Gå til innhold

Forloverdilemma...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest denne gangen...

Jeg har to venninner som er aktuelle til forloverrollen.

Har kjent begge to like lenge, men har hatt mest kontakt med venninne A i årene etter at vi har "flyttet fra hverandre".

Det er også venninne A jeg har mest lyst til å ha som forlover.

"Problemet" er at venninne A er av den stille og beskjedne typen. Å holde tale under middagen tror jeg rett og slett hun kommer til å få problemer med.

Men hun kommer helt sikkert til å bli glad for å bli spurt. Om hun sier ja, er mer usikkert. Nettopp pga dette med tale...

Venninne B ville ikke hatt noen problemer med en tale, men siden vi ikke har hatt like mye kontakt, føler jeg at hun ikke lenger kjenner meg like godt som venninne A.

Sier venninne A nei, spør jeg venninne B, men da føler hun seg kanskje som annengrads-sortering? Hun kommer helt sikkert til å få vite at jeg har spurt venninne A først...

Har veldig lyst til å ha venninne A, men har heller ikke lyst til at hun skal grue seg til talen, og gjøre noe hun absolutt ikke har lyst til....

Noen gode råd?

Å ha to forlovere blir ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal velge den forloveren du selv har mest lyst til å ha,

noe annet blir for meg veldig rart.

Og du bør velge uavhengig om hun kan holde tale eller ikke,

det er da vel ikke talegavene til forloveren du har mest bruk for???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder toastmaster/madam synes jeg man skal tenke personlighet (hvem av mine venner/familie passer best til det) uavhengig av "nærhet" mens for forlover så går vel nærhet over fitness, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du helt klart skal velge den venninnen du føler deg nærmest som forlover. Du kan jo evt si til henne (dette bør du da vurdere på forhånd) at hun ikke for enhver pris behøver å holde noen tale i bryllupet ditt. Hun kunne kanskje gjøre noe annet istedet? Det finnes jo viktigere ting enn den talen...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som Jennifer; Er det et must at hun holder tale?

Mht at venninne B føler seg som andrevalg, så er det jo akkurat det hun er. En ærlig sak å spørre én person først, for så å be en annen stille opp hvis den første ikke kan/vil. Kan ikke tenke meg at hun blir såra eller sur pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du allerede vet hvem du helst vil spørre om å være forloveren din. Hvis hun har vært din venninne lenge og det er hun du virkelig ønsker som din forlover, så spør du henne. Man lar ikke være å spørre noen fordi de kanskje må holde tale. Hun trenger slettes ikke holde noen tale, hun kan gjerne ha en sang til dere om hun ønsker det! Nei, jeg tror denne personen vil bli skuffet hvis du ikke spør henne. Jeg vet iallfall at jeg ville bli kjempeskuffet om min gode venninne lot være å spørre om jeg ville være hennes forlover, bare fordi jeg ikke er noe særlig begeistret for å holde taler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest igjen

Takk for svar!

Nei, hun behøver slettes ikke holde noen tale. :)

Som sagt, takk for svar.

Godt å høre andres synspunkt også.

Kommer helt sikkert til å spørre henne. Håper hun har lyst, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt venninne A, hvis det føles mest riktig når du ikke tar hensyn til talegaver. Har selv en venninne som var forlover ikke for så lenge siden og hun takler dårlig å snakke i forsamlinger. Men tale skulle hun, så hun lagde, med god hjelp av andre, en tale på rim. Nå er ikke jeg fan av rimevers, men denne ble overraskende bra. At alle synger en sang som forloveren har laget, er jo også et alternativ.

ringblomst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes du helt klart skal velge den venninnen du føler deg nærmest som forlover. Du kan jo evt si til henne (dette bør du da vurdere på forhånd) at hun ikke for enhver pris behøver å holde noen tale i bryllupet ditt. Hun kunne kanskje gjøre noe annet istedet? Det finnes jo viktigere ting enn den talen...

Jennifer

helt enig!!! en veninne av meg laget en film til bruden som hun viste under middagen... denne filmen inneholdt flere morsomme episoder fra deres vennskap (de andre nære veninnene spilte bruden..), og helt på slutten av filmen fikk hun lagt til da brudeparet kom ut fra kirken...(filmen ble altså ikke ferdig før brudeparet var gift) men dette var virkelig en slager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør så absolutt velge den du vil ha mest.

Men er det nødvendig at hun holder tale??? :)

Jeg skal selv gifte meg 31.mai å minn forlover hater store forsamlinger

så hun skriver sang istedet til meg. Og da har jeg jo ett minne resten av livet, taler glemmer enn jo etter hvert,

Men det kan jo hver at hun senere tar mot til seg å sier noen ord til deg.

Håper du finner ut av det.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...