det er et par ting du må sjekke før du plugger i en lader fra en annen PC. Det enkleste er å sammenlikne det som står skrevet på originalladeren og erstatningsladeren. - Utspenningen må være lik på begge laderne (vanligvis 19,5V DC). - Må vite om PC'en skal ha AC eller DC, og at laderen mater ut det du skal ha. Det er i de fleste tilfeller DC. - Polariteten må være lik. Dette er vanligvis illustrert med et litt rart symbol som likner litt på dette: (+)-----(o-----(-) Dette forteller om plusspolen er inni midten av pluggen, eller om den er på utsiden. Bare se at symbolet ser helt likt ut på begge laderne. Det er det i midten som man ser forskjellen på. - Så må effekten (antall Watt) på erstatningsladeren minst lik, evt. større enn det som står på originalladeren. Siden du allerede har prøvd, og det virker til å fungere. Så har nok de fleste punktene her stemt. Men det kan være lurt å sjekke det nederste punktet. Ellers så vil man i de fleste tilfeller miste garantiretten når man bruker en uorginal lader. Endret 19. mai 2008 av jmac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå