Gjest Gjest_Reiselysten_* Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg og ei venninne var i Praha i fjor og vi vil gjerne tilbake dit igjen Er det noen som har erfaringer om hvordan det er der i desember? Jeg bare tenker at det må være en vanvittig julestemning der, med tanke på alle julekulene og andre juleting som er der året rundt. Jeg simpelten elsker de kulene med julemotiver Og har dere noen forslag på hotell? Når vi var der sist bodde vi på corinthia panorama, ca 5 km fra sentru, dette var et veldig bra hotell, men vi har lyst til å være litt nærmere sentrum. Men så er det det at vi vil ha treningssenter på hotellet slik at vi får tatt en treningsøkt før vi skal ut å shoppe Jeg har sett på corinthia towers hotel, dette ligger ca 2 km fra sentrum, men kanskje noen har tips om noen som er litt nærmere? Men som sagt, må være trenings muligheter på det
*MEDUSA* Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hei Vi var i også i desember i Praha.. Vi synes det var helt topp og måtte ned i januar også Vi bodde på Hotell Perla midt i sentrum, et helt nytt Hotell som har treningsrom, o.l.. http://www.booking.com/hotel/cz/perla.no.h...CFQw_MAod8iiFLA Kan anbefales
Gjest Gjest_Reiselysten_* Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hei Vi var i også i desember i Praha.. Vi synes det var helt topp og måtte ned i januar også Vi bodde på Hotell Perla midt i sentrum, et helt nytt Hotell som har treningsrom, o.l.. http://www.booking.com/hotel/cz/perla.no.h...CFQw_MAod8iiFLA Kan anbefales Tusen takk, da skal jeg høre med henne Hvordan var det der på vinteren? Vi var nemlig der i august vi, og veldig fint da også
*MEDUSA* Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Det var helt nydeligt Litt snø og litt regn men vi var godt kledd og bare gikk og gikk.. og shoppet og shoppet Satt på uteresturanter og drakk pils og varme drikker, under varmeovner.. Og en fantastsk julestemning.. Hotellet er ikke blandt de billigsteder nede, men det er vanvittig tøffe rom og en kjempe bra service og noen fantastiske drinker Frokosten var også veldig bra.. Og det er midt i smørøyet... Treningsrommet ble aldri prøvd så det kan jeg ikke si noe om, men det så fint ut
Gjest Gjest_Reiselysten_* Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Det var helt nydeligt Litt snø og litt regn men vi var godt kledd og bare gikk og gikk.. og shoppet og shoppet Satt på uteresturanter og drakk pils og varme drikker, under varmeovner.. Og en fantastsk julestemning.. Hotellet er ikke blandt de billigsteder nede, men det er vanvittig tøffe rom og en kjempe bra service og noen fantastiske drinker Frokosten var også veldig bra.. Og det er midt i smørøyet... Treningsrommet ble aldri prøvd så det kan jeg ikke si noe om, men det så fint ut Når i desember var dere der? Å, det høres så koselig ut, det blir nok garantert en tur Og når det gjelder hoteller så vil jeg heller betale litt mer og kose meg, enn å bli litt skuffet. For selv om man ikke er så mye på rommet så liker jeg å ha det fint når man først er der
*MEDUSA* Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Husker ikke helt dato.. De åpner julemarkedet 1 desember Så da er det bare å kose seg med skikkelig julestemning Ang hotellet, så fant vi jo hotell til 200,- pr natt.. men ikke noe kos for å si det sånn.. Det er som du sier alltid kjekt å ha det litt fint, når man først unner seg en slik tur Og at det er midt i sentrum er jo ingen bakdel, da man ofte har behov for å lesse inn litt poser når man har shoppet som gal Nå ble jeg helt giret her jeg, og må nok besdtille tur til jul dette året også
Gjest Glad i reiser Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Trådstarter her, registrerte meg like gjerne Ja, er "redd" for at når jeg nå drar dit i jula må jeg nedover hver jul framover for å få en virkelig julestemning
*MEDUSA* Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Hei Ja sånn føler jeg også Men vi blir sikkert å begynne å jakte på forskjellige julebyer etterhvert også... Det skal visst være mange byer med eventyrlig julestemning :D Alt for lite ferie i Norge visst Reiser til Warsawa en weekend i juli, måtte tvinge oss selv til å prøve noe nytt.. Praha var digg altså.. sukk..
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Praha i desember er fantastisk! Jeg har vært der to ganger sammen med mannen min, begge ganger i midten av desember. Det er en aldeles herlig julestemning der. Masse vakker julepynt overalt, juletrær, julemusikk, og selvfølgelig det store julemarkedet på torvet. Gode muligheter for å kjøpe fine gaver her altså. Det kan være ganske sur vind, så ta med superundertøy og varme klær. Det kalde været er med på å gi enda mer julestemning synes jeg! Hiv dere rundt og book billetter! Dere kommer ikke til å angre.
Gjest Glad i reiser Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Praha i desember er fantastisk! Jeg har vært der to ganger sammen med mannen min, begge ganger i midten av desember. Det er en aldeles herlig julestemning der. Masse vakker julepynt overalt, juletrær, julemusikk, og selvfølgelig det store julemarkedet på torvet. Gode muligheter for å kjøpe fine gaver her altså. Det kan være ganske sur vind, så ta med superundertøy og varme klær. Det kalde været er med på å gi enda mer julestemning synes jeg! Hiv dere rundt og book billetter! Dere kommer ikke til å angre. Hehe, det blir nok ikke lenge før det blir booket Vi må bare ordne litt med jobbene og sånn! Jeg håper inderlig at vi får tatt en tur!! Har nesten reisefeber allerede
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 27. mai 2008 #11 Skrevet 27. mai 2008 Praha er en fantastisk by som jeg anbefaler alle og dra til. Praha borgen og Karlsbroen er absolutt verdt og se. Vi lå på Hotell Opera til 700 kroner natten. Ligger rett ved mange av de mest kjente severdighetene. Standarden var bra og jeg anbefaler dette hotellet. Vi fant også mye bakgrunnsinformasjon på denne siden Praha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå