Gå til innhold

Creme Brulee, noen som har en god oppskrift ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg får gjester i kveld, og tenkte å lage Creme Brulee til dessert, har aldri laga det før, men det kan jo ikke være så vanskelig vel ?

Noen her som har en idiotsikker oppskrift, en som er garantert vellykket ? Jeg kan ikke tabbe meg ut på dette, for jeg har aldri laga det før.

Håper noen tar seg tid til å svare meg

Videoannonse
Annonse
Gjest GinaTricot
Skrevet

Kjøp Piano's ferdigpakke : D

bare å koke opp og la stå i kjøleskapet ; )

Skrevet

Denne oppskriften bruker jeg. :)

Crème brûlée

1 dl sukker

1 vaniljestang

1 kartong fløte + nok melk til at det gir 5 dl fløte/melk

6 eggeplommer

1 dl brunt sukker

Splitt vaniljestangen og bland med fløte, melk og sukker i en kasserolle. Kok opp. Avkjøl. Rør eggeplommene inn i melkeblandingen. Sil og hell i porsjonsformer. Sett i varmt vannbad i stekovnen og stek ved 150 grader i 30-40 minutter. Avkjøl. Dryss på brunt sukker og grill til sukkeret har smeltet.

Det står at oppskriften er til 6 personer, jeg synes det er litt lite til seks, så jeg lager den til fire. Da blir det litt mer i formene slik at steketiden blir nærmere 55 minutter (du ser lett når du beveger på formene at innholdet er ganske fast).

Gjest Gjest
Skrevet
Kjøp Piano's ferdigpakke : D

bare å koke opp og la stå i kjøleskapet ; )

Den smaker IKKE creme bruleè. Så om de som kommer har smakt ekte vare før ville jeg ikke servert det.....

Den er jo IKKE god da?!?! I alle fall ikke om du regner med det skal smake det det skal smake....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...