Gå til innhold

100% lån på første bolig?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Finnes det banker som vil tilby 100% lån på første bolig? Vi har vært i kontakt med våre to banker og de vil ikke låne oss mer enn 90%, noe vi ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på dette, men har noen av dere USB? Jeg tror det hjelper på lånet, også finnes jo førstehjemslån, vet ikke helt hvordan det funker da. Men tror man får lånt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Finnes det banker som vil tilby 100% lån på første bolig? Vi har vært i kontakt med våre to banker og de vil ikke låne oss mer enn 90%, noe vi ikke har.

Det er så tåpelig av bankene å si ja til 90% og ikke 100.

Hallo...klarer man å betjene 90 klarer man 100 også.

Flere av de jeg kjenner har fått 100% lån, men det var i forskjellige banker: Gjensidige, NORDEA og gjennom sin arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi har begge de 15 000 som trengs på BSU for å få førstehjemslån. Det er ikke aktuellt for oss å kjøpe før etter jeg er ferdig som student til jul, men jeg liker å planlegge/drømme litt.

Finnes det noe krav til evnt hvor lenge man må ha vært kunde i en bank for å få 100%? Vi kan jo bytte bank nå.

Husene vi drømmer om ligger på under 1 mill, så det er ikke snakk om ville planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 100% førstehjemslån i dnbNOR. Begge hadde vært kunder der i mange år, men jeg vet ikke om det hadde noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er så tåpelig av bankene å si ja til 90% og ikke 100.

Hallo...klarer man å betjene 90 klarer man 100 også.

Flere av de jeg kjenner har fått 100% lån, men det var i forskjellige banker: Gjensidige, NORDEA og gjennom sin arbeidsgiver.

Helt enig!

Mulig de er villige til å bøye litt på reglene når vi setter oss ned å snakker med dem for alvor. Men nå nekter de å gi mer enn 90%. Kanskje fordi de vil at kundene skal bevise at de har kontroll på økonomien og kan spare litt i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Vi fikk 100% førstehjemslån i dnbNOR. Begge hadde vært kunder der i mange år, men jeg vet ikke om det hadde noe å si..

Takker! Fagforeningen min har avtale med dem, skal kontakte dem neste uke å høre hva de sier.

Har så lyst på å "vite" at vi endelig kan kjøpe oss noe. Blir lei av å leie når man har vært student i årevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man trenger å ha vært kunde i så og så lang tid for å få mer lånn. Det kommer helt ann på hva man tjener, hva man har på USB, hvordan man har greid å betjene andre lån o.s.v.

Og etter hva jeg har sett så er det å låne 90% ganske mye tror jeg. Hvis man da skal ha et hus til 2000000 så er 10% 200000. Det er ganske stor forskjell å betjene et lån på 1800000 og 2000000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi kikker på hus opptil 1 000 000. For 1 000 000 over 25 år skal DNBNOR ha 6940 pr måned, ikke avskrekkende når vi er to.

Skal snakke med dem over helgen.

Tusen takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Svært så kostbare de norske bankene skal gjøre seg da...kan de gi 70, 80 og 90 % kan de fint gi 100 % også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*
Svært så kostbare de norske bankene skal gjøre seg da...kan de gi 70, 80 og 90 % kan de fint gi 100 % også.

Jeg tror de norske bankene ble skremt av jappetiden, noe også de norske bankkundene burde ha vært. Folk lever over evne i hele den vestlige verden, og renten er på tur opp. Tror de ikke vil gi 100% fordi de vil se at kundene kan spare og har skikk på økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk låne 100% første gangen uten problemer.. faktsik litt over 100% også. Vi hadde da foreldrene mine som kausnister..

uten det så ville de siste 10% fått en høyere rente enn resten av lånet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk 100% førstehjemslån i dnbnor vi også, men vi hadde ikke vært kunder der lenge. Vi bytta faktisk over til dnb da vi skulle kjøpe.. Så det skal være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg vet at Postbanken tilbyr gunstige førstehjemslån. Du har mulighet til å låne 100% av kjøpesummen. De har åpent i telefonbanken i dag (fra kl 15) og du kan jo ringe dit. Da får du et tilbud på lån med en gang. Jeg har veldig god erfaring derfra og har alltid blitt møtt av dyktige rådgivere som gir veldig god service. Det kan være greit å vite sånn ca hvor mye dere kan låne selv om dere ikke har planer om å kjøpe før til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke lån i banken jeg hadde vært kunde i i mange år.

Ikke posten heller som det er nevnt her.

Men hos dnbnor fikk vi med en gang, og det var 100% lån, uten kausjonist (vi lånte og 15000kr over til dokumentavgift og maling så vi kunne male med det samme vi flytta inn)

Så tror nok bare du må ringe litt rundt å høre hvem som egentlig er villig til å gi deg lån. Jeg måtte bli kunde hos dem da, dvs. at jeg måtte ha brukerkonto o.s.v hos dem. Men det syns jeg jo var heeelt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden, når vi skulle kjøpe vår første bolig, så var det bare 5 banker i norge som tilbød 100 % finansiering. I hvert fall de jeg fant frem til.

Vi valgtye da fokus bank, men de gir ikke lenger 100 % finansiering tror jeg.

Jeg tror du må bare ringe rundt til de forskjellige bankene og forhøre deg om muligheten for 100 % finansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har over 100% i Fokus. Det som er over kjøpesum har vi kausjonist på. Lånet ble tatt opp for ca. 2,5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Casey
Jeg tror de norske bankene ble skremt av jappetiden, noe også de norske bankkundene burde ha vært. Folk lever over evne i hele den vestlige verden, og renten er på tur opp. Tror de ikke vil gi 100% fordi de vil se at kundene kan spare og har skikk på økonomien.

Tja, kan de gi 90 er ikke veien opp til 100 så veldig lang. Jeg håper bankene evner å bruke faktisk skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...