Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har rabarbra i hagen, har gledet meg som et barn til de er modne, kan jeg høste dem nå?

vil ha jordbær og rabarbra pai!!!

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)
jeg har rabarbra i hagen, har gledet meg som et barn til de er modne, kan jeg høste dem nå?

vil ha jordbær og rabarbra pai!!!

Rabarbra modner ikke som sådan - så snart stilkene er lange nok til å lage noe av, er det bare å begynne og bruke dem.

Dessuten bør rabarbra høstes før sankthans, fordi den etter det får et for høyt innhold av oksalsyre. Det er med andre ord bare en fordel å plukke så mye som mulig så tidlig som mulig, og feks fryse ned eventuelt overskudd til senere bruk.

Endret av Eurydike
Skrevet
Rabarbra modner ikke som sådan - så snart stilkene er lange nok til å lage noe av, er det bare å begynne og bruke dem.

Dessuten bør rabarbra høstes før sankthans, fordi den etter det får et for høyt innhold av oksalsyre. Det er med andre ord bare en fordel å plukke så mye som mulig så tidlig som mulig, og feks fryse ned eventuelt overskudd til senere bruk.

hva er okalsyre????

Gjest *Mim*
Skrevet (endret)

Jeg har frøsådd en sort rabarbra som skal ha mindre oksalsyre.

Endret av *Mim*
Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg har frøsådd en sort rabarbra som skal ha mindre oksalsyre.

Det sto det litt om i den ene lenken, så jeg - smart! Det var også et tips om å kutte rabarbraen helt ned til St. Hans, slik at man får nye stilker fra roten som kan høstes utover sommeren, med mindre oksalsyre i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...