Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har skrevet med en hyggelig mann et par uker. Vi hadde en tre timer lang telefonsamtale for et par dager siden, så det er ikke noe å si på kommunikasjonen. Nå har vi avtalt at vi skal hilse på hverandre. Men, nå begynner jeg å få kalde føtter. Helt fra starten av har han vært veldig intens. Han bruker store ord. Og det er ikke måte på hvor fantastisk jeg er, og hvor flott jeg ser ut. Han skryter meg opp i skyene og sier han har skyhøye forventninger, og at han er helt sikker på at jeg er enda bedre enn det også.. I starten takket jeg for komplimentene, men det har jeg sluttet med. Jeg sa at han må ikke ha så høye forventninger, men da kom han bare med en lang tirade om at vi har jo så god kontakt, at det ikke er måte på hvor like vi er osv. Jeg blir skremt av dette, og en smule irritert. Jeg tenker at hvis hans terskel for å skryte noen opp i skyene er så lav, så er jeg garantert ikke den første han har holdt på slik med. Problemet er jo at han ellers er meget hyggelig og at vi har en veldig fin tone, men vi har ikke møttes og han aner jo ikke hvordan jeg er i virkeligheten. Jeg syns det er alt for tidlig å strø om seg med komplimenter, og føler vel at han nærmest tror at det bare er å treffes og så er saken i boks. For jeg er langt derifra så enkel å ha med å gjøre at jeg er solgt etter å ha hilst på èn gang, og jeg er redd jeg får klaus hvis han fortsetter på denne måten. Jeg har blitt rådet til å ta dette opp med han, men jeg ser for meg at dette kan skape dårlig stemning og at han tar det opp på feil måte. Noen tanker ?
Gjest Gjest-M- Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Min erfaring er at de som er mest intense og bruker de største ordene i starten, er de som fortest mister interessen. Kanskje det handler mest om jakten for dem? Jo større agn, desto større bytte, tenker de kanskje. Hvis byttet ikke lever helt opp til forventningene, mister de interessen ganske raskt. Det er nå bare min teori. Jeg har hvert fall lært å styre unna de som blir superivrige og for intense før man i det hele tatt har møttes.
Gjest Avklar hva et møte skal være Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Akk ja ... det er kjente takter dette. Jeg har nettdatet tidligere. Med noen av de jeg traff har jeg måttet avklare veldig tydelig på forhånd at det ikke "blir noe på dem" bare for at vi treffes. Noen av dem har trodd at dette bare var kostbarhet. Mitt råd er: Hvis noe skurrer så vær forsiktig. Møt dem på en kafe på dagtid - uten at det er alkohol med i bildet for eksempel. Avtal med en venninne at hun sender deg en SMS i løpet av den første halvtimen du er på date - da har du en rask vei ut ved at du kan si at du har en avtale med henne (du trenger jo ikke svare på eller ense SMS'en dersom det går bra på date'n).
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Jeg synes absolutt du burde ta det opp med han. Jeg har selv vært ute for den slags, og har følt det som deg: Altfor intenst altfor tidlig. Å møte folk via nett er ganske likt det å møte folk via andre kanaler. Forskjellen ligger vel mest i hvilken rekkefølge ting skjer. Og dersom du hadde møtt en fyr på byen og begynt å date han, så hadde du vel sagt ifra dersom det ble for mye for tidlig? Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal si ifra til denne mannen. Dersom han ikke takler det du sier så er dere kanskje ikke kompatible uansett.
Gjest ts-lurer Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 TS her. Ja, vi skal møtes på en cafè, jeg vil ha det på et nøytralt sted. Han sier han er så voldsomt spontan, og det virker som om han syns vi har drøyd det å treffes lenge, (et par uker siden første melding) og kunne funnet på å dratt til meg på 17 mai (jeg fikk avverget det), og når jeg sier jeg ser film, så sier han at kanskje han kan ligge ved siden av meg neste gang. Han spør stadig "Hvordan har denne herlige jenta det i dag?" I tillegg til alle disse komplimentene om hvor fantastisk jeg er osv. Jeg var fantastisk før vi snakket i telefonen, og etter den samtalen kom det enda en overivrig melding om at jeg var like herlig å snakke med som å skrive med og at han altså har skyhøye forventninger til å treffes og er sikker på at det bare blir enda bedre. Jeg mister interessen mer og mer etterhvert som flere komplimenter dukker opp merker jeg, og er litt usikker på om jeg klarer å tro på det han sier i fortsettelsen om jeg skulle føle for å treffe han videre, i og med at han fra dag èn tok helt av når det gjaldt bilder, og etter et par meldinger fram og tilbake var jo alt helt perfekt, virker det som. Jeg syns han virker hyggelig jeg også, men jeg er mye mer reservert og forholder meg mest mulig nøytral inntil jeg har hilst på og avgjort om jeg er interessert i videre kontakt overhodet. Jeg har jo prøvd å hinte om at han må få ned forventningene, men den tok han ikke. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få lagt det fram på en hyggelig måte uten at det virker som om jeg er sur, eller har mistet interessen. Det blir vel litt brutalt å si at "Sorry, men du virker alt for intens og heit på grøten. Du må roe deg ned, ellers mister jeg interessen" Selv om det er akkurat det jeg mener. Han var ikke slik på telefonen da vi snakket sammen, og ellers har jeg et positivt inntrykk.
Storm83 Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Men det med å hinte er ikke alltid like vellykket når det gjelder menn. Bare si det rett ut hva dine intensjoner med møtet er, ellers kan han ende opp med å tro at du er like interessert som han er. Menn er ikke skrudd sammen som oss:) virker som han her tror at du er the one, kanskje like greit å fortelle han nå at du ikke har helt samme synet på møtet, enn at det blir en oppvask når dere møtes..
Gjest andi Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Hei hvis du mener at han er ikke den du letet etter så sier det bare som det er at ikke han får feil forventninger (feks når du sier vennskap er Ok eller er ikke klar for en ny forhold nå) Gjør det på en skikkelig måten selv om det er ikke den enkeslte veien! Det er best for deg og han. Selv er jeg på lete etter ei snill jente og ja ok kanskje skriver jeg av og til for mye men skulle jeg være helt avvisende til ei jente??? Litt rart synes jeg. Jeg skriver selvføgelig ikke i første meldingen at jeg elsker hun men noen summerfugel har vel alle i magen når det handler om kjærligheten!? Her gjelder det kanskje å være litt tolerant (på en fornuftig måte) Hilsen
Storm83 Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Og dessuten lager vi oss et (muligens) falskt bilde av den andre personen. Jeg tror ikke noen er 100% ærlig på nettet, så om en har godt kontakt og kjemi på telefon og via chatting, så er det ikke sikkert at det er slik in real life. Det burde jo han også vite.. Uansett..lykke til, følg magefølelsen din så vet du hva du skal gjøre
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Hm, tro om jeg har snakket med samme mann som deg, TS? Neida, tror ikke det. Men framgangsmåten hans høres klin lik ut den som jeg har opplevd fra en del menn som har vært desperate etter å få seg en kjæreste/flørt/one night stand. Er ikke alltid godt å si hva som driver sånne menn, men for meg blir det for desperat uansett. Jeg er ikke en av de damene som faller for bad guys og synes at det blir for kvalmt å overøses med komplimenter. Men alt til sin tid, tenker jeg. Jeg har konsekvent avvist menn som har blitt så intense på så kort tid og på så lite grunnlag. Det har aldri blitt til at jeg har møtt sånne. Faktisk får jeg en veldig ubehagelig følelse når jeg leser om denne mannen TS har kontakt med. De liknende tilfellene jeg har opplevd har ofte gått enda et skritt lenger, i form av at en villt fremmed mann (etter kun å ha snakket sammen på msn i noen dager) har vist fram på webcam den dyre ringen han liksom har kjøpt til meg, eller en annen som begynte å hinte om at han ville ha barn med meg, eller den fyren som prøvde å lokke med å spandere overnatting i luksussuiten på et vanvittig flott og dyrt hotell i Los Angeles. Menn som er overivrige og intense på et så tidlig tidspunkt skremmer meg og er skikkelig turn-off. Å vise interesse er jo helt klart positivt, og også det at han gir deg komplimenter for utseende, humor, livsfilosofi osv. Men man lurer jo litt på hvor de sosiale antenne har gjemt seg når komplimentene bare er et ørlite steg unna "jeg elsker deg, vil gifte meg med deg og få barn med deg" før man i det hele tatt har møttes. Vær forsiktig med denne mannen.
Gjest ts-lurer Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Nå har jeg ikke hørt noe, siden jeg svarte litt kort på meldingen i går. Jeg føler mest for å trekke meg fra treffet, men hvordan jeg skal få formulert det er jeg litt usikker på. Jeg føler han kveler interessen min med å være så ivrig og komme med så store ord for tidlig, og jeg tror det er vanskelig for meg å la tanken om at dette er slik han pleier å formulere seg til folk han prater med på nett, ligge. Med så store ord som han bruker, så er det noe som skurrer, for så fascinert går det ikke an å bli etter så kort kontakt, når man har holdt på siden første melding. Jeg vil tro han kommer til å bli veldig irritert om jeg bare sier at jeg tror vi dropper det, for dette blir for intenst for meg, men det er slik jeg føler det nå. Jeg rekker jo ikke å bli interessert før han kveler det hele med denne overivrige interessen sin, han kan umulig vite hvordan det blir å treffes, og når det virker som om folk tror ting er i boks bare man får sagt hei til hverandre under fire øyne, så blir det for enkelt for meg. Det er en del ting til som skal stemme før jeg nærmer meg ordene bettatt. Det er selvfølgelig veldig synd hvis han virkelig er en hyggelig mann under disse desperate sjekketriksene som ikke fungerer på meg, men det er dessverre noen varsellamper som lyser hos meg, det er mange der ute som har veldig hastverk med å få seg kjæreste, og jeg har det ikke travelt.
hjertesukka Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Du reagerer aldeles riktig og fornuftig på denne overivrige fyren. Ikke la deg rive med - høres ikke ut som du kommer til å gjøre det heller - men her er det du som må bestemme farten, tydeligvis. Og ikke tenk på hans følelser oppi dette, men kun dine egne. Hvis du føler for å avlyse daten, så gjør du det. Husk magefølelsen! Endret 18. mai 2008 av hjertesukka
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Det er selvfølgelig veldig synd hvis han virkelig er en hyggelig mann under disse desperate sjekketriksene som ikke fungerer på meg, men det er dessverre noen varsellamper som lyser hos meg, det er mange der ute som har veldig hastverk med å få seg kjæreste, og jeg har det ikke travelt. Det kan selvfølgelig være at han er verdens flotteste mann ellers, men at han bare ikke helt skjønner hvor grensa går med tanke på ikke overdrive interessen. Men er han en så flott mann, så vil han antakelig skjønne deg dersom du sier at ting blir for intenst og skjer for fort, og han vil forstå at han har gått litt for langt. Da kan dere roe ned hele greia og starte litt på nytt og bare bli kjent, ikke "gift" på nett. Men dersom han ikke forstår deg og dine innvendinger, så er han nok ikke mannen for deg likevel. Når du sier du har varsellamper som lyser så bør du ta disse på alvor. Avlys møtet, forklar hvorfor. Og dersom dere begge er interessert i å gjøre et nytt forsøk så kan dere gjøre det på nett og telefon. Det haster ikke med å møtes, dersom man er litt usikker.
Gjest ts_lurer Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 TS her. Jeg har sendt en mail til han og sagt at jeg vil drøye møtet, og forklart hvorfor. Hvordan han formulerer svaret sitt vil vel avgjøre om jeg avlyser det helt eller bare utsetter det en stund.
Gjest Gjest_student_* Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror du allerede har aslørt denne mannen og hans agenda. Taktikken har nok lyktes for ham før, dvs. å pøse på med komplimenter for å gjøre deg mo i knærne. Ethvert virkelig oppegående menneske, uansett om man er spontant anlagt eller ikke, vet at nære og gode relasjoner bygger på respekt og tillitt som kommer over tid. Man skal ikke forhaste seg på den ene eller andre måten, ei heller når det gjelder komplimenter. Som du sier, du synes det er en turn-off at han er overivrig, i tillegg til at det får deg til å tvile på hans motiver. Selvsagt er det det en grunn til at du blir skeptisk, med rette. Han avslører jo bare taktikk, ikke ekte beundring. Han har et mål og en framgangsmåte for å nå dette målet, være seg det er basert på erfaring eller hva han innbiller seg at kvinner vil høre. Jeg hadde aldri i verden stolt på et slikt menneske. Komplimenter som kommer på løpende bånd som om han aldri har gjort noe annet ovenfor mennesker enn å gi komplimenter. Vel, hvor mye menneskekjenner/interessert i mennesker kan han da være. Kan du ikke fortelle oss hvordan han responderer på mailen din? Det kan jo hende svaret han gir er ytteligere smøring, fordi han innser at han snart har deg på kroken og kan vente litt til, evnt. tilpasse seg litt slik at han når målet sitt til slutt uansett.
Gjest jente27 lurer Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 TS her. Jeg skal gi en tilbakemelding om jeg får noe svar, jeg vet at han har lest meldingen, men han har foreløpig ikke svart.Det føles bra å ha gitt beskjed om hvordan jeg føler det, for som jeg skrev til han så har jeg høy terskel for å treffe noen og syns det blir feil når det er noe som skurrer. Jeg har ikke noe behov for å være en av mange han strør om seg med komplimenter i hytt og pine til, lenge før man har noe som helst grunnlag for å komme med dem på. Men ja, jeg er sikker på at det nok har fungert for han før, så han er kanskje litt sjokkert over at noen ikke gikk på slike sjekkemetoder.
Gjest TS Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Svaret kom, og der sto det at han ikke forstår hva jeg mener, at han ikke har noe å beklage, for han er bare ærlig og sier det han mener ut ifra inntrykket han har fått av meg. Han mener heller ikke at han har for høye forventninger. Samtidig så slenger han på at han syns at folk som ikke vil treffes har noe å skjule. Og så spurte han om jeg ikke hadde lyst til å treffe han i det hele tatt og hva vi gjør videre. Jeg ble såpass irritert om antydningen om at man har noe å skjule om man ikke vil treffes, at jeg skrev litt om hvorfor atter en gang og sa at vi nok er for forskjellige og at jeg tror vi dropper dette siden han ikke skjønner hva jeg mener, for da blir det neppe noen endring heller. Så ønsket jeg han lykke til videre. Antakelig får jeg enten et surt svar, eller så hører jeg ingenting mer.
Gjest B847C4 Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 Her er det siste svaret, som jeg sendte et relativt skarpt svar på. Vi er for øvrig like gamle, så den om at han ble klokere når han ble eldre er jo litt artig:0) Vi er nok ganske forskjellige på noen områder ja (ikke overraskende, vi skal jo ikke være like). Jeg forstår fortsatt ikke dette med skyhøye forventninger. Det kan hende at jeg spøker også når jeg skriver visse ting som du kanskje misforstår. Jeg syntes kanskje du burde åpne deg opp litt og tørre å ta en sjanse eller to. Jeg var mindre åpen før som gjorde at forhold ikke alltid ble slik de kunne vært. Ble klokere når jeg ble eldre og sluttet å leke leker. Jeg liker å være åpen og foretrekker å møte de jeg snakker med etter en kort stund for å se om det er noe mer i gjære. Jeg som trodde det var slik man datet. Så feil en kan ta. Jeg syntes at det har vært koselig å bli kjent med deg du virker som ei kjempe hyggelig jente jeg godt kunne tenkt meg å bli bedre kjent med, men sånn kan det gå. Jeg vil ønske deg lykke til videre med karriere, kjærlighet, og alt annet! Håper du finner det du leter etter. Lev livet!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2008 #18 Skrevet 20. mai 2008 Jeg tror han ville blitt svært glad for at det ikke ble noe møte mellom dere hvis han visste at du legger ut mailene hans på nettet til allmenn bestpottelse. Pføy!!!
Gjest A2119E Skrevet 20. mai 2008 #19 Skrevet 20. mai 2008 Ta det med ro, det er kun poenget i mailen som det ble ønsket tilbakemelding på her. Hva som var den identiske ordlyden er det kun TS som vet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå