Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Det er 17 mai og vi flagger. La oss si at det blåser veldig og du ser at naboens flagg har sklidd ned til halv stang. Naboen er ikke hjemme. Hva ville du gjort med det? Ville du brydd deg, kanskje fikse flagget? Mener du man burde bry seg om sånt eller la det være? Om det hadde skjedd deg, hadde du forventet at noen sa i fra eller fikset flagget?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Jeg tror nok at jeg i hvertfall ville prøvd å si fra. Et flagg på halv stang er et veldig sterkt symbol på at noe trist har skjedd. Da blir det jo litt feil på en dag flagget skulle til topps. Eller kanskje jeg ikke hadde brydd meg... Er ikke så opptatt av flagg jeg. Er usikker på denne. Om jeg i noe fall ville gjort noe med saken selv ville avhenge av flere ting: Er du helt sikker på at flagget har sklidd ned av seg selv? Dette er HELT avgjørende. Kan jo hende det SKAL henge på halv stang pga dødsfall. Da hadde det vært skikkelig ille om du heiste det opp! Er forholdet til naboene godt? Vil de reagere negativt om du går inn på deres eiendom? I såfall er det nok ikke verdt trøbbelet. Er du flink til å heise flagg? Eller risikerer du å ødelegge noe dersom noe har satt seg fast el.l.?
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Er du helt sikker på at flagget har sklidd ned av seg selv? Dette er HELT avgjørende. Kan jo hende det SKAL henge på halv stang pga dødsfall. Da hadde det vært skikkelig ille om du heiste det opp! Er forholdet til naboene godt? Vil de reagere negativt om du går inn på deres eiendom? I såfall er det nok ikke verdt trøbbelet. Er du flink til å heise flagg? Eller risikerer du å ødelegge noe dersom noe har satt seg fast el.l.? Neida, var bare et spørsmål. Gjelder ikke meg. Så et innlegg på et annet forum der det faktisk var tilfelle, og han ville gå å fikse det, så ville bare høre her inne hva dere ville gjort om det skulle skje deg og om man byrde bry seg eller la det være. Problemet er jo at, tenk om det var meningen at det skulle være sånn også går man og setter det opp. Men i hans tilfelle så var det slik at han hadde sett flagget vært oppe rundt klokka 08.00 (men det var jo bare en tilfeldighet at han visste det).
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hadde ikke bryd meg nevneverdig.... Dvs. dersom jeg visste at naboen ikke var hjemme og at flagget skled ned så hadde jeg gått over å dratt det opp igjen! Hadde jeg ikke kjent naboen spesielt godt og ikke sett at flagget blåste ned på halv stang, ville jeg selvsagt ike gjort noe.Det kunne jo ha vært at flagget skulle være på halv stang ville jeg ha tenkt
Gjest Tigress Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Eg trur vel eit flagg er så tungt at det ville ramla heilt ned dersom ikkje det var festa skikkeleg? Eg ville heist det forøvrig, men så kan eg heise flagg også. Og få dei til å hengje der dei skal...
Gjest En annen mann Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Jeg husker en episode på en 17. mai feiring dengang jeg gikk på barneskolen. Da speiderne skulle heise det Norske flagget, satt det seg faktisk fast på halv stang. Så vidt jeg husker mått de skjære ned trådene, sette i nye og så heise på nytt. Ikke heldig...
Gjest Casey Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Det er 17 mai og vi flagger. La oss si at det blåser veldig og du ser at naboens flagg har sklidd ned til halv stang. Naboen er ikke hjemme. Hva ville du gjort med det? Ville du brydd deg, kanskje fikse flagget? Mener du man burde bry seg om sånt eller la det være? Om det hadde skjedd deg, hadde du forventet at noen sa i fra eller fikset flagget? Jeg ville absolutt ikke ha brydd meg. Selv ville jeg aldri ha eid et flagg.
Embla s Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Hvis jeg kjente naboen godt og visste at flagget ikke skulle være på halv stang, ville jeg nok prøvd å ringe dem og tilby meg å fikse det. Hadde jeg ikke fått tak i dem, ville jeg heist det helt opp igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå