Gjest bente85 Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 I fjor så kjøpte jeg en mus til pc-en min, en tråløs advent fra elkjøp. Før så har den funket kjempefint, men nå i det senere så har den blitt dårligere. Når jeg driver å hører på musikk i iTunes også driver jeg å surfer på nettet samtidig, så begynner musikken jeg hører på å hakke og slikt. Hvorfor kan det være sånn? Ikke bare det, men jeg har sett at når pc-en står på, så går musepekeren ganske tregt over skjermen, at den henger litt liksom. Noen gode råd om hva jeg kan gjøre? For det er ganske irriterende det der.
Cata Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Har du byttet batteri? Regner med det er batterier i den når den er trådløs.
Gjest bente85 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Er bare det at jeg har ikke funnet noe batteri i den. :s Har sluttet å bruke den, fant en annen pc mus med ledning istedenfor.
Alison Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Er den trådløs så er det nok batteri i den. Noen ganger er det litt vanskelig å finne ut hvor åpningen til batteriet er. Du får utforske datamusa. Har du en bruksanvisning vil det nok stå der også. har du ikke bruksanvisningen er det godt mulig at du finner en på nettet.
Gjest En annen mann Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 I fjor så kjøpte jeg en mus til pc-en min, en tråløs advent fra elkjøp. Før så har den funket kjempefint, men nå i det senere så har den blitt dårligere. Er nok mest sannsynligvis et batteri i den, så finn frem manualen Når jeg driver å hører på musikk i iTunes også driver jeg å surfer på nettet samtidig, så begynner musikken jeg hører på å hakke og slikt. Hvis dette kun skjer når du surfer på nettet samtidig, så ville jeg sjekket båndbredden. på dinside finnes det f. eks et nedlastingsbarometer. Hvorfor kan det være sånn? Ikke bare det, men jeg har sett at når pc-en står på, så går musepekeren ganske tregt over skjermen, at den henger litt liksom. Noen gode råd om hva jeg kan gjøre? For det er ganske irriterende det der. Kan være at du kjører ganske mange programmer av gangen. Har du mange ikoner nederst til høyre siden av klokka i skjermbildet? Disse representerer ofte kjørende programmer som starter automatisk, og det er ikke uvanlig at disse tar uforholdsmessig mye ressurser av maskinen.
Gjest bente85 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Men det er ingen åpning på den pc musa hvor eventuelt ett batteri kan sitte. Prøvde og åpne den igår litt, men det endte med at den ikke ble som den var. Når jeg bruker å være på internett, samtidig som jeg hører på musikk i iTunes, så er det ikke så mange vinduer jeg har oppe. Og jeg laster heller ikke ned noe spesielt til pc-en, bare de internettsidene jeg er innom. Jeg har ikke fått hatt vekk noen ikoner ved klokka enda, for jeg kan ikke å gjøre det der. Men jeg har tenkt til å få kjæresten min til å gjøre det.
Gjest bente85 Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Også får jeg legge til det, at etter jeg skiftet pc mus til sånn standard mus med ledning, har jeg ikke opplevd noe hakking eller noe slikt i musikken. Så virker som det går bra det.
Gjest bente85 Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Har forresten sjekket internett tilkobling før, med hvor bra nedlastning og sånn var, og i følge typen min så var det bra.
Transmogrifier Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Kast den i veggen, da ser du hvor den går opp. (om du allikevel ikke skal ha musa.) Nedlasting ville ikke påvirket hvordan musa beveger seg, musa styres ikke av nettleseren eller båndbredden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå