Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har lest utallige innlegg her men jeg finner ikke helt svar på det jeg lurer på. Jeg trenger noen råd om hva jeg bør gjøre og hva jeg ikke bør gjøre. Jeg skal prøve så godt jeg kan på å lage en lang histore kort.

For 4.5 år siden ble jeg sammen med ei vakker og herlig jente. Vi var samboere i 2 år og så ble det slutt. Vi kranglet desverre veldig mye det siste halve året og var usikkre på så mye. Vi var kanskje ikke modne nok for hverandre og vi flyttet kanskje sammen litt fort. Etter bruddet så har vi fått ordnet opp i floker, lært hverandre å kjenne osv. Vi er fremdeles veldig glad i hverandre og vi har siden bruddet ikke sluttet å ligge med hverandre, spise middag, overnatte osv. Noen mener vel kanskje at det er bare et definisjonsspørsmål om vi er sammen enda.

Etter en lang samtale for et par dager siden så spurte hun meg hva jeg ville med henne. Jeg svarte at jeg var veldig mottakelig for å prøve å være kjærster igjen (noe vi har snakket løst om tidligere), starte opp igjen prosessen på det. Hun virket glad og lei seg og fortalte hun meg da at hun "treffer" en annen person. Denne personen kommer innom hennes jobb og er der max 2 minutter av gangen, kjøper aviser, skravler litt og drar igjen. De har telefonkontakt men det har aldri vært noe fysisk kontakt. Hun sier at vedkommende trigger en liten følse om et eller annet men er ikke sikker på hva. Hun sier også at følsen(e) for denne personen helt sikkert vil gå over men jeg blir jo veldig usikker. Telefonkontakten med han andre har kun pågått en liten stund.

Hva burde jeg gjøre her? Jeg er superglad i jenta men jeg blir lei meg fordi hun ikke greier å bestemme seg for hva hun vil gjøre i forhold til den andre personen og meg. Burde jeg gi henne tid eller burde jeg takke pent for meg å ønske henne lykke til videre? Jeg skal forøvrig på middag til henne nå. Veldig forvirrende og kjedelig dette her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror hun har deg litt på gress fordi du er trygg og kjent og hun vet hva hun får, når hun forholder seg til deg.

Hun er ikke glad nok i deg til å forplikte seg til deg, tror jeg. At hun søker til andre menn, betyr at hun ønsker å finne seg en ny kjæreste.

I mellomtiden er du grei pauseunderholdning.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg tror hun har deg litt på gress fordi du er trygg og kjent og hun vet hva hun får, når hun forholder seg til deg.

Hun er ikke glad nok i deg til å forplikte seg til deg, tror jeg. At hun søker til andre menn, betyr at hun ønsker å finne seg en ny kjæreste.

I mellomtiden er du grei pauseunderholdning.

Ja, du har kanskje rett. Vi spiste god middag i dag og skravlet mer om denne situasjonen som vi er oppe i og hun mener fremdeles at denne greia med han andre går over. Jeg ønsker selvølgelig at det går over men det vil vel tiden vise..

Takk for svar.

Gjest En annen mann
Skrevet

Av det jeg leser virker det som om hun ikke vet hva hun vil siden hun ikke vet hva hun føler for hverken deg eller denne andre nye karen ennå. Virker som om hun har deg litt på beite i tillegg ja. Ikke lett det der, men hvis du virkelig vil ha henne tilbake ville jeg forsøkt å skape litt mer avstand, men uten å være totalt uinteressert.

Vis at du klarer å finne på noe fett selv, ta en kveld på byen med gutta e.l. Det er en del jenter som behøver litt motstand for å føle attraksjon, spesielt kan dette være tilfellet når hun igjen forsøker å finne tilbake følelsene sine for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil nå si at det er maaaange jenter som har valgt han hun hadde på gress likevel. Verden virker spennende der ute, menikke alltid like heldig, så da setter de pris på det de har. Maaange eksempler på det! :)

Mitt råd; vær der for henne fortsatt, men skap litt mer avstand. Begynn å forandre livet ditt litt, vær sammen med venner hun ikke kjenner, få ny hårfrisyre og nye klær.

Da vil hun føle at hun mister deg litt og se deg i et annet lys - kanskje du får henne til å se at hun er glad i det - kanskje ikke. men da har du gitt det et hederlig forsøk i hvert fall :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det har aldri vært noe problem at jeg går på by`n med gutta eller gjør andre ting som er gøy, det vet hun at jeg greier. Vi er er ca i midten av 30-åra begge to og sjalusi eller ubehag pga en bytur det var bare litt guffent de første gangene i forholdet.

Jeg vil alltid være der for henne om det så bare blir som venn, hun er altfor betydningsfull for meg til at jeg skal gi f..

Veldig ekkel situasjon, ikke bare for meg men for henne også. Jeg må være tålmodig og prøve å påvirke henne i valgene uten at det skal virke patetisk og masete, det bør være litt naturlig dette da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...