Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et veldig irriterende problem. På overarmene mine har jeg fullt av røde prikker. Og de går ikke bort. Jeg har prøvd peeling og alt som er, men det funker ikke. Det er kun på overarmene, ellers er huden min glatt som bare det. Noen som vet hva jeg mener, og som har noen tips til hva jeg kan gjøre? begynner å bli rimelig lei av dette nå, det er ikke særlig pent..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Google noe som heter Keratosis Pilaris. Hvis du kjenner deg igjen i dette, og mener det er det du har, så kan du prøve enten Locobase LPL krem eller Eucerin Karbamid krem fra apoteket. Sol pleier og å hjelpe. KP er imidlertid vanskelig å bli kvitt, så ikke ha for store forhåpninger.

Skrevet

Ligger til familien min med sånne røde prikker, tror eneste behandlingen er alder, altså ikke noen kremer eller noe annet som hjelper. Er de litt utstående? Litt nuppete? I så fall tror jeg det er det jeg mener..

Men de vises ikke så godt når du er brun da, så ut i sola kan jo hjelpe utseendemessig..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også sånne prikker/nupper, og jeg var hos en hudlege for noen år siden. Han skrev ut en resept på decubalkrem med salisylsyre. Den hjalp litt, det jeg hadde fremdeles en del nupper etter å ha brukt den. Men er også enig i at sol og sommer hjelper.

Skrevet

Det er langt fra så ille som det jeg ser på bildet som kommer opp når googler Keratosis Pilaris. Og jeg kjenner de heller ikke når jeg stryker over armen liksom.. Kanskje jeg har et mildere tilfelle av det.. Kjedelig å høre at det ikke går an å gjøre noe med det. :gråte: Jeg er egentlig ganske brun fra før, men får prøve solarium for å se om sollyset hjelper på.

Skrevet

Jeg har sånne som deg tror jeg. Har masse på bena også. Hvis jeg bruker hampvott hver dag i dusjen i tillegg til å smøre meg morgen og kveld og tar litt sol blir de borte, så fort jeg slurver litt kommer de tilbake. Sist gang holdt jeg på i seks uker med skikkelig streng rutine for å få de bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...