Gjest tellern Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Har nylig kjøpt meg skritteller, og vet ikke om det er noe feil med den eller om det er jeg som er for kravstor. Den teller nemlig ikke alle skritt. Da jeg kjøpte den spurte jeg om den teller alle skritt, også dersom man går rolig. Joda, sa selgeren, det gjør den. Men så stemmer altså ikke det. Jeg har testet den en del med å telle skrittene selv samtidig. Iblant teller den nesten helt rett, en liten feilmargin må man regne med. Andre ganger kan den ha stor feilmargin, som å telle ca 100 skritt for lite på 500 skritt. Det synes jeg er mye. Men er det jeg som forventer for mye av telleren min? Jeg skjønner at den ikke teller forsiktige skritt innendørs, men når man er ute og går burde den da telle de fleste skrittene uten at man skal trenge å nesten hoppe bortover gata som en kanin???? Er det noen som eventuelt kan anbefale en god teller som ikke koster en formue?
Hoppetaujenta Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Omron walking style II er en suveren skritteller. Koster litt, men er nøyaktig og blir ikke fort ødelagt. Den er på tilbud hos Life nå til 279,- Batterier går også greit å skifte og kan kjøpes på bensinstasjoner. Selvfølgelig kan det være variasjoner i antall skritt på samme løypa. Man kan jo ha forskjellig skrittlengde, merker på meg selv at skrittene blir lengre når jeg er i bedre form. Men 2000 er muligens litt mye ja.
Gjest turgåeren... Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Tja, det sies vel at det er en feilmargin på 20 % på vanlige skrittellere. Den vanligste feilen er at den ikke er plassert riktig. Billigere typer skrittellere har en pendel som registrerer skritt og den må derfor plasseres riktig på hoftekammen. Andre typer, som den nevnte Omron og Yamax 610 har 3D-sensor og kan dermed plasseres overalt, i bukselomma, brystlomma, hengende fra beltet - whatever... De koster litt mer, men har også flere funksjoner.
Gjest tellern Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Lurer også på om man virkelig må legge seg til kenguru-gange for at alt skal registreres... Hehe, jepp! Jeg ser bare SÅ tydelig for meg folk som hopper og spretter rundt i gatene mens de jevnlig sjekker skrittelleren og nikker fornøyd. Eventuelt får vi gjøre som noen andre her foreslår: Kjøpe en dyrere og mer avansert variant. Jeg synes slike tellere burde registrere helt vanlige skritt. Det er jo snakk om hvor mange skritt man er anbefalt å gå hver dag, og med det store tallet som nevnes (10.000 skritt ?) så klarer jeg ikke å se for meg at det kun er skikkelig hardtrening som skal medregnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå