Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Vi har to sofaer (3+2-setere) og en nokså stor stue. En av oss vil plassere sofaene i en slags L-form rett under vinduene. (Se altså for dere at L-en er henholdsvis 3-seteren (den lodrette streken) og 2-seteren (den vannrette streken.) Det blir da vinduer over begge sofaene. Det er ingen andre vinduer på stuen, foruten verandadøren. Den andre av oss synes det er dumt å plassere begge sofaene rett under de eneste vinduene på stuen, mens den andre mener at det er den eneste plassen for at tven skal komme til sin rett.. Hva synes du om å plassere sofaer rett under/ved vinduer på en stue?
Gjest Gaby Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Tenker nå mere på tven jeg, om det er vinduer over begge sofaene vil det jo bli konstant gjenskinn i tven når dere skal se på noe... Om dere har god plass, er det kanskje en ide å ikke "kline" begge sofaene helt inntil veggene. Det ser ofte litt snodig ut, bedre med litt luft rundt dem, 30 cm fra veggen gir et helt annet inntrykk.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Jeg ville hatt en sofa under vinduet og en annen langs en vegg uten vindu. Da har man en sofa med bra dagslys (den under vindu), så man kan sitte der og lese, og en annen sofa som man kan beundre den eventuelle utsikten (og tv'en) fra. Men det er vel bare å prøve? Og se om det funker? Det er jo ikke verre enn at det går an å flytte på sofaen om man ikke er fornøyd?
Gjest antigartner Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Jeg vet ikke hvordan utsikten fra stuevinduene dine er, men jeg har valgt å møblere slik at vi kan sitte i sofaen og se ut gjennom de vinduene som har best utsikt.
Thomasine Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Ofte lar det seg ikke gjøre å sette sofaene anderledes... Vi har 2 3-setere og den ene må stå under vinduet. Det som er ofte dumt er at sofaen som står ved vinduet blir falmet i fargen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå