Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å starte en egen tråd om Final Fantasy-serien, slik at ikke tråden om adventurespill ble helt off-topic. ;)

Noen andre som spiller disse? :-D

milkyway: Jeg vil tro at når du har tatt Sephiroth, så er spillet over. Men du kan jo fortsette med sidequests fra forrige save, uansett, etterpå.

Jeg anbefaler FF-X (10) på det varmeste, det er mitt absolutte favorittspill!

Videoannonse
Annonse
Gjest Infralove
Skrevet

Eg har spelt eit par. Eit av dei første, samt 7, 8, 9, 10, 10-2 og 12. Eg har dei fire første, trur eg, men har ikkje hatt tid til å spele dei.

X-2 var kjempedårleg. Historien var heilt forferdeleg. 12 var heller ikkje noko å skryte av.

Veit ikkje heilt kva for eit eg lika best av dei andre.

Skrevet

X-2 har mange ting som gjør meg rett og slett flau når jeg spiller det, men samtidig synes jeg det har et utrolig bra og fleksibelt kampsystem. I tillegg har jeg blitt så glad i Spira at jeg blir glad bare å være i den verden igjen uansett. :-D

XII syntes jeg var veldig bra, faktisk, bare hakket under X. Jeg har også spilt gjennom I og III nå nylig, og skal spille IV og VI i sommer når jeg er ferdig med eksamenene.

Gjest Infralove
Skrevet

Det er jo smak og behag, da. Men eg fekk aldri noko "forhold" til karakterane i ff12. Og historien engasjerte meg ikkje.

Men eg må sei meg einig i at kampsystemet i ffx-2 var bra.

Skrevet

Nei, XII har et mer distansert, nesten profesjonelt, forhold til karakterne - og også forholdene mellom dem. På samme måte så har spillets historie et mer storpolitisk preg. X fokuserte f.eks mye mer på forholdet mellom de ulike karakterene, og hvordan pilgrimsreisen påvirket dem.

Men jeg liker X nettopp for det nære og personlige, og XII for det mer distanserte og storpolitiske. ;)

Gjest milkyway
Skrevet

Da lyver han om spillet :-O Hoho! Men jeg har en save der ved han jern-bossen så det går bra :) Han var helt jævlig å ta, han som løfter dem opp og knuser de rett før de skal i u-båten!

Også er det jo så gøy å gi dem egne navn! Han romskipkapteinen heter LeSwuaghe, som er min kjæres navn for lasagne, men det hørtes jo ut som en slesk kaptein også ;-D

Skrevet (endret)

Hehehe. Jeg har bare spilt noen timer av VII, men jeg har vært faqleser for samboer gjennom store deler av spillet. Har ikke sett slutten enda, da.

Er det Cid som er lasagnaen? Har du sett filmen Advent Children?

Endret av Tabris
Gjest milkyway
Skrevet

Tror det er Cid ja, hvis det er han som banner og steiker hele dagen med spyd ;-D

Nei jeg har lasta ned begge filmene, men vi har ikke fått sett de ennå! Skulle egentlig ikke i går, men så var det spenn på konto så vi tok heller et par hundre pils ;p

Skrevet

Anbefaler Advent Children, den er nærmest en eneste stor tribute til FF-fansen. :-D

Gjest milkyway
Skrevet

er ikke den basert på 7ern og, eller var det noe annet? JEG VIL SE! Men jeg lovte vi skulle se den sammen, så her satt jeg da! :sur:

Skrevet

Advent Children foregår to år etter VII slutter. :)

Gjest StockDama
Skrevet

Advent children har masse morsomme refrater til spillene, små ting som de røde armbandene de har på seg =D

Av hele ff serien liker jeg aller best chrono trigger. Er ikke direkt FF, men tilhører serien.

En Cid finner i så og si alle ff spillene, og han har som regel tilknytning til luftskip i hvert bidige spill.

Skrevet

Ja, Cid ble med fra... var det II eller III? Det husker jeg ikke i farten.

Chrono Trigger har jeg ikke spilt, bare hørt om. Hva slags spill er det, og til hvilken konsoll?

Gjest milkyway
Skrevet

ja visst, jeg husker regent cid fra 9ern! Oglop og frosk :-D

Skrevet

Oooh, FF-mennesker! :hjerte: Jeg holder på med niern nå, men er veldig periodespiller, så jeg må innrømme at jeg ikke har rørt det på et par måneder. Er på slutten av disk 3 og må surre litt rundt og slåss meg opp for å klare neste boss, men sånt synes jeg er så utrolig kjedelig, så da mister jeg lett interessen.

Gjest milkyway
Skrevet

hvilken boss er du kommet til? :-D

han der tre-bossen i lifa treet er den letteste på hele spillet iallfall, etter jeg fant ut av hemmeligheten. Hiv en phoenix down på han, poff død! :ler: hadde jeg visst det før jeg brukte timesvis og daua 100 ganger på han..

Skrevet

Jeg har bare spilt noen få timer av IX, men har spilt gjennom I, III, X, X-2 og XII. :-D

Skrevet
hvilken boss er du kommet til? :-D

han der tre-bossen i lifa treet er den letteste på hele spillet iallfall, etter jeg fant ut av hemmeligheten. Hiv en phoenix down på han, poff død! :ler: hadde jeg visst det før jeg brukte timesvis og daua 100 ganger på han..

Det er på slutten av disk tre, og det er flere av dem... Er også nødt til å bruke flere enn tre av karakterene i tillegg til Zidane, det er derfor jeg sliter litt, for jeg har nesten ikke brukt Quina, Eiko og Amarant.

Iifa-treet var lættis! Og de snåle greiene i Oeilvert som dæva bare man heiv en soft på dem.

Gjest milkyway
Skrevet

jeg skjønner det ikke, for jeg fikk bare tatt han ene som han zidane og kompis skulle drepe! De andre 2-3 fikk jeg aldri lov å ta, for da var det hei og hopp og off to terra. Er det noe spesielt en må gjøre for å ta resten?

Skrevet

Jeg driver på og spiller XII nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...