Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ordnet meg en wordpress-blogg, og funnet endel sider på nett som tilbyr gratis nedlastning av ulike templater (design). Dette har jeg veldig lyst til å kunne benytte, siden de templatene som ligger på wordpress som ferdige maler er nokså få, og ikke veldig originale. Men jeg har ikke funnet ut hvordan man lager/lagrer et nytt design. Jeg har altså lastet ned noen "maler" fra nett, men vet ikke hvordan jeg får de inn i wordpressbloggen min.

Hadde satt stor pris på om det er noen her somkan forklare meg fremgangsmåten, jeg må nok ha det inn med teskje ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bloggen på en slik bloggside som blogspot el. Eller har du den på din egne hjemmeside?

I såfall, bruker du FTP for å laste opp nettsider?

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du har skjønt det men kan alltids komme med en forklaring alikevel.

Nei du kan ikke laste inn og bruke templates/themes fra andre nettsteder, du kan heller ikke forandre på html-kodene. Du kan betale for å få CSS Editing upgrade hos wordpress, for så å bruke ferdiglagde templates fra andre steder eller wordpress.org.

Betalingstjenester/produkter hos Wordpress

* Domains — Purchase your own domain for your blog, or map an existing domain.

* Extra storage — Add extra storage for uploading of photos, videos and MP3s (podcasts).

* Custom CSS — Edit your blog’s CSS to modify layout, fonts and colors to your liking.

* Unlimited private blogs — Add an unlimited number of users to a private blog (the first 35 are free).

Grunnen til at dette er så strengt er rett og slett sikkerhet. Wordpress har en egen programvare innebygd for å oppdage spam, men for å kunne beskytte brukerene og nettstedet skikkelig må man altså betale. Jo mer åpent det er for å forandre på html, jo enklere er det for andre å hacke seg inn, sende spam osv. sånn som jeg forstår det.

Av folk jeg kjenner som har blogg andre steder hører jeg at de mottar mye spam som kommer igjennom systemet -det gjør det altså ikke på Wordpress, der blir det stoppet.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ok, skjønner ... Takk for infoen.

Skrevet

Null problem! :)

Koster forresten veldig lite, så om du har en etterhvert mye brukt blogg , så kan det jo være verdt å betale litt for å få en egen adresse og mulighet til å forandre med CSS! Mye enklere en å kjøpe et helt eget domene eller plass på web-hotell andre steder i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...