Gå til innhold

Kan hud bli immun mot selvbruning?

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Er det mulig???Jeg har nemlig prøvd alle merker som finnes,skrubbet,vært tørr,vært avkjølt osv osv før påføring av selvbruning,men jeg får ikke farge på kroppen unntatt i fjeset!Littegrann krise da jeg ikke blir brun på annet vis :gråte: Noen som har vært borti noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen prosent som har hud som ikke responderer på selvbruning.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Takk for svar :) Men jeg har brukt selvbruning i mange år med god effekt...Kan man virkelig plutselig ikke få effekt lenger?... :tristbla:

Gjest Lacuna
Skrevet

Bruker du kremer med fruktsyrer av noe slag? I så fall kan det være årsaken til at du ikke får farge av selvbruner i ansiktet. Jeg får også knapt farge av selvbrunere i ansiktet, selv om jeg ellers på kroppen blir knallbrun. :forvirret: Dette gjelder forresten alle typer selvbrunere, til og med St. Tropez, og selv når jeg ikke bruker fruktsyrer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke TS, men har akkurat samme problem, er så frustrerende! Har alltid brukt selvbruning forid jeg er ganske lys og får bare litt farge i solen.

Jeg har derfor forsøkt en masse forskjellige merker, i håp om at det kanskje er noen selvbrunere som bare er sånn, og at jeg bare er nødt til å finne det rette merket og produktet så vil det fungere igjen.

Og resultatet er at jeg har funnet ut at et produkt kan gi meg farge de første gangene jeg bruker det, men så er det nesten så jeg blir "immun". For etter ca 1-2 mnd så fungerer det nesten ikke. Får bare pittelitt farge, men bare såpass at det kun er jeg selv som ser det.

Dette gjelder da spesielt ansiktet, men også delvis kropp, men har ikke brukt selvbruning så ofte på kropp. Mens i ansiktet har jeg vært avhengig.

Ikke bruker jeg noen kremer som jeg tror det er fruktsyrer i, bruker biotherm aquasource for det meste.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Ehh...vet ikke om jeg bruker fruktsyrer eller ikke...Men bruker Dermalogicaprodukter til hverdag,og har brukt alt fra Fake Bake(har vært veldig bra i flere år),St.Tropez,Babor+ alle mulige andre dyre og billige selvbrunere.Jeg får som regel god farge i fjeset,men får rett og slett ikke farge fra halsen og nedover..

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Det er så rart, jeg er litt mer motsatt enn deg som svarte sist. Får farge på kroppen, men ikke bryst og ansikt.

Kan det ha noe med hudtype å gjøre? At feks fuktfattig hud ikke tar til seg så veldig mye farge?

Også lurer jeg litt på hvorfor i all verden hendene tar så lett farge i forhold til resten av kroppen, er det all masseringen av kremen som gjør det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...