Jabba Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg og samboer har ikke vært sammen i så lang tid enda, og er allerde 1 måned på vei med vår første svangerskap. Vi har det utrolig fint sammen og trives utrolig godt sammen. :love: Nå har det seg slik at samboeren min er invitert med på en stor festival i syden en gang i sommerferien, og vil da bli borte i 1 uke. Det som sårer meg litt er at han ikke har spurt meg eller spurt om jeg vil være med Vi har ikke planlagt noen sommerferie tur sammen enda, og jeg ville veldig gjerne vært med på festival jeg også, er kanskje ikke aktuelt med tanke på graviditeten da men. Det er bare tanken på at han skal gå rundt på sandstrendene der nede, mens jeg blir i Norge og jobber. Er det slemt og egoistisk av meg å føle slik?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Så lenge du enda bare er en mnd på vei er det vel ingen problem for deg å reise til syden i sommer? Hadde jeg vært deg ville jeg også bli litt såret. Jeg råder deg rett og slett bare til å spørre han om hvorfor han ikke har spurt om du vil være med. Mannfolk er litt trege i pappen noen ganger he,he så mulig han bare tar for gitt at du ikke orker en festival i syden, siden du er gravid. Spør du, så vil han sikkert at du skal være med Lykke til med den lille i magen
Gjest *Mim* Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Veldig rart at han ikke har spurt deg, synes jeg. Si at du kan tenke deg å være med.
Brunhilde Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Er dette en tur sammen med både gutte- og jentevenner, eller er det en ren guttetur? Hvis det er en guttetur så forstår jeg faktisk at han reiser alene. Hvorfor er det så galt å feriere litt hver for seg egentlig? Selv om man er et par så behøver man jo ikke leve som siamesiske tvillinger, gjør man? :klø:
Jabba Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 Nei, hadde det vært en gutte tur så hadde jeg klart ikke hatt noe problem med det i hele tatt. Men det er desverre ikke det Men uansett når vi bor sammen, så bør vi snakke om sånne ting mener jeg da. Særlig nå som vi skal starte en familie sammen. Det hadde bare betydd så mye for meg, om han visste hva jeg følte og spurte om jeg ønsket å være med hehe... Jeg får snakke med han om det ikveld.
Humleblomst Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Dette er nok noe dere bør snakke sammen om. Ikke nødvendigvis bare om at han skal på festivalferie uten deg, men om hvordan dere vil ha det når det gjelder å reise vekk uten hverandre, hva slags planer dere kan lage på egenhånd osv. Hadde min samboer laget slike planer uten å høre min mening først hadde jeg blitt såret og sint. Ikke fordi han skulle reise vekk og ønsket å ferien uten meg, men fordi han ikke hadde tatt meg og min mening med i beregningen. For det kunne jo være at det skjedde ting hjemme som jeg ønsket at han skulle være med på, det kunne være jeg hadde fått forespørsler om reiser fra andre kanter og ikke kommet så langt som å snakke med ham osv. Og hadde jeg gått gravid hadde jeg synes det var enda viktigere å få si min mening om det, det er da ikke bare min unge, selv om den hadde vært i min mage! Jeg hadde krevd respekt på det punktet. Men vi har også et slikt forhold at f.eks. han gir meg en lyd før han bekrefter planer med kamerater en lørdagskveld osv. Det fungerer for oss. Jeg vet at mange har andre løsninger på slikt. Uansett er det viktig at dere blir enig om hvordan slike ting skal gjøres. Om dere blir enig om at dere kan lage planer uavhengig av hverandre er det helt fint, men da har du den samme friheten selv. Det blir feil om han skal kunne lage planer bare på sine premisser, mens du går rundt (slik jeg har fått inntrykk av) og tar ham med i beregningen hele tiden.
Gjest gjestfrid Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Er dette en tur sammen med både gutte- og jentevenner, eller er det en ren guttetur? Hvis det er en guttetur så forstår jeg faktisk at han reiser alene. Hvorfor er det så galt å feriere litt hver for seg egentlig? Selv om man er et par så behøver man jo ikke leve som siamesiske tvillinger, gjør man? :klø: Om det er en guttetur så er det vel uansett ganske vanlig å spørre om det er greit for samboeren at man drar? Dersom man har felles økonomi så er det jo ikke bare å dra på alt man lyster. Pluss at hvis dette i tillegg "frarøver" samboerens muligheter for ferie så synes jeg jo at hun burde få ha et ord med i saken. Hadde dette skjedd meg så hadde det mest sannsynlig resultert i at jeg måtte ha tatt ferie alene eller blitt hjemme for vi har ikke råd til mer enn en uke ferie.. Så kan være flere årsaker til at TS reagerer. Dessuten så synes jeg det er helt normalt å bli såret/snurt over å ikke bli spurt uansett. Jeg har opplevd å ha følt meg såret over å ikke bli spurt om å være med på pub'en og se fotballkamp, he he, og jeg liker ikke fotball en gang.. Men jeg liker å bli tenkt på, og å bli inkludert i planer
Alice Ayres Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Nei, hadde det vært en gutte tur så hadde jeg klart ikke hatt noe problem med det i hele tatt. Men det er desverre ikke det Men uansett når vi bor sammen, så bør vi snakke om sånne ting mener jeg da. Særlig nå som vi skal starte en familie sammen. Det hadde bare betydd så mye for meg, om han visste hva jeg følte og spurte om jeg ønsket å være med hehe... Jeg får snakke med han om det ikveld. Ingen jeg vet om er tankelesere. Det siste du skrev er det mest fornuftige du har skrevet så langt. For mange tar det gjerne litt tid å komme inne i tankegangen "vi" istedenfor "meg". Nå er du jo ikke så langt på veg, og virkelighetsgraden i en graviditet kan variere mye fra kvinne til mann. Det slutter aldri å forbause meg at såpass mange sutrer over ting de antar, istedenfor å rett og slett spørre rett ut om ting de lurer på. Snakk med samboeren din, du. Det ordner seg nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå