malicious Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hei. Jeg lurer litt på å dra som Au Pair til USA. er det noen her som har noen erfaring med det? og evt tips.? fyller 20 nå snart, og vil gjøre noe spennende før jeg begynner å studere.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Sørg for at du får deg jobb via et seriøst aupair-selskap (formidler) og at du har en ordentlig kontrakt med familien du skal jobbe hos. Husk at det stort sett er som å være en vanlig dagmamma og at du kanskje også får oppgaver som er litt hushjelp-aktige. Men det å kunne bo i USA et år er jo morsomt da. Selv var jeg i San Fransisco et år og det var topp det. "Min" familie ville bare at jeg skulle ta meg av barna og de to eldste gikk på skolen og den miste (3 år) var hjemme men i en slags lekepark 4 timer midt på dagen. Jeg måtte kjøre ungene til og fra skole og hjelpe til med det som hadde med ungene å gjøre. Fri på kvelden og i helger - men fikk ekstra lønn om jeg var barnevakt på kveld/helg. Fikk være med på deilige ferier til Hawaii og Mexico med familien - og de spanderte, men jeg måtte selvfølgelig se etter ungene da! Har en venninne som var aupair i Italia. Det var ikke gøy. Hun var ikke en del av familien - bare barnepasser og fikk ikke spise med familien en gang. Hadde et knøttlite rom og familien krevde at hun tok seg av barna hver dag også helger.... Hun sa opp og reiste hjem etter 4 måneder.
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Åja! Jeg var aupair via CultureCare Husk at det er en forutsetning for å få reise som au pair at du deltar i undervisning i løpet av oppholdet ditt i USA. Myndighetene krever dette. Som Cultural Cair au pairer kan du ta fag som data, språk, kurs relatert til barn og barnepass, amerikansk kultur og historie.
Gjest Gjest_karin_* Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Hei Kaja=) Hvordan opplevde du å reise med cultural care? Jeg har tenkt på siden sommeren å reise som au pair med cultural care, men det har vært så mye tull, og ting har ikke vært på plass, så derfor har jeg gitt dem opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå