Lillebi Skrevet 16. mai 2003 #21 Skrevet 16. mai 2003 Jeg har også vippebånd til Telemarksbunaden min, og vet ikke hvordan jeg skal ha den på meg for at det skal være "Riktig" (og se ok ut..) Jeg har langt hår, og vippebåndet mitt er som to runde pølser rundt hodet.. Jeg liker ikke å ha det i to fletter til bunaden, og har jeg det løst kan det ikke settes på toppen av hodet, og ikke som hårbånd (har for tykt hår, det står for mye ut....) Dropper jeg det, får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke bruker alt som hører med til den dyre bunaden min som jeg *sukk* er så heldig å ha.. (Dessuten klør det å ha ull på hodet også... Misunner nesten dere som har skaut i stedet..)
Gjest Zalomine Skrevet 16. mai 2003 #22 Skrevet 16. mai 2003 Men vi som har skaut må se på at våre venninner ser undernde på oss og spørr hvilken buand vi har! (jeg opplevde i alle fall det. De klarte ikke se at jeg hadde den samme som de selv, de så bare skautet.....) Det klør ikke, for det er ikke ull, men man må velge mellom å feste det bak ørene slik at man opplever at det glir av, eller over ørene, slik at man ikke hører noe.....
starie Skrevet 17. mai 2003 #23 Skrevet 17. mai 2003 Synesogså man skal være enkel på håret. Selv bruker jeg bånd og har håret løst.
Gjest care Skrevet 18. mai 2003 #25 Skrevet 18. mai 2003 Jøss her var det mange formeninger om hvordan håret skal være til bunaden. Vel, jeg synes at håret ditt skal se ut AKKURAT som du vil det skal se ut. .....æsj....etikkette meg her og der....
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2003 #26 Skrevet 18. mai 2003 jeg starta tråden:) Endte med at jeg satte det opp, har langt lyst hår. Satte det opp bak, slik at ingen "tuster" sto ut. Helt enkelt, det var fint:)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. mai 2003 #27 Skrevet 18. mai 2003 Jeg har håret enten løst eller i en hale. Og jeg bruker alltid hodeplagget, det er prikken over i'en på hele stasen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå